در حال بارگذاری ...

آماده باش راه آهن با ورود سامانه بارشی به کشور

برف روبی سکوها و تجهیز نمازخانه‌ها جهت تامین رضایت مسافرانی ‌که در ایستگاه ها انتظار می کشند در اولویت قرار دارد  تا بر اثر سرما و برف مشکلی به وجود نیاید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن با اشاره به آماده باش قطارهای نجات و نیرو‌های عملیاتی گفت : ابلاغ کردیم تا در صورت وقوع شرایط اضطراری مناطق راه‌‌آهن ستاد بحران تشکیل دهند و ایستگاه‌های تشکیلاتی به صورت آماده باش قرار بگیرند تا شرایط را مدیریت کنند .

خسرو رشیدی با اشاره به تمهیدات شرکت راه‌آهن در قبال اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی همراه با برف و کولاک از امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه اظهار داشت : تمهیدات در راستای دستور العمل‌های فصل سرما است و همچنین با ابلاغ اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌ها به ادارات کل مناطق از آنها خواستیم تا تمهیدات لازم را بر اساس دستور العمل‌ها و با توجه به شرایط استان‌ها در نظر بگیرند . یکی از تمهیدات مربوط به آمادگی قطارهای نجات در زمان بارش برف و کولاک است که باید پرسنل آن با توجه به شرایط اضطراری در شیفت خود مستقر و از آمادگی لازم برخوردار باشند .

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن به ماشین‌الات دیزل سنگین و ماشین‌ برف روب اشاره کرد و گفت : از این ماشین‌آلات برای بازگشایی مسیر استفاده می‌شود.

رشیدی در ادامه به تمیز نگاه داشتن سوزن‌ها اشاره کرد و گفت : از روش‌های مختلفی برای پاکسازی و تمیزنگاه داشتن سوزن‌ها استفاده می‌شود . تا شاهد عملکرد صحیح قطارها باشیم . به علاوه در مواقع اضطراری ،‌ پیش از حرکت قطار اصلی و برای بازدید از خطوط یک دستگاه درزین جهت بازبینی خط اعزام می‌شود . همچنین در مقاطعی که سوابق ریزش وجود دارد نیز نگهبان در نظر گرفته می‌شود تا تمام شرایط تحت کنترل قرار گیرد .  

مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن با اشاره به اهمیت نگهداری ایستگاه‌های قطار در شرایط اضطراری گفت : از این رو برف روبی سکوها و تجهیز نمازخانه‌ها جهت تامین رضایت مسافرانی ‌که در ایستگاه ها انتظار می کشند در اولویت قرار دارد  تا بر اثر سرما و برف مشکلی به وجود نیاید .

رشیدی با اشاره به رابطه کاهش دید افقی و کاهش سرعت قطار و تاخیر قطارها در زمان افزایش شدت بارش برف و کولاک گفت : دو راهکار پیش‌رو برای مدیریت موقعیت‌های این چنین وجود دارد راهکار اول حاکی از حذف برنامه‌ حرکت قطارها به صورت یکی درمیان یا بیشتر است و راهکار دوم ؛ بهره‌گیری از همکاری مردم به منظور مدیریت حرکت قطارها ، اما با در نظر گرفتن تاخیر است که در هنگام بارندگی شدید برف و باران احتمال مواجهه با راهکار دوم وجود دارد .

وی با بیان اینکه «راه آهن تنها مدی است که در شرایط بحرانی نیز قابلیت تردد دارد» گفت : تلاش شبانه روزی همکاران ما در ۲۴ ساعت بحرانی ۷ و ۸ بهمن‌ماه باعث شد که تردد‌ها برقرار باشد و در همان زمان حدود ۱۵۰ هزار مسافر را جابجا شد . 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواشناسی کشور از تولید بیش از ۲۰۰ هزار گزارش و داده هواشناسی در ایستگاه‌های مختلف در ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد .

|

شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

|

سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

|

همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

|

نظرات کاربران