در حال بارگذاری ...

ضرورت گسترش همکاری میان وزارت امور خارجه و سازمان بنادر

در برنامه ششم برای توسعه بنادر شهید رجایی ، بوشهر ، چابهار و...برنامه های متعددی دیده شده است لذا برای استفاده حداکثری از بنادر باید با سرعت زمینه های حضور بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی را فراهم کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : برای جذب سرمایه گذاری خارجی در بنادر کشور به خصوص بندر چابهار ، وزارت امور خارجه باید با سازمان بنادر و دریانوردی همکاری بیشتری داشته باشد .

مجید کیان پور در مورد واگذاری فعالیت های بندری به بخش خصوصی و سرمایه گذاری در بنادر کشور افزود : سرمایه گذار به سمتی می رود که شرایط برای حضورشان فراهم باشد و اگر متوجه شوند که از سوی دولت مورد حمایت قرار می گیرند با انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری حضور پیدا می کنند . سازمان بنادر و دریانوردی به جهت فعالیت تخصصی که دارد می تواند برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی اقدام کند ، لذا سایر سازمان ها باید همکاری کنند تا این مجموعه پویا تر در این حوزه ورود کند .

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : دیپلماسی اقتصادی بیشترین اثرگذاری را در جذب سرمایه های خارجی دارد . زمینه برای فعالیت بخش خصوصی در بنادر کشور فراهم است . بدین جهت با تسهیل فرآیند سرمایه گذاری و اعطای تسهیلات به بخش خصوصی واقعی می توان کارهای بزرگی انجام داد که در نهایت تمام این موارد منجر به اشتغال پایدار می شود .

کیان پور با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی می تواند در ایجاد اشتغال سهم بالای داشته باشند تصریح کرد : در برنامه ششم برای توسعه بنادر شهید رجایی ، بوشهر ، چابهار و ... برنامه های متعددی دیده شده است لذا برای استفاده حداکثری از بنادر باید با سرعت زمینه های حضور بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی را فراهم کرد .

وی با بیان اینکه با استفاده از سرمایه های خارجی ، بورس و سایر تامین منابع مالی می توان طرح ها ی توسعه ای بنادر را دنبال کرد اذعان داشت : بنادر کشور باید توسعه متوازن داشته باشند تا بتوان نرخ اشتغالزایی کشور را افزایش داد . از طرفی از راه آهن می خواهیم که به عنوان یکی از بازوهای حمل و نقل ترکیبی به بنادر کشور کمک کنند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم‌نامه همکاری ...

|

مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان ، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد . سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار ، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده ...

|

انبارداری و نگهداری کالا در بنادر بخش حساسی از خدمات لجستیک بندری محسوب می شود، لذا ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانبندی پروژه و با کمترین تاخیر انجام شود تا بتوان در کنار سایر پروژه‌ها در قالب زنجیره لجستیک بندر چابهار مورد بهره گیری قرار گیرد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : در سال گذشته ، حدود یک میلیون تن کالای معدنی و ساختمانی از مبدأ بندر چابهار ...

|

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

نظرات کاربران