در حال بارگذاری ...
  • خودرو محوری عامل اصلی ترافیک و آلودگی هوای تهران


    رکن اصلی طراحی شهری باید ‌پیاده روی و استفاده از دوچرخه باشد تا تردد مردم تسهیل شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ، با بیان اینکه مشکل ترافیک و آلودگی هوای تهران ریشه در خودرو محوری دارد ، افزود : تنها راه حل این مشکل ، توسعه حمل و نقل همگانی است .

    «محسن پورسید آقایی در سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل افزود : با تشکیل سازمان بین المللی توسعه حمل و نقل همگانی ، هفت گام برای حل مشکلات حمل و نقل ارایه شده است .

    وی با بیان اینکه در این طرح ، شهروندان برای دسترسی به ایستگاه های حمل و نقل باید ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر فاصله داشته باشند ، افزود : با تراکم در ایستگاه مرکزی مترو ، ترافیک و آلودگی هوا در مناطق حومه ای مترو کاهش می یابد و همه مناطق اداری و مسکونی ، متناسب توزیع می شود .

    پورسید آقایی با بیان اینکه در این طرح ، مردم به صورت پیاده و بدون استفاده از وسیله نقلیه می توانند نیازهای خود را در شهر تامین کنند ، افزود : استفاده از خطوط دوچرخه، حمل و نقل عمومی و خط عابر پیاده در معابر کلانشهرها ضروری است تا شاهد توسعه حمل و نقل همگانی در شهرها باشیم . رکن اصلی طراحی شهری باید ‌پیاده روی و استفاده از دوچرخه باشد تا تردد مردم تسهیل شود .

    وی ادامه داد : شهرهایی که این اصول رعایت شود ، از ۱۰۰ ، رتبه ۸۰ را به خود اختصاص می دهند اما امتیاز تهران از ۱۰۰ حدود ۳۰ امتیاز است . در توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی ، باید همه امور تجاری ، اداری و مسکونی در کنار هم باشند تا مردم با آرامش و آسایش زندگی کنند .

    سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل امروز ۳۰ دی با هدف توسعه شبکه حمل و نقل همگانی در درون و برون شهری با حضور کارشناسان و دست اندرکاران حمل و نقل همگانی و شبکه ریلی در هتل المپیک تهران برگزار شد .




    نظرات کاربران