در حال بارگذاری ...
  • کسب اطلاعات ترافیکی جاده ها با نصب WIM در نزدیکی پلیس‌راه‌ها

    سامانه نرم‌افزاری توزین در حال حرکت به نحوی طراحی شده که امکان دریافت اطلاعات از پردازنده WIM و همچنین تشخیص و خواندن پلاک خودروهای عبوری در آن فراهم شده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از قابلیت جدید سامانه توزین در حال حرکت نصب شده در استان همدان خبر داد  .

    سعید کریمی گفت : سامانه توزین در حال حرکت (WIM) توزین‌کننده خودروهای در حال حرکت است و تهیه وسایل نقطه عبوری و پلاک خوانی می‌کنند .

    وی با اشاره به اینکه با نصب این سیستم در نزدیکی پلیس‌راه‌ها می‌توان اطلاعات بسیار مفیدی از ترافیک جاده به دست آورد ، افزود : این قابلیت جدید در شناسایی نقاط ضعف و قوت کنترل مسیر در نگهداری بهینه از جاده و حفاظت از جان رانندگان با مشخص کردن وسایل نقلیه متخلف (دارای اضافه‌بار و یا اضافه سرعت) مؤثر است . همچنین این سیستم با ارائه آمارهای دقیق از تردد تمامی خودروهای عبوری بر اساس کلاس‌بندی خودروها ، پلیس راهور را در برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شرایط جاده یاری می‌کند .

    رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان یادآور شد : سامانه نرم‌افزاری توزین در حال حرکت به نحوی طراحی شده که امکان دریافت اطلاعات از پردازنده WIM و همچنین تشخیص و خواندن پلاک خودروهای عبوری در آن فراهم شده است . اطلاعات ابتدا از طریق لینک وایرلس به مرکز مدیریت راه‌ها در مرکز استان محل نصب ارسال و سپس از آنجا به سیستم تجمیع اطلاعات تهران ارسال می‌شود .

    این مسئول تصریح کرد : ارسال و دریافت اطلاعات از قابلیت اطمینان بسیار بالایی برخوردار است به گونه‌ای که سامانه هرگونه اختلال در شبکه ارتباطی را جبران کرده و هیچ داده‌ای را از دست نمی‌دهد و داده‌های ارسالی در تمامی نقاط شبکه ذخیره شده و بافر می‌شوند .

    گفتنی است ، نمایش اطلاعات وسایل نقلیه عبوری به شکل زمان حقیقی ، عکس دوربین دید کلی از خودرو عبوری، شماره پلاک خودرو عبوری ، وزن کلی خودرو عبوری ، بارمحوری ، فاصله مرکز محورها ، تاریخ و زمان عبور با دقت ثانیه ، کد تخلف ، امکان فعال کردن هشدار صوتی در صورت عبور وسیله نقلیه با تخلف اضافه‌بار یا اضافه سرعت ، ذخیره عکس و اطلاعات تمامی خودروهای عبوری در بانک اطلاعاتی ، امکان گزارش‌گیری با قابلیت فیلتر بر اساس تاریخ ، پلاک خودرو ، کلاس خودرو ، میزان بار عبوری ، سرعت خودرو و تخلفات انجام شده از جمله قابلیت‌های این نرم‌افزار است .




    مطالب مرتبط

    وسایل نقلیه سنگین که دارای وزن بالا و غیرمجاز هستند ، می‌توانند موجب بروز یا تشدید حادثه شوند . در همین راستا و با رویکرد کاهش خطرات ناشی از حوادث جاده‌ای و همچنین کاهش خسارت به زیرساخت‌های جاده‌ای به عنوان سرمایه‌های ملی که به دلیل عبور بارهای غیرمجاز روی می‌دهد ، با ...

    |

    امروزه یکی از شیوه‌های شناسایی وقایع جاده‌ای ، با استفاده از سامانه‌های تصویری و نتایج بر خط این سامانه‌ها است . در همین راستا طی ۹ ماه گذشته در سراسر استان یزد تعداد ۴۴ سامانه مختلف نصب شده است .

    |

    در حال حاضر تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده در حال خدمت‌رسانی در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا می‌باشند .

    |

    ۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

    |

    در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی ، حفظ زیرساخت‌های راه ، اصلاح رویه راه‌ها ، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند .

    |

    نظرات کاربران