در حال بارگذاری ...
  • اعمال سلیقه ای مقررات ترانزیتی در گمرک بازرگان

    عدم ارائه خدمات مناسب ، آسیب دیدگی کالاها ، عدم ارائه خدمات بیمه ای ، دریافت هزینه های بالا از صاحبان کالاها ، مشکلات تخلیه و بارگیری از جمله مشکلات و معضلات انبارهای عمومی در ارائه خدمات مناسب به کامیون های ترانزیتی است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، نایب رئیس اول کمیسیون گمرک و لجستیک اتاق بازرگانی ایران گفت : مقررات ترانزیتی در گمرک بازرگان به صورت سلیقه‌ای اعمال می‌شود .

    فاطمه قنبرپور در چهل و دومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه و فعالان اقتصادی استان با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با انتقاد از  اعمال سلیقه ای مقررات ترانزیت در گمرک بازرگان خاطرنشان کرد : این توقف بعضا بیش از ۱۰ روزی کامیون‌های ترانزیتی به واسطه اعمال سلیقه ای مقررات در مرز بازرگان ، زمینه حذف این گمرک از مسیر ترانزیت بین المللی را فراهم خواهد کرد .  

    قنبرپور  توقف بیش از ۳۰ روز کالاها در گمرک بازرگان را دیگر مشکل این گمرک برشمرد و افزود : کارشناسان مجازی برای تعیین ارزش این کالاها دسترسی های لازم را ندارند و این در حالی است که این کالاها غالبا مواد اولیه واحدهای تولیدی است و توقف بیش از حد آنها در گمرک روند تولید این واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده است .

    وی به معضلات متعدد انبارهای عمومی اشاره کرد و گفت : عدم ارائه خدمات مناسب ، آسیب دیدگی کالاها ، عدم ارائه خدمات بیمه ای ، دریافت هزینه های بالا از صاحبان کالاها ، مشکلات تخلیه و بارگیری از جمله مشکلات و معضلات انبارهای عمومی در ارائه خدمات مناسب به کامیون های ترانزیتی است .




    مطالب مرتبط

    جهش تولید و توسعه اقتصاد دریامحور مکمل یکدیگر هستند ، اگر شرایط برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود جهش تولید رقم می‌خورد و به دنبال آن توسعه اقتصاد دریامحور محقق خواهد شد زیرا این دو جدای از یکدیگر نیستند و در صورت فراهم بودن شرایط کاملا به یکدیگر وابسته‌اند .

    |

    اقتصاد ایران ظرفیت‌‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و فعالان اقتصادی از جمله بخش خصوصی و مردم ، عوامل اصلی تحقق این ظرفیت‌ها هستند و اقتصاد کشور اگر قصد دارد در مسیر رشد گام بردارد باید در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی بازنگری ویژه داشته باشد .

    |

             

    |

           

    |

    تولید انرژی به ویژه انرژی خورشیدی در پسکرانه بنادر یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت و با توجه به ظرفیت بنادر کشور به ویژه بنادر جنوبی ایران ، به بهترین شکل شرایط را برای تولید انرژی خورشیدی فراهم کرد .

    |

    نظرات کاربران