در حال بارگذاری ...

کاهش تعداد خلبانان و کارکنان صنعت هوایی در 15 سال آینده

افزایش حمل و نقل هوایی باعث افزایش گردشگری و افزایش خرده فروشی های آنلاینی خواهد شد که وابسته به تحویل محصولات خود است . سالانه 4.1 میلیارد انسان در جهان پرواز می کنند و یک سوم حمل بار جهان از طریق هوایی صورت می گیرد . 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، ایکائو اعلام کرد برای پاسخ به تقاضای رو به گسترش حمل و نقل هوایی تا سال 2036 ، به تربیت صدها هزار خلبان جدید نیاز خواهد بود .

فانگ لیو دبیر کل سازمان ایکائو در سخنرانی خود در شهر مونترال کانادا گفت : پیش‌بینی می‌شود تعداد پروازهای تجاری و مسافران در 15 سال آینده دو برابر شود ، در حالی که تعداد خلبانان و کارکنان صنعت هوایی رو به کاهش است . وی به عواملی نظیر مسن تر شدن جمعیت و کاهش نرخ موالید اشاره کرد که باعث کوچک شدن میزان نیروی کار خواهد شد . به علاوه صنعت هوایی با رقابت رو به رشدی با بخش های دیگر روبروست . 

خانم لیو چنین نتیجه گرفت که صنعت هواپیمایی باید کارهای بیشتری را برای جذب و نگهداری نیروی کار و مدیران ماهر مورد نیاز خود در دهه های آینده انجام دهد . 

طبق اعلام ایکائو ، تا سال 2036 به حداقل 620000 خلبان با قابلیت به پرواز درآوردن هواپیماهایی با 100 مسافر و بیشتر نیاز است و تنها هشت درصد از این تعداد تاکنون تربیت شده اند . به گفته خانم لیو ، داستان در خصوص مشاغلی چون کنترل کنندگان ترافیک هوایی ، پرسنل نگهداری و سایر تکنسین های مورد نیاز نیز یکسان است و این تنها بخشی از هزاران طبقه شغلی مستقیم و غیرمستقیم در صنعت هوایی است که از روند کنونی اثر می پذیرد . 

افزایش حمل و نقل هوایی باعث افزایش گردشگری و افزایش خرده فروشی های آنلاینی خواهد شد که وابسته به تحویل محصولات خود است . سالانه 4.1 میلیارد انسان در جهان پرواز می کنند و یک سوم حمل بار جهان از طریق هوایی صورت می گیرد . 

لیو علاوه بر چالش های کاری بر ضرورت تقویت زیرساخت های فرودگاهی نیز تاکید دارد : برای مثال 24 فرودگاه بین المللی در قاره آفریقا وجود دارد که در صورت افزایش ترافیک هوایی در دو سال آینده ، پاسخگوی نیازها نخواهند بود .




مطالب مرتبط

در بیشتر موارد ، کنوانسیون جرائم و برخی اعمال دیگر مرتکب شده در هواپیما (کنوانسیون توکیو ۱۹۶۳) صلاحیت رسیدگی به جرائم ارتکابی در داخل هواپیما را به کشوری که هواپیما در آن ثبت شده است اعطا می کند . در صورتی که پرواز در یک کشور خارجی فرود بیاید ، این مشکل ایجاد می کند ، زیرا سازمان ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود : باید در حوزه حمل و نقل هوایی ، خدمات توسعه یابد و در بخش‌های مختلف و خدمات ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، کاپیتان محمدی بخش درباره احتمال پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران گفت : بر اساس قوانین ایکائو ، آزادی‌های مختلف ...

|

دیزل ژنراتور نصب شده جهت تامین برق اضطراری ترمینال جدید فرودگاه بیرجند پیش بینی شده است که با نصب و راه اندازی آن توان سیستم برق اضطراری فرودگاه بیرجند افزایش یافته و در هنگام قطع برق شهری ، فرودگاه دچار مشکل نخواهد شد .

|

نظرات کاربران