در حال بارگذاری ...

اجرای ۱۴۸۰ طرح راه آهن در کشور طی سال آینده

طرح احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان یکی از مصوبه‌های سفر کاروان دولت یازدهم به قم است که با سرمایه گذاری ۵.۲ میلیارد یورو اعتبار ارزی برای کل مسیر در حال احداث می‌باشد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت : سال آینده یک هزار و ۴۸۰ طرح راه آهن با اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال در کشور اجرایی خواهد شد .

مازیار یزدانی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح‌های راه آهن قم افزود : با وجود محدودیت‌های مالی در کشور ، برای توسعه طرح‌های راه آهن اعتبار‌هایی در نظر گرفته شده است و طرح‌های خوبی نیز در سال جاری به بهره برداری رسید . طرح‌های عمرانی راه آهن در کشور بسیار بیشتر از این تعداد طرح بود که به دلیل محدودیت مالی بسیاری از آن‌ها از لیست خارج و بیشتر طرح‌های سال جاری نیز با استفاده از فروش اوراق مشارکت اجرایی شد .

یزدانی با اشاره به توسعه ۲ برابری خطوط ریلی کشور در طول ۴۰ سال گذشته ، افزود : قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ، طول ریل راه آهن کشور چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر بود که اکنون به ۱۰ هزار کیلومتر افزایش یافته است .

وی با اشاره به این که راه آهن می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصاد کشور ایفا کند ، ادامه داد : ساخت و توسعه راه آهن زمان بر و هزینه بر است ، اما اجرایی شدن طرح‌های راه آهن ، صرفه اقتصادی بسیار خوبی برای کشور دارد .

معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این که راه آهن قم اولویت بالایی برای کشور دارد ، گفت : این استان در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب واقع شده است و با اجرایی شدن قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان به قطب مسافری بزرگی برای کشور تبدیل می‌شود .

طرح احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان یکی از مصوبه‌های سفر کاروان دولت یازدهم به قم است که با سرمایه گذاری ۵.۲ میلیارد یورو اعتبار ارزی برای کل مسیر در حال احداث می‌باشد ؛ با اجرای این طرح در زمان ۴۰ دقیقه مسافران از قم به ایستگاه راه آهن مرکزی تهران منتقل می‌شوند . راه آهن استان قم آینده درخشانی دارد و مسئولان راه آهن کشور تمام تلاش خود را برای توسعه خطوط ریلی این استان با همکاری مسئولان استانی به کار می‌گیرند .

۶ طرح راه آهن قم با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال ، امروز همزمان با ایام الله دهه فجر به بهره برداری رسید؛ احداث و تجهیز ساختمان سوزنبانی گار مانوری با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ، احداث خط آبگیری ایستگاه راه آهن قم با اعتبار ۲ میلیارد ریال و توسعه خطوط و سیگنالینگ ایستگاه قمرود با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال از جمله این طرح هاست .

راه آهن استان قم با جابه جایی ۱۰ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۳۲۹ تُن بار در سال گذشته به وسیله ۱۱ هزار و ۲۶۲ رام قطار ، سهم ۲۳ درصد از کل بار حمل شده از طریق خطوط ریلی کشور را داراست . همچنین سال گذشته یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۰۰ تن از طریق ریل راه آهن قم جابجا شده اند که چهار درصد کل مسافران جابجا شده از طریق ریل در کشور بوده است .

راه آهن قم در حال حاضر ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه است .




مطالب مرتبط

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه نمایند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

نظرات کاربران