در حال بارگذاری ...
  • منفعت بیشتر بازارهای تانکر و کانتینری همزمان با رشد اقتصاد جهانی

    رشد اقتصادی قویتر هم زمان با تعداد کمتری شناور که قرار است از یاردها تحویل گرفته شوند ، می تواند سبب حمایت از بهبود چرخه ای مستمر در نرخ کرایه حمل و هم چنین ارزش های دارایی در سراسر بخش ها باشد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، تحلیل گران در شرکت کلارکسونز پلاتو (Clarksons Platou) معتقدند : در پی انتشار گزارش جدید صندوق بین المللی پول IMF و تصویر چشم انداز مثبت تر برای اقتصاد جهانی ، بازارهای تانکر و کانتینری در مقایسه با بخش های دیگر مانند فله خشک منفعت بیشتری خواهد برد .

    صندوق بین المللی پول IMF در جدیدترین پیش بینی خود ، پیش بینی کرد رشد سالانه اقتصادی جهان در سال جاری میلادی ۳.۹ درصد خواهد بود که نسبت به ۳.۷ درصد پیش بینی شده در ماه اکتبر سال گذشته ، افزایش سه درصدی را به همراه دارد . به گفته تحلیلگران کلارکسونز پلاتو ، منفعت بیشتری از این چشم انداز مثبت تر بازار ، نصیب بازارهای تانکر و کانتینری خواهد شد .

    IMF در ادامه گفت : در حالیکه قیمت های فزاینده کالا به نفع کشورهای صادر کنننده کالا است ، اما تجارت جهانی بار دیگر با سرعت بیشتری نسبت به درآمد رشد می کند ، دلیل این مسئله روند افزایشی سرمایه گذاری ها است .

    بر اساس یک تصور کلی ، چشم انداز مثبت تر برای اقتصاد جهانی به مزاج تمامی بخش های کشتیرانی خوش خواهد آمد ، اما در این میان ، کام بازارهای تانکر و کانتینر شیرین تر خواهد گشت . ناگفته نماند ، تقویت بخش کشتیرانی فله خشک که شدیدا وابسته به تقاضای چینی است ، می تواند نسبتا کم باشد .

    کلارکسونز پلاتو با اشاره به اینکه کشتیرانی در مرحله اولیه از بهبود چند سالانه قرار دارد ، معتقد است : رشد اقتصادی قویتر هم زمان با تعداد کمتری شناور که قرار است از یاردها تحویل گرفته شوند ، می تواند سبب حمایت از بهبود چرخه ای مستمر در نرخ کرایه حمل و هم چنین ارزش های دارایی در سراسر بخش ها باشد .

    تانکرها پیشگام خواهند بود

    به دنبال بهبود فاندمنتال های عرضه - تقاضا ، بخش تانکر بهترین پیشنهاد برای سرمایه گذاران خواهد بود . سایه انبارهای انباشته بر سر بازار نفت کوتاه و قیمت بالای نفت بدان معنی است که تولید این محصول و تجارت آن افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه براین ، شاهد رشد تولید نفت شیل آمریکا و و پایان کاهش عرضه کشورهای عضو اوپک نیز خواهیم بود . نکته قابل توجه اینکه ، میزان پایین سفارش به معنی کشیدن ترمز رشد ناوگان است .

    گسترش تجارت کانتینری

    در مورد بخش کانتینری ، کلارکسونز پلاتو پیش بینی می کند که حجم رشد تجارت دریابرد به ۶.۲ درصد در سال جاری میلادی افزایش خواهد یافت ، در حالیکه در سال گذشته رقم مذکور ۵.۴ درصد بوده است .

    با فرض رشد بدون تغییر ناوگان ، بهره گیری از ظرفیت کلی ناوگان کشتی کانتینری به ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت ، نرخ چارتر کشتی های پاناماکس با ظرفیت چهار هزار و ۴۰۰ TEU برای بازه زمانی یک ساله با افزایش یک هزار دلار به بالای ده هزار دلار در روز خواهد رسید .




    مطالب مرتبط

    در دیدار خدمه‌ هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی ، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد .

    |

    جنبش انصارالله یمن بار‌ها اعلام کرده که دریای سرخ تنها تا زمانی‌ که دارو و غذا به دست مردم غزه نرسد ، برای کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های اشغالی حرکت می‌کنند ، ناامن است .

    |

    نظرات کاربران