در حال بارگذاری ...
  • تشریح اقدامات راهداری استان خوزستان در آستانه تعطیلات نوروزی

    استان خوزستان با توجه به شرایط آب و هوایی که دارد یکی از استان‌ها در رده بالای استان‌های مقصد سفر است . سال گذشته ما فقط در بحث راهیان نور در طول سال میزبان ۴ میلیون مسافر بودیم که عمده سفرهای آن‌ها در بهمن ، اسفند و نیمه اول فروردین است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راهداری استان خوزستان گفت : در بحث ایمنی و شناخت نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی استان برای نوروز مشکل خاصی نیست و از نظر امنیت شرایط بهتری نسبت به سال گذشته داریم .

    غلام عباس بهرامی نیا در خصوص آخرین تصمیمات و اقدامات در ستاد نوروزی این استان اظهار داشت : در این خصوص ما در دو حوزه مسائل را بررسی کردیم. یکی آمادگی بخش ناوگان حمل‌ونقل عمومی است که با نگاه به ارتقای ایمنی قبل از سفر است . بازدیدها از شرکت حمل‌ونقل ، بهداشت ، نظافت ، پیش‌بینی ناوگان برای مسیرهایی که با تقاضای بیشتر سفر در این ایام مواجه هستند و همین‌طور بحث مدیر فنی شرکت‌های حمل‌ونقل قبل از سفر از دیگر مباحث این بخش بود که به آن پرداخته شد .

    وی ادامه داد : نشست‌هایی را با تشکل‌های صنفی مختلف داشتیم که این جلسات داخلی بود . نظارت بر حمل‌ونقل عمومی که به استان وارد و خارج می‌شوند و همکاری با پلیس‌راه، کشیک‌های نوروزی همکاران هم در این بخش نخست موردبحث قرار گرفت . بحث دوم ما عموماً مسائل مربوط به راه و بازگشایی راه و ارتقای ایمنی محورها با انجام عملیات راهداری است . ازجمله این مسائل خط‌کشی‌ها ، تعمیرات گارد ریل ، نصب تابلو علائم ، پاک‌سازی حرایم ، بحث دوربین‌ها و تجزیه‌وتحلیل خودروهایی که در محورهای مواصلاتی استان تردد می‌کنند ، بود . این عمده‌ترین تصمیماتی بود که گرفته شد و جلسات بعدی هم خواهیم داشت که کار را به بهترین شکل برای ایام نوروز پیش ببریم .  

    مدیرکل راهداری استان خوزستان بابیان اینکه طرح نوروزی این استان از ۲۴ اسفندماه تا پایان ۱۷ فروردین خواهد بود ، در خصوص برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ارائه خدمات رفاهی به مسافران نوروزی گفت : خدمات به مسافران ما آماده‌سازی بستر برای سفر است که یکی جاده ، ناوگان و یکی هم بخش مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی است که مسافران نوروزی می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند . ما ۴۳ مجتمع خدمات رفاهی فعال در سطح محورهای استان داریم . در خصوص بحث نظافت ، بهداشت آن‌ها هم کارگروهی متشکل از بهداشت ، میراث فرهنگی ، ستاد اقامه نماز ، اماکن و اداره راهداری این مباحث را نظارت و کار خودشان را شروع کرده‌اند . نواقص احتمالی و مشکلاتی که وجود دارد را به آن‌ها متذکر تا آمادگی لازم را برای طرح نوروزی داشته باشند .

    وی ادامه داد : همکاران ما در قالب ۲۰۰ نفر و ۳۳ اکیپ راهداری کار نظارت بر جاده‌ها را در دستور کار دارند . ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات ما هم مستقر می‌شود که اگر نیاز به خدمات است بتوانند به بهترین شکل خدمات بدهند . ضمن اینکه بحث امداد خودروهای جاده‌ای را برای مسافران و کاربران جاده‌ای که در جاده تردد می‌کنند هم انجام داده‌ایم تا اگر نیازی به این مسئله بود در نزدیک‌ترین زمان سرویس‌دهی انجام بگیرد . این مسائل عمده‌ترین کارهای برنامه‌ریزی شده در ایام طرح نوروزی ما در استان خوزستان خواهد بود .

     

     

    بهرامی نیا با اشاره به همکاری خوب دیگر ارگان‌ها با راهداری استان خوزستان برای ارائه بهترین سرویس به مسافران نوروزی تصریح کرد : در بحث امداد و نجات و امنیت همکاری تنگاتنگی با هلال‌احمر ، اورژانس و پلیس داشتیم . علاوه بر گشت‌های پلیس قصد داریم با گشت‌های نامحسوس در ایام نوروزی کمک بیشتری داشته باشیم . خوشبختانه همه ارگان‌ها اعلام آمادگی کردند تا ایام نوروزی برای مسافران خوزستان با امنیت مناسب سپری شود .

    مدیرکل راهداری استان خوزستان بابت نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی استان و شناسایی و رفع مشکل آن‌ها در ایام طرح نوروزی اظهار داشت : استان خوزستان با توجه به شرایط آب و هوایی که دارد یکی از استان‌ها در رده بالای استان‌های مقصد سفر است . سال گذشته ما فقط در بحث راهیان نور در طول سال میزبان ۴ میلیون مسافر بودیم که عمده سفرهای آن‌ها در بهمن ، اسفند و نیمه اول فروردین است .

    وی ادامه داد: در همین زمینه ما برای امنیت سفرها ۱۲۰ نقطه حادثه‌خیز را در استان شناسایی کردیم که همه آن‌ها آشکارسازی شده است . اقدامات اولیه برای ایمن‌سازی این نقاط انجام‌گرفته است . تعدادی نقاط در دستور کار برای اصلاح هندسی قرار دارد و مشکل خاصی نیست . ما با نصب علائم ، تابلو و چراغ‌های راهنمایی و همین‌طور کاهنده سرعت ، قبل و بعد از نقاط پرحادثه آشکارسازی کردیم که به‌هرحال بتواند به رانندگان هشدارهای لازم را بدهد .

    وی با اشاره به شرایط بهتر ایمنی جاده‌ها در استان خوزستان نسبت به سال گذشته گفت : عمده بحث‌های ما در مورد سفر مربوط به کسانی است که سفر تفریحی به مناطق جنگی و یادمان‌های شهدا دارند . مناطقی که منتهی به دو مرز شلمچه و هویزه ما می‌شوند که یادمان‌ها هم در آن مسیرها قرار دارند و در این خصوص اقدامات خوبی انجام گرفته است . در خصوص ایمنی نسبت به سال گذشته شرایط امسال بهتر است و تلاش می‌شود که در آن محورها تا حد امکان کارهای لازم صورت بگیرد .

    بهرامی نیا با اشاره به شرایط اطلاع‌رسانی و اقدامت صورت گرفته در این خصوص برای مسافران نوروزی اظهار داشت : در مورد چاپ بروشور به‌صورت مجزا این کار را نکردیم و قرار است از طریق ستاد اجرایی خدمات سفر استانی چنین اتفاقی بیفتد . ما از طریق سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ که می‌توانند نصب کنند اطلاعات لازم را در اختیار مسافران قرار خواهیم داد. ضمن اینکه تلفن‌های ما به‌صورت شبانه‌روز فعال بوده و پاسخگوی سؤالات مسافران نوروزی خواهد بود .

    وی در پایان گفت : فروش بلیت به‌صورت اینترنتی و حضوری را هم از ابتدای اسفند داشتیم که به‌خوبی سرویس‌دهی شد . همان‌طور که اشاره شد نظارت ویژه‌ای بر ناوگان حمل‌ونقل قبل از سفر خواهیم داشت تا ناظران ما بررسی‌های لازم را قبل از سفر داشته باشند . مجموع حمل‌ونقل عمومی ما شامل ۲ هزار دستگاه انواع و اقسام اتوبوس ، مینی‌بوس و سواری کرایه است که سفرهای درون و برون استانی را انجام بدهند .




    مطالب مرتبط

    با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی پیرامون بارندگی و سیلاب خصوصا در شهرستان‌های نهبندان ، سربیشه ، بیرجند ، زیرکوه ، خوسف و طبس احتمال انسداد راه‌ها، تخریب پل و اختلال در سفرهای بین شهری وجود دارد .

    |

    مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    با توجه به اعلام تشدید بارندگی در شهرستان های خاش ، سراوان ، گلشن ، سیب و سوران و مهرستان هماهنگی های لازم جهت استقرار اکیپ های راهداری در این محورها اندیشیده شده است و راهدارخانه های این شهرستان ها جهت کمک به مسافران تجهیز شده است .

    |

    در سال گذشته ، بیشترین نصب روشنایی در محورهای مواصلاتی و نقاط حادثه‌خیز در استان مربوط به شهرستان ازنا است .

    |

    ۶۸ هزار و ۵۵۶ فقره بارنامه توسط عوامل ذیربط صادر شده‌ است .

    |

    نظرات کاربران