در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • کسب جایگاه نخست ترانزیت کالا توسط بندرعباس


    آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده حاکی از این است در ۹ ماهه ۹۶ در مجموع ، ۱,۶ میلیون تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای جاده‌ای وارد و ۵ میلیون تن از کشور خارج شده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ ، واردات ۱۲ درصد و صادرات ۷ درصد افزایش داشته است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای هرمزگان گفت : تلاش شبانه‌روزی فعالان حوزه حمل‌و‌نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد .

    داریوش باقرجوان گفت : در ۹ ماهه سال ۱۳۹۶ بندر شهید رجایی با کسب ۳۶ درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی ، مهمترین و فعال‌ترین مرز ترانزیتی در کشور بود . در این مدت دو میلیون و چهارصد و پنجاه و چهار هزار تن (۲ میلیون ۴۵۴ هزار تن) کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است .

    باقرجوان بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی ، انواع ترکیبات شیمیایی ، کالاهای ساختمانی ، لوازم‌خانگی و انواع پنبه برشمرد .

    مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان همچنین مرزهای پرویزخان ، بازرگان و شهید باهنر را دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه‌های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و ۷۴ درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می‌گیرد و تنها ۲۶ درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است .

    داریوش باقرجوان به میزان ترانزیت کالا در کشور اشاره کرد و گفت : آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده حاکی از این است در ۹ ماهه ۹۶ در مجموع ، ۱,۶ میلیون تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای جاده‌ای وارد و ۵ میلیون تن از کشور خارج شده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ ، واردات ۱۲ درصد و صادرات ۷ درصد افزایش داشته است .

    وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین‌المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می‌کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می‌کند .

    ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه – ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای ترانزیتی از کشورمان است .




    مطالب مرتبط

    راهکارهای مقابله با نا امیدی در فضای رقابتی کریدورهای حمل‌ونقلی

    راهکارهای مقابله با نا امیدی در فضای رقابتی کریدورهای حمل‌ونقلی

    ترانزیت کالا از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای ایران به دلیل مسافت کوتاه‌تر از سایر مسیر‌ها است اما باید در نظر داشته باشیم که صاحبان کالا به دنبال منافع شخصی هستند و حاضر به پرداخت ضرر و زیان به خاطر اخلال در امور ترانزیتی یک کشور نمی‌شوند . لذا برای جذب مشتری در کریدور تراسیکا و ...

    |

    تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال ۹۷

    تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال ۹۷

    بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته ترین پایانه های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا ، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند .

    |

    کسب ۲۹ درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی توسط بندر شهید رجایی

    کسب ۲۹ درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی توسط بندر شهید رجایی

    آمار و اطلاعات جمع آوری شده حاکی از این است که طی ۳ ماهه نخست سال ۹۷ ، ۲۴۴۰ هزار تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشور ترانزیت شده است ، که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است .

    |

    نظرات کاربران