اجرای ساخت پل ۵۵ راهآهن قزوین - رشت از خاص ترین روش های نصب پل
عملیات اجرایی این پل با دهانه ای به این ابعاد و وزن به صورت فلزی و روش درجا برای اولین بار در کشور در راه آهن قزوین - رشت صورت گرفته است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها گفت : با نصب اولین تیر دهانه وسط پل ٥٥ راه آهن قزوین - رشت که حلقه نهایی تکمیل این خط ریلی است ، عملیات اجرایی به روزهای پایانی نزدیک می شود .
جبارعلی ذاکری اجرای این پل توسط مهندسان ایرانی را یکی از خاص ترین روش های نصب پل دانست و گفت : با توجه به عبور این پل از روی آزادراه و جاده قدیم قزوین - رشت و وجود دو رشته تونل در طرفین مسیر با فاصله کم انجام کار را با چالش های زیادی رو به رو است .
وی عملیات اجرایی پل کیلومتر ٥٥ را در سه فاز ذکر کرد و افزود : این پل به طول ٥٥٠ متر است که عملیات اجرایی فاز اول به طول ١١٥ متر و فاز دوم به طول ٢٠٥ متر به اتمام رسیده است و هم اکنون فاز سوم به طول ٢٣٠ متر در حال اجرا است . وزن کل عرشه فلزی پل ٤ هزار و ١٠٠ تن است و وزن بزرگترین تیر به طول ١٠٠ متر، ٢٤٥ تن که بر روی آزادراه قزوین - رشت نصب شده است .
معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها خاطر نشان کرد : عملیات اجرایی این پل با دهانه ای به این ابعاد و وزن به صورت فلزی و روش درجا برای اولین بار در کشور در راه آهن قزوین - رشت صورت گرفته است .
وی پیشرفت فیزیکی کل راه آهن قزوین - رشت را ٩٧ درصد اعلام کرد و گفت : این خط ریلی به طول ١٦٤ کیلومتر است که عملیات زیرسازی ١٦٠ کیلومتر آن به اتمام رسیده است و ١٥٠ کیلومتر آن نیز ریلگذاری شده است و با اتمام پل ٥٥ این خط ریلی به روزهای پایانی کار نزدیک می شود .