در حال بارگذاری ...
  • حذف کولبری با افتتاح اولین مرز رسمی پیله‌وری در سیرانبند بانه

    با اجرای این طرح ، کولبری و حمل کالا بر دوش مرزنشینان در چارچوب ساماندهی مبادلات مرزی حذف و افراد مشمول این طرح پیله‌ورانی هستند که با تخفیف‌های گمرکی سود مناسب ماهیانه را کسب خواهند کرد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، اولین مرز رسمی پیله‌وری کشور با حذف کولبری در مرز سیرانبند بانه در کردستان رسماً افتتاح شد .

    اولین مرز رسمی پیله‌وری با حضور استاندار کردستان ، مدیر کل مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ، مشاور رئیس کل گمرک ایران ، مدیر کل گمرکات استان کردستان و کارشناسان دفتر فن آوری اطلاعات گمرک در چارچوب دستورالعمل ساماندهی مبادلات مرزی هیأت وزیران افتتاح شد .

    با افتتاح رسمی این مرز مبادلات مرزی با کارت الکترونیکی مرزنشینان انجام می‌شود و با اجرایی شدن این طرح مقرر شده تا با ساماندهی مبادلات مرزی در کارت الکترونیکی مرزنشینان خدمات تخفیف گمرکی در ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان در هر ماه را برای مرزنشینان شارژ کنند .

    براساس این طرح مقرر شده است که کالاهای ترانزیتی از سایر مرزهای رسمی کشور پس از طی تشریفات گمرکی با لحاظ تخفیف‌های تعرفه‌ای به غرفه‌ها و بازارچه‌های مرزی منتقل و سپس مرزنشینان مشمول ، با استفاده از سقف معافیت‌های ماهانه می‌توانند نسبت به خرید کالاهای ترانزیتی از غرفه‌های مذکور اقدام کنند .

    با اجرای این طرح ، کولبری و حمل کالا بر دوش مرزنشینان در چارچوب ساماندهی مبادلات مرزی حذف و افراد مشمول این طرح پیله‌ورانی هستند که با تخفیف‌های گمرکی سود مناسب ماهیانه را کسب خواهند کرد .

    پیش‌بینی می‌شود ، با اجرای این طرح درآمد حاصل از پیله وری مستقیما عاید مرزنشینان شود که این امر نقش بسزایی درارتقای معیشت مرزنشینان عزیز کردستانی خواهد داشت .

    بعد از اجرای تصویب‌نامه هیأت وزیران برای ساماندهی مبادلات مرزی مبادلات تجاری تنها از مرزهای رسمی واین بازارچه‌ها به رسمیت شناخته خواهند شد .

    این طرح با توجه به تأکیدات ریاست محترم جمهوری مبنی بر اجرایی شدن مصوبه پیله‌وری و حذف کولبری و حمل کالا بر دوش مرزنشینان و همچنین پیگیری های وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک ایران صورت گرفته است .




    مطالب مرتبط

    در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۱۱ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۸۴ هزار دلار وارد کشور شد .

    |

    تقویت گمرک به عنوان متولی اصلی نظارت بر تجارت در نواحی مرزی و پرهیز از دخالت های غیرحرفه ای را در امر مبارزه با قاچاق حائز اهمیت دانست .

    |

    ارزش صادرات ایران به کشور های عراق ، ترکیه ، جمهوری آذربایجان ، ترکمنستان ، ارمنستان ، کویت ، قطر و عربستان سعودی با کاهش و با کشورهای همسایه امارات متحده عربی ، پاکستان ، افغانستان ، عمان ، فدراسیون روسیه ، قزاقستان و بحرین با افزایش روبرو بوده است .

    |

    در ۱۱ ماهه سال جاری ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویز خان با ۳۶۳ درصد رشد به ۳ میلیون و ۴۹۲ هزار تن رسیده که به عنوان دروازه ترانزیتی نوظهور در ایران در رتبه دوم گمرکات عمده مبدا ترانزیت خارجی پس از گمرک منطقه ویژه شهید رجایی قرار گرفته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در ۱۱ ماهه امسال ۵ هزار و ۸۵۷ دستگاه کشنده به ارزش ۷۵۲ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار در جهت نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان جاده ای کشور ...

    |

    نظرات کاربران