در حال بارگذاری ...
  • برگزاری مانور دو سالانه طرح اضطراری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان


    نقاط ضعف و قوت این مانور متشکل از فرماندهی ، هماهنگی و ارتباطات و نحوه کامل اجرای مانور توسط کارشناسان ارزیاب فوق مدرن جلسه ای پس از این مانور برگزار شد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان اعلام کرد : مانور دو سالانه طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی زاهدان به منظور آمادگی بیشتر در هنگام وقوع سوانح و حوادث هوایی و فرودگاهی اجرا و از منظر فرماندهی ، هماهنگی و ارتباطات ارزیابی شد .

    مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از برگزاری مانور طرح اضطراری فرودگاه بین المللی زاهدان خبر داد و افزود : به منظور کسب آمادگی ، هماهنگی ، ارتباط و تعامل نیروهای عمل کننده اطفای حریق و امداد نجات فرودگاهی و همچنین ارگانهای مستقر در فرودگاه بین المللی زاهدان و نهادهای عمل کننده ، مانور اعزامی از شهر زاهدان انجام شد .

    حسن اعرابی مقدم گفت : با توجه به احتمال پیش آمدن سوانح هوایی در فرودگاه ، برگزاری مانورهای طرح اضطراری به منظور آمادگی بیشتر و بر اساس الزامات سازمان هواپیمایی کشوری و با بهره گیری از ظرفیت های واحدهای امداد و نجات ، اطفای حریق اداره آتش نشانی و هدایت زمینی فرودگاه زاهدان ، نیروهای نظامی و امنیتی شامل سپاه حفاظت هواپیمایی و پلیس فرودگاه ، اورژانس ، امداد و نجات هلال احمر ، پزشکی قانونی ستاد مدیریت بحران استانداری ، سازمان آرامستان ها ، شرکت های هواپیمایی و ... به منظور حفظ و ارتقای سطح آمادگی و همکاری سازمان ها و نهادها و ارگان ها و همچنین هماهنگی و ارتباطات در برخورد مطلوب و درست با سوانح هوایی چنین مانورهایی برگزار می شود تا بتوان به صورت صحیح و برنامه ریزی شده در کمترین زمان با چنین رخدادهایی برخورد کرد .

    اعرابی مقدم با اشاره به اینکه این مانور شامگاه اول بهمن ماه با حضور فرشید گلیج مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی ، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و همچنین ارزیابهای اعزامی از سازمان هواپیمایی کشوری ، ادارات کل کنترل ترافیک هوایی ، آتش نشانی و هدایت زمینی ، حراست و امنیت ، مدیریت ایمنی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران انجام شد ، گفت : نقاط ضعف و قوت این مانور متشکل از فرماندهی ، هماهنگی و ارتباطات و نحوه کامل اجرای مانور توسط کارشناسان ارزیاب فوق مدرن جلسه ای پس از این مانور برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

    |

    مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

    |

    لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

    |

    در قسمت نخست این مانور با اقدامات خرابکارانه برای اختلال در سامانه فروش بلیط شناور ، متصدیان سامانه امکان ثبت و فروش بلیط را نداشته و باعث هرج و مرج و شلوغی در سالن مسافری می‌شوند .

    |

             

    |

    نظرات کاربران