در حال بارگذاری ...

کتاب (لجستیک هوشمند :‌ از ایده تا واقعیت)

 

نام کتاب : لجستیک هوشمند :‌ از ایده تا واقعیت

 

درباره کتاب

 

با توجه ماهیت عمدتاً فیزیکی کسب و کارهای حوزه زنجیره تامین ، روند خودکارسازی و بهره برداری از فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در این صنعت همواره با چالش هایی روبرو بوده است . سرعت شگفت انگیز تجارت الکترونیک در دنیا ، نوآوری‌های جدید حاصل شده در زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و رویکرد مشتریان به دریافت هر چه بیشتر خدمات با ارزش افزوده ، ابرشرکت‌های لجستیکی ، نظیر DHL و غول‌های فناوری دنیا در عرصه فناوری ، نظیر گوگل و حتی فروشگاه‌های اینترنتی بین المللی ، همانند آمازون که بخش عمده موفقیت خود را مدیون لجستیک هستند ، را بر آن داشت تا تحقیقات گسترده ای در خصوص استفاده از فناوری‌های خودکارسازی ،‌ اطلاعاتی و ارتباطی در لجستیک آغاز نمایند .

این مجموعه ماحصل تحقیقات بخشی از مجموعه DHL با عنوان «بینش‌های لجستیکی» است که در آن به روند تاثیرات بالقوه و بالفعل فناوری‌های جدید در لجستیک پرداخته شده است . فصل‌های این کتاب براساس روند تاریخی تحقیقات صورت گرفته از سال ۲۰۱۳ الی ۲۰۱۶ گردآوری و ترجمه شده اند . مباحث مربوط به داده‌های عظیم ، واقعیت افزوده شده و لجستیک همه کاره کاملاً مبتنی فناوری‌های نوین اطلاعاتی نظیر سامانه‌های رایانش ابری است . حسگرهای ارزان قیمت و اینترنت اشیاء به تاثیر فناوری‌های جدید ارتباطی و نقش آن در لجستیک می‌پردازد . فناوری‌های هوش مصنوعی و خودکارسازی هم در فصل‌های مربوط به خودروهای بدون سرنشین ، پهبادها و رباتیک زمینه‌های مورد نظر برای لجستیک هوشمند را بررسی نموده است . کاربرد این فناوری‌ها در هر سه فرآیند اصلی صنعت زنجیره تامین و لجستیک یعنی حمل و نقل ، انبارداری و توزیع با جزئیات کامل مطالعه و نمونه‌های موفق و تحقیقات آتی که در این زمینه در حال انجام است ، در کتاب «لجستیک هوشمند» مطرح شده اند .

 

 

 

 

گردآوری و ترجمه : صالح آچاک ، محمد احمدی

 

ناشر : چاپ و نشر بازرگانی




مطالب مرتبط

مرکز مدیریت راه‌های کشور در راستای تسهیل عبور و مرور ، خدماتی به کاربران جاده‌ای در قالب سایت ۱۴۱، اپلیکیشن و سیستم پاسخگویی ۱۴۱ ارائه می‌کند و قرار است تا پایان سال جاری این سامانه‌ها بر اساس هوش مصنوعی به کاربران خدمت بدهند و کاربران جاده‌ای بتوانند از آخرین وضعیت ...

|

نظرات کاربران (1)