در حال بارگذاری ...

۲۰۰ کیلومتر راه روستایی در جنوب استان کرمان آماده آسفالت


در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی زیرسازی آماده آسفالت است که به دلیل کمبود قیر آسفالت نشده‌اند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، جلسه‌ای با حضور مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان ، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری و فرمانداران جنوب کرمان در رابطه پروژه‌های روستایی و طرح‌های مشارکتی فی‌مابین دهیاری و راه و شهرسازی در محل سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان تشکیل شد .

در این جلسه محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان ضمن خیرمقدم در رابطه با عملکرد اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان مطالبی را ارائه داد . که تاکنون بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در جنوب کرمان توسط این اداره کل تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است .

وی در ادامه اظهار کرد : طی سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ بیش از ۸۸۰۰۰ تن قیر در پروژه‌های راه‌های حوزه جنوب کرمان بصورت رایگان از وزارت راه و شهرسازی دریافت شده ولی میزان آسفالت انجام شده بیش از این مقدار و در حدود ۱۴۴۰۰۰ تن قیر می‌باشد که مابقی قیرها توسط پیمانکاران بورس تهیه و مصرف شده است . در این دو سال ۷۵ کیلومتر راه ورودی روستاها با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال با مشارکت دهیاری‌های جنوب انجام شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت : در حال حاضر بیش از ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی زیرسازی و آماده آسفالت است که به دلیل کمبود قیر آسفالت نشده‌اند ، در ستاد وزارت راه و شهرسازی همچنین با پیگیری نماینده‌های جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی برای دریافت قیر پیگیر آسفالت این محورها هستیم .

در ادامه مهندس شریفی مدیرکل امور روستایی استانداری نیز در رابطه با عملکرد حوزه کاری خود مطالبی بیان و اعلام آمادگی کرد در رابطه با آسفالت دهیاری‌ها با اداره کل راه و شهرسازی جنوب همکاری داشته باشند .

در پایان فرمانداران شهرستان‌های کرمان جنوبی ضمن تشکر از تلاش‌های اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان به بیان مسائل و مشکلات شهرستان خود پرداختند .




مطالب مرتبط

مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

|

فردوس دارای بیش از ۷۴۵ کیلومتر جاده بین‌شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها ، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و با تأمین قیر در برنامه این اداره قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه‌های آسفالتی محورها و نیز اولویت‌بندی آنها نسبت به انجام روکش راه‌های حوزه ...

|

تمامی محورها تحت نگهداری هستند و بایستی شبکه گسترده راه‌های استان که بسیار ذی قیمتی است را حفظ کرده چون در بحث اقتصاد استان بسیار حائز اهمیت است . یکی از بهترین پروژه‌هایی که برای شبکه راه‌ها در سطح استان تعریف شده کریدور است که از سیرجان به بندرعباس به‌سمت سیرجان - شهربابک ...

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

|

نظرات کاربران