در حال بارگذاری ...
  • اجرای ساخت پل ۵۵ راه‌آهن قزوین - رشت از خاص ترین روش های نصب پل

    عملیات اجرایی این پل با دهانه ای به این ابعاد و وزن به صورت فلزی و روش درجا برای اولین بار در کشور در راه آهن قزوین - رشت صورت گرفته است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها گفت : با نصب اولین تیر دهانه وسط پل ٥٥ راه آهن قزوین - رشت که حلقه نهایی تکمیل این خط ریلی است ، عملیات اجرایی به روزهای پایانی نزدیک می شود .

    جبارعلی ذاکری اجرای این پل توسط مهندسان ایرانی را یکی از خاص ترین روش های نصب پل دانست و گفت : با توجه به عبور این پل از روی آزادراه و جاده قدیم قزوین - رشت و وجود دو رشته تونل در طرفین مسیر با فاصله کم انجام کار را با چالش های زیادی رو به رو است .

    وی عملیات اجرایی پل کیلومتر ٥٥ را در سه فاز ذکر کرد و افزود : این پل به طول ٥٥٠ متر است که عملیات اجرایی فاز اول به طول ١١٥ متر و فاز دوم به طول ٢٠٥ متر به اتمام رسیده است و  هم اکنون فاز سوم به طول ٢٣٠ متر در حال اجرا است . وزن کل عرشه فلزی پل ٤ هزار و ١٠٠ تن است و وزن بزرگترین تیر به طول ١٠٠ متر، ٢٤٥ تن که بر روی آزادراه قزوین - رشت نصب شده است .

    معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه ها خاطر نشان کرد : عملیات اجرایی این پل با دهانه ای به این ابعاد و وزن به صورت فلزی و روش درجا برای اولین بار در کشور در راه آهن قزوین - رشت صورت گرفته است .

    وی پیشرفت فیزیکی کل راه آهن قزوین - رشت را ٩٧ درصد اعلام کرد و گفت : این خط ریلی به طول ١٦٤ کیلومتر است که عملیات زیرسازی ١٦٠ کیلومتر آن به اتمام رسیده است و ١٥٠ کیلومتر آن نیز ریلگذاری شده است و با اتمام پل ٥٥ این خط ریلی به روزهای پایانی کار نزدیک می شود .




    مطالب مرتبط

    جزئیات بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌ های راهسازی و ریلی شهرستان سبزوار

    جزئیات بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌ های راهسازی و ریلی شهرستان سبزوار

    وی قرار است در این سفر ضمن بازدید از فرودگاه سبزوار از پروژه بهسازی سبزوار - خوشاب ، راه‌آهن آنتنی سبزوار ، محور سلطان آباد - جوین ، محور جوین - جغتای ، محور جغتای - سه راهی برغمد ، سه راهی برغمد - سبزوار و داورزن - کاهک بازدید کند .

    |

    کاهش قیمت خودرو و تعرفه واردات از راهکارهای جلوگیری از خودرو محوری

    کاهش قیمت خودرو و تعرفه واردات از راهکارهای جلوگیری از خودرو محوری

    یکی از علل بالا بودن قیمت کالا در ایران ، گران بودن قیمت ناوگان جاده‌ای باری است و این مساله باعث می‌شود که راننده نتواند با نرخ کرایه‌های حمل فعلی اقساط خرید کامیون را در کوتاه مدت تسویه کند ، ضمن اینکه وضعیت معیشتی مناسبی نیز ندارند .

    |

    الکترونیکی شدن فرآیند مناقصه و مزایده در شرکت ساخت و توسعه

    الکترونیکی شدن فرآیند مناقصه و مزایده در شرکت ساخت و توسعه

    این سامانه به زودی و پس از تکمیل بر روی سیستم همکاران نصب می‌شود و تمامی اطلاعات پیمان و رسیدگی در این پایگاه نگهداری شده و برای مدیران و کارشناسان در سطوح مختلف شرکت قابل دسترسی و بهره‌برداری خواهد بود .

    |

    بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از پروژه راه‌آهن میانه - تبریز

    بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه از پروژه راه‌آهن میانه - تبریز

    مسیر فعلی عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می‌کند و سرعت قطارها در این خط به لحاظ مشخصات هندسی فوق‌العاده کم است و در نتیجه با احداث خط‌آهن میانه - بستان‌آباد - تبریز که ۱۱۴ کیلومتر کوتاه‌تر از مسیر موجود است زمان سفر نسبت به خط ریلی موجود ۵.۵ ساعت کاهش می‌یابد .

    |

    نظرات کاربران