بررسی حضور تاکسیهای اینترنتی در محیط فرودگاه ها توسط وزارت راه
هر چند هنوز این وزارتخانه جزئیات اجرای این طرح را اعلام نکرده ، اما صرف ارائه پیشنهاد آن نشاندهنده آن است که فعالیت این تاکسیها در فضای فرودگاهی شکلی رسمی پیدا خواهد کرد .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، در طول ماههای گذشته و به دنبال گسترش نفوذ تاکسیهای اینترنتی در شهرهای مختلف کشور موضوع ممنوعیت ورود آنها به فضای فرودگاهی برای مدت طولانی مشکلساز شده بود ، موضوعی که وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری آن یک دستورالعمل جدید در نظر میگیرد .
با توجه به فضای در نظر گرفته شده برای فعالیت رسمی تاکسیهای فرودگاهی در محیط فرودگاه ، بسیاری از تاکسیهای اینترنتی عملا فضای مجازی برای ورود به جابهجایی مسافران در حریم فرودگاهها پیدا نمیکردند .
با این وجود امکان تردد غیررسمی آنها در محیط فرودگاههایی مانند مهرآباد باعث شده اختلافات و بعضا درگیریهایی در رابطه با حقوق تاکسیها در جابهجایی مسافران به وجود بیاید .
به دنبال این موضوع معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی رسما به بررسی حضور تاکسیهای اینترنتی در محیط فرودگاهها ورود کرده و طی را به شورای عالی ترابری ارائه کرده است که این شورا نیز به اتفاق آرا آن را تصویب کرده است .
کلیت این پیشنهاد عبارت است از امکان فعالیت تاکسیهای اینترنتی با رعایت فاصله مشخص از محل مسافرگیری تاکسیهای رسمی .
با توجه به این طرح تاکسیهای اینترنتی میتوانند در فاصله حداکثر ۸۰۰ متر و حداقل ۴۰۰ متر از محل مسافرگیری تاکسیهای رسمی فرودگاهی قرار گرفته و نسبت به جابهجایی مسافران اقدام کنند .
هر چند هنوز این وزارتخانه جزئیات اجرای این طرح را اعلام نکرده ، اما صرف ارائه پیشنهاد آن نشاندهنده آن است که فعالیت این تاکسیها در فضای فرودگاهی شکلی رسمی پیدا خواهد کرد .
پایین بودن نرخ کرایه تاکسیهای اینترنتی در قیاس با تاکسیهای رسمی فرودگاه باعث شده در طول ماههایی که از آغاز فعالیت رسمی آنها میگذرد ، میزان اقبال مسافران به استفاده از آنها افزایش پیدا کند هر چند با توجه به رسمی نبودن و ممنوعیت ورود آنها به محیط فرودگاه در طول ماههای گذشته هنوز آمار رسمی از میزان اقبال مسافران و درصد مسافرگیری آنها در قیاس با تاکسیهای رسمی فعال در محیط فرودگاهی وجود ندارد .