در حال بارگذاری ...
  • ثبت ۹۶۰ مقاله در هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک

    بیشترین تعداد مقالات در محورهای ایمنی ترافیک، حمل و نقل همگانی و برنامه ریزی حمل و نقل و شهرسازی به ترتیب با ۱۸۰ ، ۱۱۲ و ۱۰۹ مقاله ، ثبت و ارسال شده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس هیات اجرایی کنفرانس با اعلام این خبر گفت : از ابتدای فراخوان مقالات هفدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک در اول آذر ماه تا پایان دی ماه سال جاری ، ۹۶۰ مقاله از سوی نویسندگان مقالات به این کنفرانس ارسال شده است که نسبت به کنفرانس شانزدهم ، ۲۱ درصد کاهش داشته است .

    رامیز قلی نژاد گفت : دلیل کاهش تعداد مقالات دریافتی ، کاهش مدت زمان فراخوان امسال نسبت به مدت فراخوان کنفرانس شانزدهم از شش ماه به دو ماه بوده است . از مجموع مقالات دریافتی ، ١٩ مقاله از کشورهای آمریکا و پرتغال هرکدام ٦ مقاله و کشورهای ترکیه ، روسیه ، اسپانیا ، هند ، باهاما ، آرژانتین و آروبا (هلند) هرکدام یک مقاله ارسال شده است .

    وی با اشاره به محورهای مورد استقبال در هفدهمین کنفرانس افزود : بیشترین تعداد مقالات در محورهای " ایمنی ترافیک"، "حمل و نقل همگانی" و " برنامه ریزی حمل و نقل و شهرسازی" به ترتیب با ۱۸۰ ، ۱۱۲ و ۱۰۹ مقاله ، ثبت و ارسال شده است .

    قلی نژاد گفت : محورهای " قوانین و مقررات و مدیریت یکپارچه ترافیک"، "طراحی هندسی معابر" و "آموزش ترافیک" به ترتیب با ۳۴ ، ۳۷ و ۳۸ مقاله دریافتی ، سه محور کم استقبال در هفدهمین کنفرانس بوده است و در محورهای "سیستم های هوشمند حمل و نقل"، ۱۰۱ مقاله ؛ "مدیریت سیستم‌های حمل‌ و نقل و ترافیک"، ۹۲ مقاله ؛ "حمل‌و‌نقل و توسعه پایدار" ، ۸۹ مقاله ؛ "مهندسی ترافیک" ، ۷۱ مقاله ؛" اقتصاد حمل‌و‌نقل"، ۵۴ مقاله و "حمل و نقل غیرموتوری"، ۴۳ مقاله ثبت وارسال شده است .

    رئیس هیات اجرایی کنفرانس با اعلام پایان یافتن مهلت ارسال مقالات از ساعت ۲۴ روز شنبه ۳۰ دی ماه گفت : به منظور تسهیل در ارسال برخی مقالات که در مراحل پایانی ثبت و ارسال ، دچار مشکل شده بودند؛ سامانه ارسال مقالات در روز اول بهمن به مدت ۸ ساعت بازگشایی و در اختیار علاقه مندان قرارداده شد .

    قلی نژاد با اشاره به پایان مهلت داوری آثار رسیده به کنفرانس در تاریخ ۱۵ بهمن ماه جاری افزود : داوری مقالات دریافتی ، از ابتدای فرآیند دریافت آثار با هدایت دوازده سرگروه علمی و همکاری ۱۹۵ داور آغاز شده است و تا دو هفته آینده پایان می یابد و نتایج داوری ها به اطلاع نویسندگان مقالات پذیرفته شده می رسد .

    شایان ذکر است بخشی از مقالات برگزیده ، در روزهای برگزاری کنفرانس به صورت سخنرانی ارائه می شود و تعدادی از آثار منتخب نیز به صورت پوستر در معرض دید شرکت کنندگان در کنفرانس قرار می گیرد .

    هفدهیمن کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک ، روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمن ماه سال جاری با حضور اندیشمندان حوزه حمل و نقل و ترافیک از کشورهای ایران ، آلمان ، اتریش ، پرتغال ، آمریکا ، استرالیا ، بلژیک ، انگلستان و پاکستان در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می شود .




    مطالب مرتبط

    پیرو تصویب سند توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی در سال ۱۳۹۶ و راهنمای ملی توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی در سال ۱۳۹۸ در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز دستورالعمل اجرایی و سامانه ملی ساطح (TOD-Iran) را در سال ۱۴۰۰ با هدف ارزیابی طرح‌های ...

    |

    نظرات کاربران