در حال بارگذاری ...

اولویت وزارت کشور توسعه و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی

از آنجا که رئیس جمهور به نوسازی حمل و نقل عمومی توجه ویژه دارد ، اولویت وزارت کشور هم بهبود ناوگان حمل و نقل در نظر گرفته شده است و بر همین مبنا حمل و نقل در دو حوزه بار و مسافر پرداخته می‌شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون عمرانی وزیر کشور گفت : ۲ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است .

محمدعلی افشانی معاون عمرانی وزیر کشور در آغاز طرح نوسازى ناوگان بار و مسافر شهرى اظهار کرد : حمل و نقل از مهمترین زیربناهای توسعه هر کشور است و در امور توسعه این مهم نقش کلیدی دارد . امروز در همه کشورها ترم جدیدی تحت عنوان شهر زیست پذیر مطرح بوده که یکی از شاخصه‌های آن شهر ، هوای سالم است .

افشانی ادامه داد : همچنین در این شرایط رفاه مردم هر روز نسبت به روز گذشته بهبود پیدا می‌کند ، لذا ما نیز به لحاظ باورهای اعتقادی و وظیفه مدیریتی برای اجرای عدالت اجتماعی تلاش کنیم . طبقات ضعیفی که امکان خرید خودرو را ندارند ، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند ، به همین دلیل طبق سفارش‌های اکید رئیس جمهور بحث نوسازی حمل و نقل عمومی مهمترین برنامه دولت است که به صورت جدی از حوزه حمل و نقل عمومی حمایت خواهد کرد .

وی گفت : از آنجا که رئیس جمهور به نوسازی حمل و نقل عمومی توجه ویژه دارد ، اولویت وزارت کشور هم بهبود ناوگان حمل و نقل در نظر گرفته شده است و بر همین مبنا حمل و نقل در دو حوزه بار و مسافر پرداخته می‌شود .

افشانی با بیان اینکه امروز تعدادی خوردوی باری ، اتوبوس و مینی‌بوس با مشارکت بانک‌ها و شرکت‌های خودروسازی آماده تحویل به شهرداری‌ها است ، اضافه کرد : طبق زمانبندی تعیین شده سال آینده ۲۱ هزار خودروی بار نوسازی می‌شود و ۱۴۴ اتوبوس هم امروز به ناوگان حمل و نقل عمومی تحویل داده خواهد شد . همچنین از امروز تا پایان اسفندماه سال جاری ۲۸۶ اتوبوس ، ۶۸ مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تحویل داده می‌شود .

وی اظهار کرد : در سال جاری گام‌های موثری در حوزه حمل و نقل عمومی بر می‌داریم ، همچنین در قانون برنامه هم تسهیلات قابل توجهی به این حوزه اختصاص داده شده است. همچنین به شهرداری‌ها اجازه داده شده تا ۵۵۰۰ میلیارد تومان از طریق فروش اوراق مالی برای بهبود وضعیت قطار شهری و حمل و نقل عمومی اقدامات لازم را انجام دهند . دولت در سال ۹۷ بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به حوزه حمل و نقل عمومی خواهد داشت .

وی گفت : ۲ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است و ۱۵ درصد این منابع توسط شهرداری‌ها و مابقی هم از طریق فاینانس تأمین می‌شود . ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مدیریت پسماند اختصاص داده شده و شهرداری‌ها باید از شرایط و ظرفیت پیش آمده استفاده کنند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی در دومین نشست روسای پلیس راه و مدیران راهداری و حمل و نقل کل کشور اظهار کرد : تقریباً ...

|

نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ۱۱ و ۱۲ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه آهن زاگرس از جابجایی بیش از ۳۲ هزار نفر مسافر در راه آهن زاگرس خبر داد .

|

عمده تخلفات گزارش شده در کمیسیون ماده ۱۲ از طریق شکایات سامانه شهراه و ۱۴۱ مبنی بر اخذ کرایه و کمیسیون اضافی در بخش بار و عدم رعایت سوار نمودن مسافر و صدور بلیط در بخش مسافر بوده است .

|

نظرات کاربران