در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت 60 درصدی تونل شرقی البرز در آزادراه تهران - شمال

    تونل البرز به طول 6 هزار و 400 متر در منطقه دو این آزادراه قرار دارد که عملیات اجرایی آن تقریبا ازسال 90 توسط دو پیمانکار ایرانی و با پیشرفت فیزیکی 59.5 درصد در حال انجام است که تا کنون حفاری 6 هزار متر و لاینینگ 4 هزار و 300 متر بخش شرقی آن انجام شده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر پروژه آزادراه تهران - شمال از حفاری 6 هزار متر و لاینینگ 4 هزار و 300 متر تونل شرقی البرز خبر داد و گفت : این تونل به طول 6 هزار و 400 متر به عنوان بزرگترین تونل راهی کشور با پیشرفت فیزیکی 59.5 درصد توسط دو پیمانکار ایرانی در حال احداث است .

    سید بهلول حسینی ضمن اعلام این خبر افزود : عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران - شمال به طول 22 کیلومتر در اواخر خردادماه سال جاری با حضور معاون اول رییس جمهور آغاز شد که توسط 4 پیمانکار ایرانی و در قطعات 4 گانه در حال احداث است .

    حسینی ضمن تاکید بر حجم سنگین عملیات اجرایی در این منطقه اظهار داشت : در منطقه دو این آزادراه 28 دستگاه پل رفت و برگشت به طول حدود 2 هزار و 900 و 42 دستگاه تونل به طول حدود 13 هزار و 500 متر وجود دارد .

    مدیر پروژه آزادراه تهران - شمال پیشرفت فیزیکی منطقه دو این آزادراه را 20 درصد عنوان و اضافه کرد : عملیات اجرایی در این منطقه با حضور 728 نفر نیروی انسانی و 468 دستگاه ماشین آلات در حال انجام است .

    وی ادامه داد : تونل البرز به طول 6 هزار و 400 متر در منطقه دو این آزادراه قرار دارد که عملیات اجرایی آن تقریبا ازسال 90 توسط دو پیمانکار ایرانی و با پیشرفت فیزیکی 59.5 درصد در حال انجام است که تا کنون حفاری 6 هزار متر و لاینینگ 4 هزار و 300 متر بخش شرقی آن انجام شده است . حفاری تونل غربی البرز نیز مقرر شده تا با استفاده از دستگاه مکانیزه (TBM) صورت گیرد . تونل البرز بزرگترین تونل راهی کشور است که عملیات اجرایی آن با حضور 427 نیروی انسانی و 130 دستگاه ماشین آلات در حال انجام است .

    علل تاخیر در بهره برداری از منطقه یک

    مدیرپروژه آزادراه تهران - شمال با اشاره به تاخیر پیش آمده در بهره برداری از منطقه یک آزادراه تهران - شمال این مسئله را ناشی از عوامل گوناگونی دانست و گفت : ارتقا استانداردهای طراحی و ایمنی ، افزایش احجام با توجه به اجرایی کردن طرح منظر راه در این منطقه با استفاده از مشاور خارجی، رانش غیرمترقبه کوه در کیلومتر 28 مسیر، وجود معارضین ملکی و عدم همکاری آنها ، به روز نمودن طراحی تهویه تونل تالون با استفاده از استانداردهای روز به منظور ارتقا ایمنی با توجه به طول تونل که حدود 4950 متر می باشد و دلایلی از این دست سبب تاخیر در بهره برداری از این پروژه در سال جاری شده است که انشالله در سال آینده شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود .

    حسینی افزود : این منطقه به طول 32 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی 89.5 درصد توسط 6 پیمانکار ایرانی با حضور 2 هزار و 750 نفر نیروی انسانی و 840 دستگاه ماشین آلات در دست احداث است که بهره برداری از آن سبب کاهش طول مسیر تهران تا چالوس به طول 60 کیلومتر و کاهش زمان سفر به میزان یک ساعت و نیم خواهد شد .

    وی همچنین از مذاکره طرف مشارکت با سرمایه گذاران خارجی برای ساخت منطقه سوم این آزادراه به طول 47 کیلومتر خبر داد  و اظهار امیدواری کرد تا بزودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این منطقه نیز باشیم .

    گفتنی است مستند راه امید ویژه منطقه یک آزادراه تهران - شمال در سه قسمت از امشب و در روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه ساعت 20:35 از شبکه اول سیما پخش خواهد شد . 




    مطالب مرتبط

    جزئیات بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌ های راهسازی و ریلی شهرستان سبزوار

    جزئیات بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌ های راهسازی و ریلی شهرستان سبزوار

    وی قرار است در این سفر ضمن بازدید از فرودگاه سبزوار از پروژه بهسازی سبزوار - خوشاب ، راه‌آهن آنتنی سبزوار ، محور سلطان آباد - جوین ، محور جوین - جغتای ، محور جغتای - سه راهی برغمد ، سه راهی برغمد - سبزوار و داورزن - کاهک بازدید کند .

    |

    کاهش قیمت خودرو و تعرفه واردات از راهکارهای جلوگیری از خودرو محوری

    کاهش قیمت خودرو و تعرفه واردات از راهکارهای جلوگیری از خودرو محوری

    یکی از علل بالا بودن قیمت کالا در ایران ، گران بودن قیمت ناوگان جاده‌ای باری است و این مساله باعث می‌شود که راننده نتواند با نرخ کرایه‌های حمل فعلی اقساط خرید کامیون را در کوتاه مدت تسویه کند ، ضمن اینکه وضعیت معیشتی مناسبی نیز ندارند .

    |

    الکترونیکی شدن فرآیند مناقصه و مزایده در شرکت ساخت و توسعه

    الکترونیکی شدن فرآیند مناقصه و مزایده در شرکت ساخت و توسعه

    این سامانه به زودی و پس از تکمیل بر روی سیستم همکاران نصب می‌شود و تمامی اطلاعات پیمان و رسیدگی در این پایگاه نگهداری شده و برای مدیران و کارشناسان در سطوح مختلف شرکت قابل دسترسی و بهره‌برداری خواهد بود .

    |

    بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از پروژه راه‌آهن میانه - تبریز

    بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از پروژه راه‌آهن میانه - تبریز

    مسیر فعلی عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می‌کند و سرعت قطارها در این خط به لحاظ مشخصات هندسی فوق‌العاده کم است و در نتیجه با احداث خط‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز که ۱۱۴ کیلومتر کوتاه‌تر از مسیر موجود است زمان سفر نسبت به خط ریلی موجود ۵.۵ ساعت کاهش می‌یابد .

    |

    نظرات کاربران