در حال بارگذاری ...

کسب اطلاعات ترافیکی جاده ها با نصب WIM در نزدیکی پلیس‌راه‌ها

سامانه نرم‌افزاری توزین در حال حرکت به نحوی طراحی شده که امکان دریافت اطلاعات از پردازنده WIM و همچنین تشخیص و خواندن پلاک خودروهای عبوری در آن فراهم شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از قابلیت جدید سامانه توزین در حال حرکت نصب شده در استان همدان خبر داد  .

سعید کریمی گفت : سامانه توزین در حال حرکت (WIM) توزین‌کننده خودروهای در حال حرکت است و تهیه وسایل نقطه عبوری و پلاک خوانی می‌کنند .

وی با اشاره به اینکه با نصب این سیستم در نزدیکی پلیس‌راه‌ها می‌توان اطلاعات بسیار مفیدی از ترافیک جاده به دست آورد ، افزود : این قابلیت جدید در شناسایی نقاط ضعف و قوت کنترل مسیر در نگهداری بهینه از جاده و حفاظت از جان رانندگان با مشخص کردن وسایل نقلیه متخلف (دارای اضافه‌بار و یا اضافه سرعت) مؤثر است . همچنین این سیستم با ارائه آمارهای دقیق از تردد تمامی خودروهای عبوری بر اساس کلاس‌بندی خودروها ، پلیس راهور را در برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شرایط جاده یاری می‌کند .

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان یادآور شد : سامانه نرم‌افزاری توزین در حال حرکت به نحوی طراحی شده که امکان دریافت اطلاعات از پردازنده WIM و همچنین تشخیص و خواندن پلاک خودروهای عبوری در آن فراهم شده است . اطلاعات ابتدا از طریق لینک وایرلس به مرکز مدیریت راه‌ها در مرکز استان محل نصب ارسال و سپس از آنجا به سیستم تجمیع اطلاعات تهران ارسال می‌شود .

این مسئول تصریح کرد : ارسال و دریافت اطلاعات از قابلیت اطمینان بسیار بالایی برخوردار است به گونه‌ای که سامانه هرگونه اختلال در شبکه ارتباطی را جبران کرده و هیچ داده‌ای را از دست نمی‌دهد و داده‌های ارسالی در تمامی نقاط شبکه ذخیره شده و بافر می‌شوند .

گفتنی است ، نمایش اطلاعات وسایل نقلیه عبوری به شکل زمان حقیقی ، عکس دوربین دید کلی از خودرو عبوری، شماره پلاک خودرو عبوری ، وزن کلی خودرو عبوری ، بارمحوری ، فاصله مرکز محورها ، تاریخ و زمان عبور با دقت ثانیه ، کد تخلف ، امکان فعال کردن هشدار صوتی در صورت عبور وسیله نقلیه با تخلف اضافه‌بار یا اضافه سرعت ، ذخیره عکس و اطلاعات تمامی خودروهای عبوری در بانک اطلاعاتی ، امکان گزارش‌گیری با قابلیت فیلتر بر اساس تاریخ ، پلاک خودرو ، کلاس خودرو ، میزان بار عبوری ، سرعت خودرو و تخلفات انجام شده از جمله قابلیت‌های این نرم‌افزار است .




مطالب مرتبط

وسایل نقلیه سنگین که دارای وزن بالا و غیرمجاز هستند ، می‌توانند موجب بروز یا تشدید حادثه شوند . در همین راستا و با رویکرد کاهش خطرات ناشی از حوادث جاده‌ای و همچنین کاهش خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای به عنوان سرمایه‌های ملی که به دلیل عبور بارهای غیرمجاز روی می‌دهد ، با ...

|

امروزه یکی از شیوه‌های شناسایی وقایع جاده‌ای ، با استفاده از سامانه‌های تصویری و نتایج بر خط این سامانه‌ها است . در همین راستا طی ۹ ماه گذشته در سراسر استان یزد تعداد ۴۴ سامانه مختلف نصب شده است .

|

در حال حاضر تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند .

|

۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

|

در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی ، حفظ زیرساخت‌های راه ، اصلاح رویه راه‌ها ، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند .

|

نظرات کاربران