در حال بارگذاری ...
  • جلوگیری از ترخیص خودرو بدون مجوز ثبت سفارش از گمرک

    سیاستگذاری در خصوص معافیت برخی کالاهای وارداتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده واردات که اخیرا نیز در خصوص واردات چای صورت گرفته است بر عهده گمرک نیست و گمرک صرفا مجری این سیاست ها است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، هیچ خودرویی بدون مجوز ثبت سفارش قابل ترخیص از گمرک نیست و بحث هایی که در خصوص واردات خودرو بدون ثبت سفارش به کشور مطرح می شود ربطی به گمرک ندارد .

    خودرو بدون سفارش نمی تواند از گمرک ترخیص شود . هر خودرویی از گمرک ترخیص شده است اولا دارای ثبت سفارش است . ثانیا ما کنترل های مضاعف دیگر هم اعمال کرده‌ایم . یعنی علاوه بر اینکه سامانه جامع گمرک اطلاعات ثبت سفارش را از سامانه ثبتارش می گیرد ، VIN خودرو در پایان عملیات تشریفات گمرکی قبل از خروج کالا از درب خروج به سازمان توسعه تجارت ارسال می شود و از آنجا به نمایندگی ها اعلام می شود و مجددا از طریق سیستمی به سازمان توسعه تجارت و از سوی این سازمان و در سامانه پنجره واحد به گمرک ارسال میشود . بنابراین هیچ خودرویی بدون ثبت سفارش از گمرک ترخیص نشده و نخواهد شد .

    سیاستگذاری در خصوص معافیت برخی کالاهای وارداتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده واردات که اخیرا نیز در خصوص واردات چای صورت گرفته است بر عهده گمرک نیست و گمرک صرفا مجری این سیاست ها است .

    گمرک حلقه آخر تجارت خارجی است و ۳۷ سازمان متولی صدور مجوزها است . گمرک زمانی که مجوز ها را وصول کرد آن زمان اجازه ترخیص می‌دهد .

    زمان ترخیص تلفن همراه به صورت تجاری از گمرک در صورت اخذمجوزهای مربوطه یک و نیم روز و در طرح رجیستری مسافری به کمتر از چهار ساعت رسیده است .

    تا امروز ۱۰ هزار تلفن همراه مسافری در این سامانه ثبت شده است و مسافران ورودی به کشور پس از ورود به ایران می توانند نسبت به ثبت مشخصات IMEI تلفن همراه در سامانه گمرک و رجیستری آن اقدام کنند .

    حجم تجارت خارجی کشورمان  حدود ۸۰ میلیارد دلار بوده که ۳۷ میلیارد دلار آن مربوط به صادرات غیر نفتی با رشد ۱.۷ درصدی بوده و ۴۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار واردات انجام شده که رشد ۲۱.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذاشته داشته است .

    صادرات پتروشیمی با ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار نخستین کالای صاداراتی کشورمان بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۱۳ درصدی را نشان می دهد . صادرات میعانات گازی با ۵ میلیارد و ۶۷۹ میلیون دلار در رتبه دوم اقلام صادراتی است . سایر کالاها با ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار با رشد ۱۳ درصدی همراه بوده است . همچنین صادرات گاز طبیعی ۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار است که عمدتا به ترکیه صادر شده است .

    بر اساس قانون جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گمرک مسئولیت چندانی در خصوص کشف کالاهای قاچاق ندارد و تنها در بحث ارزش گذاری این کالاها نظر می دهد .




    مطالب مرتبط

    برای انجام تشریفات گمرکی و ترخیص قطعی کالاهای وارداتی از گمرک و اخذ حقوق ورودی ، براساس تکالیف قانونی مقرر ، نیاز به تعیین ماهیت کالاهای وارداتی از سوی سازمان استاندارد است ، بنابراین عدم انجام این الزام قانونی نیز منجر به ماندگاری کالا در مبادی ورودی خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وصولی‌های گمرک و واریزی به خزانه در سال ۱۴۰۲ با ۵۴ درصد افزایش نسبت به سال ماقبل به رقم ۲۴۷ هزار میلیارد تومان رسید . ...

    |

    بیشترین میزان واردات از کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در سال ۱۴۰۲ از مبدا کشورهای امارات متحده عربی ، ترکیه ، عمان ، پاکستان ، مالزی ، عراق ، ازبکستان و اندونزی بوده است .

    |

    عملیاتی کردن تبادل الکترونیکی داده‌ها و اطلاعات با تشکیل تیم اجرایی از سوی دو طرف ، ارائه تسهیلات گمرکی برای تسهیل تهاتر کالایی در منطقه آزاد چابهار و امکان تردد کامیون‌های ایرانی به عمق سرزمینی پاکستان از جمله توافقات بین ایران و پاکستان بود .

    |

    ۹ درصد از صادرات ایران به مقصد ترکیه و ۱۲ درصد از واردات کشورمان از مبدا این کشور می باشد ، بنابراین پیگیری مفاد توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه و تنظیم برنامه‌های جدید برای عملیاتی شدن این توافق‌نامه‌ها ضروری است .

    |

    نظرات کاربران