در حال بارگذاری ...
  • عدم استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات مهمترین عامل انسداد راه‌ها

    دلیل ترافیک این بود که یک سری از خودروها تصمیم گرفتند تا از جاده حسن آباد تردد کنند، گفت: همین موضوع سبب شد تا با انسداد مسیر ترافیک به اتوبان نیز برسد. در ادامه آن در لابلای خودروها برف نشسته و امکان تردد خودروها وجود نداشت.

     به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  داوود کشاورزیان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور که به منظور بررسی اقدامات دستگاه‌های مختلف در طی بارش برف به ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در وزارت کشور برگزار شد ، اظهار کرد : بارش برف در بزرگراه‌ تهران – قم از حوالی ساعت ۲۰ آغاز شد و از حوالی ساعت ۲۴ با توجه به بروز کولاک مسیر از قسمت عوارضی مسدود شد .

    وی با بیان اینکه دلیل ترافیک این بود که یک سری از خودروها تصمیم گرفتند تا از جاده حسن آباد تردد کنند ، گفت : همین موضوع سبب شد تا با انسداد مسیر ترافیک به اتوبان نیز برسد . در ادامه آن در لابلای خودروها برف نشسته و امکان تردد خودروها وجود نداشت .

    وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد خودروها فاقد زنجیر چرخ بودند خاطرنشان کرد : مهمترین دلیلی که سبب انسداد مسیرها شد عدم استفاده از زنجیر چرخ بود . متاسفانه بسیاری از راننده‌ها به هشدارهای ما بی توجه بودند و واقعا معلوم نیست چرا راننده‌ای که وضعیت بارش‌ها را دیده ، نه زنجیر چرخ با خود به همراه داشته و نه حتی باکش را پر کرده بود . مگر با باک خالی در جاده برفی رانندگی می‌کنند .

    وی با بیان اینکه غافلگیری در این زمینه را قبول ندارم گفت :‌ بارش برف از قبل پیش بینی شده بود . اگر چه مقدار آن بیشتر بود اما بارش‌ها پیش بینی شده بود . اگر رانندگان زنجیر چرخ به همراه داشتند قطعا بسیاری از این مشکلات پیش نمی‌آمد . تصور کنید اگر در یک جاده‌ای ۱۰۰۰ خوردو تردد کنند اما تنها دو خودرو لیز بخورند آن جاده مسدود می‌شود و پس از آن خودروها متوقف شده ، سوخت‌شان به پایان می‌رسد و مشکلات بعدی ایجاد می‌شود. بنابراین لازم است که ما فرهنگ و رفتار ترافیکی‌مان را در این زمینه اصلاح کنیم .

    وی همچنین درباره بسته شدن راه‌ها نیز اظهار کرد : راه‌ها باید از جایی بسته شوند که در آن نقطه امکانات رفاهی وجود داشته باشد .




    مطالب مرتبط

    با توجه به قول مساعد پیمانکاران مرتبط تعداد ۱۴ دستگاه از کامیون‌های بنز مدل ۶۲ و ۶۳ که پتانسیل خوبی برای عملیات راهداری استان است ، تا دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد .

    |

    نظرات کاربران