در حال بارگذاری ...
  • برگزاری نشست هم‌اندیشی افزایش ترانزیت ریلی در بنادر کشور


    حمل و نقل ریلی حمل و نقل سبز است و اکنون جلوتر از حمل و نقل جاده‌ای است که باید توسعه یابد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر کل بازرگانی بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی از ترانزیت ۴۱۷ هزارتن کالا از خطوط ریلی کشور خبر داد و گفت : در حوزه ریل و حمل و نقل ریلی با روند رو به رشد مواجه هستیم .

    غلامرضا نجفی ظهر دوشنبه در نشست هم‌اندیشی افزایش ترانزیت ریلی در بنادر به میزبانی بندر امیرآباد افزود : خط راه آهن کشور ۱۱ هزار کیلومتر است که می‌تواند ظرفیت مناسبی برای حمل و نقل باشد . میزان جابجایی خط ریلی کشور براساس برنامه ریزی انجام شده به ۴۵ میلیون تن می‌رسد و در این بخش سهم حجم جابجایی کالا از طریق خط آهن از ۱۲ درصد فعلی به ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند . ایجاد اشتغال ، افزایش امنیت ، کمک به توسعه صادرات و درآمدهای مستقیم ترانزیت از منافع ملی ترانزیت ریلی در کشورها است که این مهن در ایران هم با قوت دنبال می‌شود .

    این مسئول با اعلتم اینکه تا سال ۹۲ سهم استفاده از ریل در ایران بسیار کم بود ؛ خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه حمل و نقل در صادرات تاثیرگذار است در این بخش تلاش‌های فراوانی برای استفاده از حمل و نقل ریلی انجام شده است . اکنون براساس سیاست‌های انجام شده حمل و نقل ریلی بعنوان اولویت اول مطرح است و باید قوت یابد .

    نجفی با اشاره به وجود هشت مرز ریلی در کشور گفت : حمل و نقل ریلی حمل و نقل سبز است و اکنون جلوتر از حمل و نقل جاده‌ای است که باید توسعه یابد .

    وی سرعت ، تعرفه حمل و قابلیت اعتماد را از جمله نیازهای مهم مشتریان اعلام کرد و یادآور شد : با افزایش سرعت سیر قطارها می‌توانیم زمان و هزینه را میریت و مقبولیت این حمل و نقل را ارتقا دهیم .

    نجفی با بیان اینکه بندر امیرآباد با اتصال به ریل می‌تواند ظرفیت مناسبی برای توسعه حمل و نقل  در کریدور شمال - جنوب باشد ؛ گفت : تبدیل شدن بندر امیرآباد به هاپ متطقه ای غلات ظرفیت مهم این بندر است . موانع زیادی در راه حمل و نقل ریلی وجود دارد اما این به معنای توقف در این بخش نیست و نیازمند تلاش مضاعف برای ترانزیت کالا هستیم و باید به چشم‌انداز ترسیم شده برای سهم ۳۰ درصدی از راه آهن و ترانزیت ۳۰ میلیون تن کالا در سال‌های آینده برسیم .

    نجفی افزود : پتانسیل حمل و نقل ریلی در کشور وجود دارد و باید بدانیم مشتری به دنبال چیست و برای توسعه ترانزیت، نیاز تعریف کنیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ آخرین وضعیت همکاری‌های زیرساختی و حمل و نقلی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در جلسه ویدئو کنفرانسی میان معاون ...

    |

    بندر امیرآباد با دارا بودن ۱۵ پست اسکله ، و آبخور مناسب بالای ۶ متر قابلیت پهلودهی انواع شناورها به طول ۱۴۰ متر را دارا می باشد .

    |

    بندر امیرآباد به صاحبان کالایی که بندر امیرآباد را برای تجارت خود برمی گزینند در صورت تداوم مراودات تسهیلات ویژه ای از جمله تخصیص انبار ارائه می‌کند .

    |

    افزایش هزینه‌های حمل و نقل ریلی ممکن است منجر به کاهش رقابت ، از دست دادن بازارها و زیان تولید شود .

    |

    ماموریت اصلی همه بنادر فعالیت ۲۴ ساعته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاها در حوزه صادرات ، واردات و ترانزیت می باشد که این کالاها ازمبادی بندری از / به اقصی نقاط کشور در کوتاهترین زمان ممکن و مقرون به صرفه با بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل جابجا می شوند .

    |

    نظرات کاربران