در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • سرعت گرفتن عملیات امدادرسانی به نفت‌کش حادثه دیده ایرانی


    این کشتی نفتکش‌ ۳۲ خدمه داشت که ۳۰ نفر آن ایرانی و دو نفر تبعه کشور بنگلادش بودند ؛ تاکنون جسد یکی از خدمه ایرانی این نفتکش از آبهای اطراف این حادثه شناسایی شده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب که با پیگیری ایران ، عملیات امدادرسانی به نفت‌کش ایرانی دچار حریق شده در آب‌های چین ، سرعت گرفته است ، گفت : اگر انفجار دیگری در کشتی رخ ندهد احتمال دارد تا چند ساعت آینده تیم تجسس و نجات بتواند وارد کشتی شود .

    هادی حق‌شناس درباره جزئیات آخرین دستوراتی که از سوی رئیس‌جمهوری و دولت برای امدادرسانی به کشتی نفت‌کش ایرانی - که ۱۶ دی‌ در آب‌های چین دچار سانحه شد و تاکنون در حال سوختن است - صادر شده است ، گفت : تمام دستور رئیس‌جمهوری و وزرای سه‌گانه راه و شهرسازی ، نفت و امورخارجه این بوده که از همه امکانات کشور استفاده شود تا کشور چین را تحت فشار بگذاریم که عملیات تجسس و نجات را سریعتر انجام دهند . به این دلیل که این حادثه در آب‌های چین رخ داده و مرکز تجسس و نجات چین متولی است و در این‌باره طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی مسئولیت جدی دارد تا به کمک و امداد خدمه برود .

    معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد نحوه امدادرسانی چینی ها به نفت‌کش دچار حریق شده ایرانی ، گفت : در ساعات اولیه کمک و امداد چین ، رضایتبخش نبوده است اما از شب گذشته تاکنون کمک‌ها و امداد جدی‌تر شده است . به نظر می‌رسد اگر ما شاهد انفجار دیگری در کشتی نباشیم شاید تا چند ساعت آینده تیم تجسس و نجات بتواند وارد کشتی بشود . ولی اگر خدایی ناکرده دوباره شاهد انفجار و بالارفتن شعله های آتش باشیم باز هم علمیات ادامه خواهد یافت .

    وی در خصوص مسئولیت بیمه برای تامین خسارت به کشتی و همچنین کشته‌شدگان حادثه آتش‌سوزی نفت‌کش ، گفت : در مورد تقبل خسارات بیمه برای محموله کشتی و کشته‌شدگان حادثه هیچ جای نگرانی وجود ندارد و همه آنها انجام خواهد شد .

     

     

    حق‌شناس با تاکید بر اینکه در حال حاضر ، نجات جان ۳۱ نفر ساکن در کشتی اهمیت دارد ، تصریح کرد : پاک‌سازی محیط دریا از جمله موضوعاتی است که در درجه دوم اهمیت قرار دارد و پس از اطفای کامل حریق انجام می‌گیرد .

    گفتنی است ، یک فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و تحت پرچم کشور پاناما (ساخت سال ۲۰۰۸ میلادی) که حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی از بندر عسلویه به کره جنوبی بود ، در محدوده دریایی چین (۱۶۰ مایلی بندر شانگهای چین) روز شنبه گذشته با کشتی باری چینی برخورد کرد و بر اثر این اتفاق بلافاصله کشتی نفتکش دچار انفجار و حریق شد .

    این کشتی نفتکش‌ ۳۲ خدمه داشت که ۳۰ نفر آن ایرانی و دو نفر تبعه کشور بنگلادش بودند ؛ تاکنون جسد یکی از خدمه ایرانی این نفتکش از آبهای اطراف این حادثه شناسایی شده است .

    پیش‌تر ، حق شناس اعلام کرده بود : انتظار ما به عنوان سازمان بنادر این است که کشور چین با توجه به امکانات گسترده اطفا حریق، اقدامات موثرتری انجام دهد و هنوز امکانات به کار گرفته شده، موثر نبوده‌اند .

    حق شناس همچنین گفته بود : برای حل این مساله و امدادرسانی حداکثری برای نجات خدمه این شناور ، علاوه بر ارتباط با مرکز امداد و نجات بندر شانگهای چین ، از طریق سفیر ایران در پکن ، کنسولگری در شانگهای ، وزارت نفت ، وزارت راه، نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در شانگهای ، نماینده دائم مقیم جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی دریانوردی در لندن نیز رایزنی های مورد نیاز انجام شده است و مدیرکل دریایی سازمان بنادر و نماینده شرکت ملی نفتکش در محل حضور دارند .




    مطالب مرتبط

    ارتقاء ناوگان مسافری دریایی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی

    ارتقاء ناوگان مسافری دریایی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی

    سازمان بنادر ابتدا‌ «شناور الگو» به عنوان جایگزین شناور سنتی معرفی می‌کند که این جزو برنامه‌های سازمان است ، این شناورها باید از نظر هزینه و کارایی ، عملکرد بهتری نسبت به شناورهای سنتی داشته باشند ، ضمن آنکه بهره‌وری و ایمنی بالاتری داشته باشد .

    |

    لزوم سرعت در پیگیری و اجرای سند گردشگری دریایی

    لزوم سرعت در پیگیری و اجرای سند گردشگری دریایی

    از آن‌جا که سازمان میراث‌فرهنگی متولی گردشگری دریایی ندارد ، پیگیری اجرای این سند به سازمان بنادر و دریانوردی سپرده شده است که انتظار می‌رود بعد از عضویت سازمان بنادر و دریانوردی در ستاد مرکزی خدمات سفر ، روند پیگیری این موضوع با شتاب بیشتری دنبال شود .

    |

    نظرات کاربران