در حال بارگذاری ...
  • ارتقاء ایمنی ۳۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی نیشابور در سال جاری

    علاوه بر تاثیرات مثبتی که که روکش آسفالت حفاظتی محور‌های مواصلاتی در کاهش تصادفات داشته و باعث کاهش میزان تصادفات و ارتقاع ضریب ایمنی تصادفات داشته است مجموعه عوامل فوق باعث بالا رفتن میزان رضایت مندی مردم منطقه ، مسافران و زائرین آقا علی ابن موسی الرضا (ع) داشته است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، ارتقاء ایمنی و ترافیک حوزه راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیشابور با مرمت و روکش آسفالت حفاظتی بیش از ۳۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی در شش ماهه سال جاری انجام شد .

    مجید مفیدی‌فر ضمن اعلام این خبر گفت : شهرستان نیشابور و سرولایت با دارا بودن بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر راه هم سنگ شهری و ۱۷۰۰ کیلومتر راه روستایی یکی از پرتردد‌ترین محور‌های مواصلاتی استان خراسان رضوی بوده واین امر باعث شده تا مجموعه راهداری وحمل و نقل جاده‌ای نیشابور اهتمام ویژه‌ای در خصوص برقراری تردد ایمن در طول راه‌های حوزه استحفاظی خود برقرار نمایند . از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های پر تردد حوزه استحفاظی این اداره که از نظرکیفیت سطح رویه راه وضعیت مناسبی نداشته اند، تحت پوشش اجرای عملیات بهسازی و مرمت راهداری شامل لکه گیری ، و روکش حفاظتی قرار گرفته است . از میزان ۸۰۰ کیلومتر بهسازی و مرمت راه‌های فوق الذکر بیش از ۲۰ کیلومتر آن عملیات درز گیری با قیر پلیمری وقیر امولسیون بوده است .

    مفیدی فر در خصوص روکش اجرایی آسفالت حفاظتی با قیر امولسیون گفت : رویه آسفالتی در اثر مرور زمان و اثرات جوی مانند یخ زدگی ، تابش نور خورشید ، گرماو شن نمک پاشی و برف روبی و همچنین اثرات بار سنگین وسایل نقلیه وسایش چرخ‌ها خصوصا در زمان استفاده از زنجیر چرخ و تیغه‌های برفروب در طول دوران بهره برداری دچار فرسایش ، کچلی ، پریدن دانه‌ها ، شن زدگی می‌گردند و چنانچه تعمیر واجرای روکش در زمان خود انجام نشود این خرابی‌ها گسترش یافته و دچار تخریب کلی راه شده و حتی لایه زیرین را نیز تخریب می‌کنند .

    وی افزود : برای جلوگیری از تشدید فرسودگی وبه عقب انداختن زمان اجرای روکش وحفاظت وضع موجود و پر کردن ترک‌های آسفالت استفاده از پوشش‌های حفاظتی آسفالت توصیه میشود این پوشش‌ها ضمن فراهم کردن سطحی مناسب برای رویه راه موجب آب بندی شدن آسفالت شده و از تخریب آسفالت و لایه‌های زیرین آن جلوگیری بعمل می‌آورد و به عنوان یک شیوه نگهداری ارزان قیمت توصیه می‌شود که موجب می‌گردد سطح سرویس دهی راه حفظ شده و بهره برداری ایمن از راه را فراهم می‌آورد . روش‌های مختلف و متعددی حسب میزان تخریب رویه و وزن وتعداد ترافیک عبوری و نوع آسفالت راه پیشنهاد می‌شود . این روش‌های ارزان قیمت بوده و بایستی در دوران شروع خرابی رو حتی قبل از شروع تخریب انجام شود .

     

     

    رییس راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیشابور گفت : علاوه بر تاثیرات مثبتی که که روکش آسفالت حفاظتی محور‌های مواصلاتی در کاهش تصادفات داشته و باعث کاهش میزان تصادفات و ارتقاع ضریب ایمنی تصادفات داشته است مجموعه عوامل فوق باعث بالا رفتن میزان رضایت مندی مردم منطقه ، مسافران و زائرین آقا علی ابن موسی الرضا (ع) داشته است .

    وی در ادامه با ذکر این مطلب که استفاده از روش‌های نوین روکش نوین حفاظتی میتواند کمک بسیار موثری در جهت حفاظت از رویه آسفالتی راه و ارتقا ایمنی تردد داشته باشد ، افزود : یکی از روش‌های روکش حفاظتی چیپسیل می‌باشد که این روش در مواردی نظیر شن زدگی، از بین رفتگی بافت سطحی، ترک‌های طولی و عرضی با شدت کم و دیگر خرابی‌های سطحی غیر سازه‌ای جاده‌ها کاربرد دارد .

    مفیدی فر درباره مزایای این روش بیان کرد : انعطاف پذیری ، جلو گیری از تشکیل یخ در لایه آسفالت ، کاهش آلودگی صوتی ناشی از عبور ترافیک ، افزایش مقاومت در انعکاس ترک به لایه‌های بالایی ، عدم آلودگی محیط زیست ، کاهش ترک خوردگی در مقابل انبساطو انقباض و همچنین کاهش استفاده از قیر را میتوان از مزایای روکش حفاظتی آسفالت چیپ سیل عنوان کرد .

    وی در پایان ابراز امیدواری کرد : با استفاده از ظرفیت تمامی پیمانکاران و شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه راهداری بتوانیم درآینده نزدیک شاهد تغییرات مثبت وخوبی در خصوص بهتر شدن کیفیت راه‌ها باشیم .




    مطالب مرتبط

    در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

    |

    در مدت یاد شده ۱۹۷ هزار متر مکعب از شانه راه‌ها و راه‌های شنی نیز شن ریزی شده‌ است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت : امسال ۶۰ سامانه ثبت تخلف در جاده‌های استان خوزستان به بهره‌برداری ...

    |

                 

    |

    نیروهای راهداری با استفاده از ۱۴۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری اکنون در راه‌های مختلف استان مستقر و در آماده‌باش کامل هستند .

    |

    نظرات کاربران