در حال بارگذاری ...
  • جایگاه سیستم رانندگی خودکار در آینده‌ی صنعت خودرو

    این خوب است که بر تعداد افرادی که از سیستم رانندگی خودکار می‌ترسند کاسته می‌شود . واقعیت امر این است که مصرف کنندگان نباید از این دسته تکنولوژی‌ها بترسند، زیرا آن‌ها با خود وعده‌هایی برای نجات جان انسان‌ها دارند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، چه آینده‌ای در انتظار سیستم رانندگی خودکار است ؟ آیا مردم به اتومبیل های تمام خودران اعتماد خواهند کرد یا همچنان ترجیح می‌دهند خود هدایت اتومبیلشان را به دست بگیرند ؟

    شاید تصور اینکه یک روزی در خودرو خود بنشینید و رانندگی را به خود آن بسپارید در گذشته سخت بود، اما امروز دیگر این امری دور دست نیست و بسیاری از شرکت‌ها با سرعت در حال توسعه سیستم رانندگی خودکار هستند . اما به راستی این سیستم رانندگی مدرن چه جایگاهی در آینده‌ی صنعت خودرو جهان دارد ؟ آیا می‌توان به آن اتکا کرد یا همچنان باورها به سمت مهارت راننده انسانی می‌رود ؟

    با توجه به مطالعه جدید موسسه AAA آمریکا ، ۶۳ درصد از رانندگان آمریکایی در هنگام سواری با اتومبیل های تمام خودران احساس ترس و استرس دارند . آمار نشان می‌دهد که ۳۷ درصد مردم به سیستم رانندگی خودکار اطمینان دارند و نسبت به آمار ۷۸ درصدی ترس رانندگان که در اوایل سال ۲۰۱۷ منتشر شده رشد چشمگیری را شاهد بوده‌ایم . طبق مطالعه این موسسه، ۲۰ میلیون آمریکایی به تعداد کسانی که به این سیستم اعتماد دارند افزوده شده است .

    طبق این گزارش در بین زن‌های آمریکایی ، ۷۳  درصد از سوار شدن در یک اتومبیل تمام خودران امتناع می‌کنند و از آن ترس دارند ، این در حالیست که این آمار در مردان ۵۲ درصد است . این سومین سالی است که موسسه AAA از مردم آمریکا در ارتباط با احساسشان با سیستم رانندگی خودکار نظرسنجی برگزار می‌کند . دو سال پیش ، سطح خوبی را نتایج نظرسنجی نشان نمی‌داد، اما ظاهرا هر چه به جلوتر می‌رویم نیز به تدریج بر تعداد افرادی که به این تکنولوژی اعتماد می‌کنند افزوده می‌شود .

    گریگ برانن یکی از محققان برجسته موسسه AAA در مصاحبه‌ای اینگونه گفته است : این خوب است که بر تعداد افرادی که از سیستم رانندگی خودکار می‌ترسند کاسته می‌شود . واقعیت امر این است که مصرف کنندگان نباید از این دسته تکنولوژی‌ها بترسند، زیرا آن‌ها با خود وعده‌هایی برای نجات جان انسان‌ها دارند .

    برانن اشاره می‌کند که توجه رسانه‌ها به اتومبیل های خودران بیشتر شده است و ویژگی‌های جذابی همچون کروز کنترلر انطباقی کاربران را به وجد می‌آورد . خودروسازان از جنرال موتورز گرفته تا تسلا ، این ویزگی‌ها را ارائه می‌کنند که باعث کاهش مسئولیت رانندگان در حین رانندگی با خودروشان می‌شود. این قابلیت‌ها باعث می‌شوند تا راننده کمتر با پدال گاز و کلاچ درگیر باشد تا طعمی از آینده تکنولوژی حمل و نقل را بچشد . تا اوایل سال ۲۰۲۰  میلادی ، بسیاری از خودروسازان بزرگ محصولاتی کاملا خودران را روانه بازار خواهند کرد . به نظر آینده‌ی سیستم رانندگی خودکار کاملا روشن خواهد بود .




    نظرات کاربران