در حال بارگذاری ...
  • تشریح برنامه‌های راهسازی شهرستان‌های تربت‌جام ، تایباد ، باخرز

    در حال حاضر مناقصه‌های احداث ۲۷ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در حال انجام است که نهم اسفندماه بازگشایی پاکت‌های مناقصه مرحله دوم انجم خواهد شد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ،‌ مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از افزایش ۱۰ درصدی متوسط برخورداری از راه روستایی در شهرستان‌های تربت‌جام تایباد ، باخرز خبر داد و گفت : متوسط برخورداری راه‌های روستایی در این شهرستان‌ها در سال ۹۲ حدود ۸۵ بوده و اکنون به ۹۵ درصد افزایش یافته است .

    محمد پارسا در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه روستایی تربت‌جام ، تایباد ، باخرز با بیان این مطلب افزود : از سال ۹۲ تاکنون بالغ بر ۹۵ کیلومتر راه و روستایی احداث و آسفالت شده است .

    وی همچنین درباره وضعیت راه‌های روستایی شهرستان‌های تایباد و باخرز که در مجاورت این شهرستان قرار دارد ، اظهار کرد : وضعیت این شهرستان‌ها در شاخص متوسط برخورداری از راه آسفالته روستایی بالاتر از ۹۵ درصد (نزدیک به ۱۰۰ درصد) و بالاتر از میانگین استانی است .

    پارسا به دیگر برنامه‌های راهسازی در این شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت : در حال حاضر مناقصه‌های احداث ۲۷ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در حال انجام است که نهم اسفندماه بازگشایی پاکت‌های مناقصه مرحله دوم انجم خواهد شد .

    وی تصریح کرد : مسیر راه‌های شهوه - گلارچه ، یکه پسته دوسنگ ، حاجی‌آباد - گوربند - فیروزه کوه و باغ کشمیر به طول ۲۱ کیلومتر در محدوده شهرستان تربت‌جام و به مبلغ ۹/۴ میلیارد تومان در حال مناقصه است ، همچنین فقط ۹ کیلومتر راه روستایی بالای ۵۰ خانوار در شهرستان تایباد باقی‌مانده است که ۶ کیلومتر مسیر کهجه به شیزن به مبلغ ۲ میلیارد تومان در حال مناقصه است .

    مدیر ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی خراسان رضوی درباره توسعه و ساخت راه‌های اصلی و فرعی نیز اظهار کرد : طی سال‌های ۹۲ تاکنون حداقل ۸۰ کیلومتر از بزرگراه مشهد - فریمان - تربت‌جام - تایباد - دوغارون به بهره‌برداری رسیده است که حدود ۴۰ کیلومتر آن در محدوده تربت‌جام تایباد است و قطعه یک بزرگراه در مسیر تایباد به تربت‌جام آماده بهره‌برداری شده و پروژه بزرگراهی استان بوده که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسیده است .




    مطالب مرتبط

    در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

    |

    تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند .

    |

    فردوس دارای بیش از ۷۴۵ کیلومتر جاده بین‌شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها ، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و با تأمین قیر در برنامه این اداره قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه‌های آسفالتی محورها و نیز اولویت‌بندی آنها نسبت به انجام روکش راه‌های حوزه ...

    |

    تمامی محورها تحت نگهداری هستند و بایستی شبکه گسترده راه‌های استان که بسیار ذی قیمتی است را حفظ کرده چون در بحث اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است . یکی از بهترین پروژه‌هایی که برای شبکه راه‌ها در سطح استان تعریف شده کریدور است که از سیرجان به بندرعباس به‌سمت سیرجان - شهربابک ...

    |

    با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

    |

    نظرات کاربران