در حال بارگذاری ...

انجام فرآیند ارزیابی و ممیزی در بندر خرمشهر


کارشناسان ممیزی سازمان بنادر ، پروژه های بهبود تعریف شده و فراگیر بودن فرایندهای کیفی را از جمله نقاط قوت بندر خرمشهر اعلام کردند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، فرآیند ارزیابی و ممیزی سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای استاندارد ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ در بندر خرمشهر انجام شد .

این فرآیند به مدت دو روز به منظور بررسی و ارزیابی میزان انطباق عملکرد فرآیندها و بررسی چالش‌های موجود در ارتباط با سیستم مذکور در بنادر توسط کارشناسان ممیزی سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت .

ممیزان پس از ارزیابی ، گزارش نهایی خود را در جلسه اختتامیه ارائه کردند .

در این نشست ، ابتدا مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ضمن بیان ریسک‌ها و فرصت‌های موجود در ارائه خدمات دریایی و بندری و وظایف حاکمیتی این بندر، به تشریح برنامه‌های توسعه‌ای و خدمات اجتماعی پیش‌رو پرداخت .

محمد محسنی اجرای این ممیزی را گامی مؤثر در زمینه ارتقای جایگاه بندر خرمشهر دانست .

کارشناسان ممیزی سازمان بنادر ، پروژه های بهبود تعریف شده و فراگیر بودن فرایندهای کیفی را از جمله نقاط قوت بندر خرمشهر اعلام کردند .

ممیزان ، تسری فرهنگ مدیریت کیفیت در تمام لایه های بندر خرمشهر را از جمله نقاط قوت این اداره کل عنوان کردند .

بندر خرمشهر بعنوان اولین عضو جامعه سازمان بنادر و دریانوردی موفق به پیاده‌سازی و اجرای استاندارد ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ شده است .

سیستم مدیریت یکپارچه IMS از سال ۱۳۸۶ در بندر خرمشهر استقرار یافته است .




مطالب مرتبط

این طرح از ۲۴ اسفند‌ماه آغاز و تا ۲۴ فرودین سال آینده در محدوده رودخانه کارون از ابتدای دهانه کارون تا انتهای پل آزادی (قدیم) انجام خواهد شد .

|

با توجه به موقعیت استراتژیک بندر خرمشهر و نزدیکی به بازار کشور‌های حاشیه خلیج فارس و با هدف کاهش هزینه‌های حمل و توسعه صادرات برای اولین بار در منطقه ، ایرانول موفق به ارسال محصولات صادراتی خود از بندر خرمشهر شد .

|

با انهدام این کالاها ، بیش از ۱۵ هزار متر و به میزان یک پنجم از فضای اشغال شده در انبارها ، آزاد شد . با آزاد شدن این فضای اشغال شده ، دیگر مشکلی برای نگهداری کالا در انبارهای مسقف بندر خرمشهر وجود ندارد .

|

بندر خرمشهر ظرفیت سالانه ۱۱ میلیون تن را دارد که این به معنای وجود ظرفیت و پتانسیل گسترده در این بندر تجاری است .

|

بندر خرمشهر از زیرساخت‌ها و امکانات روز کشور برخوردار است که متاسفانه بسیاری از امکانات و زیرساخت‌های آن مانند حمل و نقل ریلی مغفول مانده است که در صورت فعال شدن این پتانسیل‌ها ، شاهد رونق خواهیم بود .

|

نظرات کاربران