در حال بارگذاری ...
  • کمبود امکانات اعتباری و تجهیزاتی در بخش حمل و نقل کشور‌

    متوسط عمر هواپیماها در جهان ۱۱ سال و در کشورهای حاشیه خلیج فارس‌۶ سال و برای ما ۲۴ سال است که اخیراً پس از برجام با ورود هواپیماهای جدید این رقم در کشور ما به ۲۲ سال رسیده است‌ .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ‌با اشاره به اینکه بخش حمل و نقل یکی از اساسی‌ترین بخش های توسعه پایدار است‌ ، گفت : این بخش رابطه مستقیمی با اقتصاد دارد و ارزش افزوده این بخش با تولید داخلی هر کشوری ارتباط تنگاتنگ و مستقیم دارد .

    سید احسن علوی افزود : هر کشوری که در بخش حمل و نقل سرمایه‌گذاری کند در واقع به بخش اقتصادی کمک کرده است‌ .

    وی با اشاره به اینکه در بخش حمل و نقل در کشور‌ کمبود امکانات اعتباری و تجهیزاتی داریم ، اضافه کرد : در اجرای دستور رئیس مجلس شورای اسلامی درباره حادثه هواپیمای ATR کمیته بحران را با حضور وزیر راه و شهرسازی‌ ، معاونان و تعدادی از مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل دادیم .

    علوی با اشاره به اینکه ۲۷۰ فروند هواپیما در ناوگان داریم ، گفت : حدود ۵۰ درصد این هواپیماها به علت تحریم و مشکلات اقتصادی زمین‌‌گیر است . هواپیمای  ATR که دچار حادثه شد حدود ۲۴ سال و ۶ ماه عمر داشت . متوسط عمر هواپیماها در جهان ۱۱ سال و در کشورهای حاشیه خلیج فارس‌۶ سال و برای ما ۲۴ سال است که اخیراً پس از برجام با ورود هواپیماهای جدید این رقم در کشور ما به ۲۲ سال رسیده است‌ .

    وی با اشاره به اینکه تعصب ملی و انگیزه در کشور کم شده است‌ ، گفت : با همین امکانات‌ ، باید مشکلاتمان را مدیریت کنیم و باید بلندمدت فکر کنیم‌ . در قانون برنامه توسعه و قانون بودجه‌ ، خرید هواپیما از طریق بخش خصوصی و فاینانس و همچنین با کمک صندوق توسعه ملی انجام خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ ، رشد متوسط اقتصاد دنیا ۳ درصد ، رشد تجارت دریابرد دنیا ۴.۸ درصد و بیش از ۱۱ میلیارد تن بوده و ظرفیت تناژ ۸۰ هزار فروند کشتی‌های اقیانوس پیمای دنیا ، ۲ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تن بوده است .

    |

    ایران می تواند با بهره گیری مدبرانه از ساحل ، پسکرانه و جزایر متعدد و متنوع خود، در آبهای پیرامونی خلیج فارس دریای عمان و دریای خزر و با حضور مؤثر در فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره گیری از آنها - به عنوان یک پیشران و محور توسعه - جایگاه شایسته‌ای در منطقه و جهان برای خود احراز ...

    |

    قطعا اتصال دو شهر سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه ضمن ایجاد امید آفرینی در جامعه نشان خواهد داد که دولت سیزدهم به تعهدی که به مردم شریف سیستان و بلوچستان برای توسعه زیر ساخت‌ها داده بعد از یک وقفه تاریخی پایبند است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد .

    |

    تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه دریا باید همانند یک مجموعه واحد در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری اقدام کنند و در این راستا دولت ، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و شرایط را برای اجرا و تحقق سیاست‌های ۹ بندی ...

    |

    باید نیاز مالی و پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور برطرف شود و هیچ گونه کمبودی در حوزه نیروی انسانی در حوزه دریایی نداشته باشد و از نیروهای دریایی متخصص در این زمینه بهره‌گیرد و به سمت آموزش تخصص در حوزه دریا حرکت کند .

    |

    نظرات کاربران