در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • بررسی حضور تاکسی‌های اینترنتی در محیط فرودگاه‌ ها توسط وزارت راه

    هر چند هنوز این وزارتخانه جزئیات اجرای این طرح را اعلام نکرده ، اما صرف ارائه پیشنهاد آن نشان‌دهنده آن است که فعالیت این تاکسی‌ها در فضای فرودگاهی شکلی رسمی پیدا خواهد کرد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، در طول ماه‌های گذشته و به دنبال گسترش نفوذ تاکسی‌های اینترنتی در شهرهای مختلف کشور موضوع ممنوعیت ورود آنها به فضای فرودگاهی برای مدت طولانی مشکل‌ساز شده بود ، موضوعی که وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری آن یک دستورالعمل جدید در نظر می‌گیرد .

    با توجه به فضای در نظر گرفته شده برای فعالیت رسمی تاکسی‌های فرودگاهی در محیط فرودگاه ، بسیاری از تاکسی‌های اینترنتی عملا فضای مجازی برای ورود به جابه‌جایی مسافران در حریم فرودگاه‌ها پیدا نمی‌کردند .

    با این وجود امکان تردد غیررسمی آنها در محیط فرودگاه‌هایی مانند مهرآباد باعث شده اختلافات و بعضا درگیری‌هایی در رابطه با حقوق تاکسی‌ها در جابه‌جایی مسافران به وجود بیاید .

    به دنبال این موضوع معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی رسما به بررسی حضور تاکسی‌های اینترنتی در محیط فرودگاه‌ها ورود کرده و طی را به شورای عالی ترابری ارائه کرده است که این شورا نیز به اتفاق آرا آن را تصویب کرده است .

    کلیت این پیشنهاد عبارت است از امکان فعالیت تاکسی‌های اینترنتی با رعایت فاصله مشخص از محل مسافرگیری تاکسی‌های رسمی .

    با توجه به این طرح تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند در فاصله حداکثر ۸۰۰ متر و حداقل ۴۰۰ متر از محل مسافرگیری تاکسی‌های رسمی فرودگاهی قرار گرفته و نسبت به جابه‌جایی مسافران اقدام کنند .

    هر چند هنوز این وزارتخانه جزئیات اجرای این طرح را اعلام نکرده ، اما صرف ارائه پیشنهاد آن نشان‌دهنده آن است که فعالیت این تاکسی‌ها در فضای فرودگاهی شکلی رسمی پیدا خواهد کرد .

    پایین بودن نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی در قیاس با تاکسی‌های رسمی فرودگاه باعث شده در طول ماه‌هایی که از آغاز فعالیت رسمی آنها می‌گذرد ، میزان اقبال مسافران به استفاده از آنها افزایش پیدا کند هر چند با توجه به رسمی نبودن و ممنوعیت ورود آنها به محیط فرودگاه در طول ماه‌های گذشته هنوز آمار رسمی از میزان اقبال مسافران و درصد مسافرگیری آنها در قیاس با تاکسی‌های رسمی فعال در محیط فرودگاهی وجود ندارد .




    مطالب مرتبط

    ظرفیت کرمانشاه جهت ایجاد بندرخشک ‎

    ظرفیت کرمانشاه جهت ایجاد بندرخشک ‎

    ایجاد بند خشک می‌تواند کرمانشاه را به یک مرکز مهم مبادلاتی در غرب کشور تبدیل کند و به رونق اقتصادی بیشتر استان و همچنین ایجاد اشتغال کمک کند .

    |

    امضا پروتکل‌ گمرکی جدید در دومین اجلاس وزرای کریدور شمال - جنوب

    امضا پروتکل‌ گمرکی جدید در دومین اجلاس وزرای کریدور شمال - جنوب

    مشارکت و سرمایه‌گذاری آذربایجان در ساخت و توسعه راه‌آهن رشت - آستارا نشان از انگیزه بالای این کشور برای راه‌اندازی کریدور شمال - جنوب و رفع حلقه‌های مفقوده این کریدور است . آمادگی که امروز در میان اعضای مهم کریدور شمال - جنوب وجود دارد ، طی سال‌های اخیر کم‌نظیر است .

    |

    نظرات کاربران