در حال بارگذاری ...
  • واگذاری فعالیت های حوزه راهداری استان سمنان به بخش خصوصی


    با توجه به عنایت وزیر راه شهرسازی به بحث مبلمان جاده‌ای و زیباسازی ، این اقدامات می‌تواند به عنوان الگو در سراسر کشور قرار بگیرد که اگر این برنامه در تمام محور‌ها نهادینه شود و برای زیباسازی و مبلمان جاده‌ای اعتباراتی در نظر بگیرند ، شاهد تحول در زیباسازی جاده‌ای خواهیم بود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر کل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به کاهش ۸ درصدی تلفات و سوانح جاده ای در ۹ ماهه اول امسال ، گفت : تمام فعالیت‌های حوزه راهداری در قالب مناقصه به بخش خصوصی واگذار شد که در افزایش بهره‌وری ، بهینه سازی و اقدام به موقع در چند ماه گذشته موثر بوده است .

    سیدعبدالمجید نجات صفوی درباره برنامه‌های راهداری این استان گفت : یکی از اقداماتی که در استان سمنان انجام شده ، واگذاری عملیات راهداری به بخش خصوصی بود که مورد توجه وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت و تمام فعالیت‌های حوزه راهداری در قالب مناقصه به بخش خصوصی واگذار شد که در افزایش بهره‌وری ، بهینه سازی و اقدام به موقع در چند ماه گذشته موثر بوده است .

    وی در خصوص وضعیت مبلمان جاده‌ای در استان سمنان اظهار داشت : با توجه به اینکه استان سمنان کویری است و بین دو شهر زیارتی قم و مشهد قرار گرفته ، افراد زیادی به خصوص در ایام مذهبی و نوروز از آن تردد می‌کنند و برای این منظور افزایش پارکینگ‌ها را در دستور کار قرار دادیم که در مرحله خاکی و شن ریزی قرار دارند و در اکثر آن‌ها یک تا دو سکوی نماز مسقف احداث و اطراف آن‌ها درختکاری شده است .

    مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با بیان اینکه تمام تقاطع‌های غیرهمکف این استان برای زیباسازی محور‌ها دارای روشنایی در بالای تقاطع و نورپردازی شده اند ، تصریح کرد : خوشبختانه این فعالیت باعث کاهش تصادف جاده‌ای شد که مورد توجه پلیس راه نیز قرار گرفته است . با توجه به عنایت وزیر راه شهرسازی به بحث مبلمان جاده‌ای و زیباسازی ، این اقدامات می‌تواند به عنوان الگو در سراسر کشور قرار بگیرد که اگر این برنامه در تمام محور‌ها نهادینه شود و برای زیباسازی و مبلمان جاده‌ای اعتباراتی در نظر بگیرند ، شاهد تحول در زیباسازی جاده‌ای خواهیم بود .

    نجات صفوی با بیان اینکه اصلاح شیب شیروانی در محور‌ها یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه راهداری است ، ادامه داد : با توجه به اینکه علت اصلی تصادفات در استان سمنان، خواب آلودگی ، واژگونی خودرو و عدم توجه به جلو است ، اصلاح شیب شیروانی در کاهش تصادفات بسیار تاثیرگذار بود و افرادی که به علت خواب آلودگی از محور خارج می‌شدند در شیب شیروانی متوقف و تنها با خسارت خودرو مواجه بودند و از تلفات و جراحات سرنشینان خودرو کاسته شد .

    وی در پایان افزود : استان سمنان در ۹ ماهه اول امسال ، ۸ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته و در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ حدود ۱۹ درصد کاهش تلفات رانندگی داشته است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه‌قضائیه گفت : در علم و امنیت جزو کشورهای پیشرفته هستیم در مورد تصادفات رانندگی کار اساسی ...

    |

    نظرات کاربران