در حال بارگذاری ...

فعالیت ۲۶۷ نفر نیروی راهداری در طرح راهداری زمستانی استان سمنان


برای یخ‌زدایی در محور‌های استان از مخلوط شن و نمک استفاده می‌شود که در مجموع در طول سال با توجه به بارش برف ، ۲ هزار تا ۲۵۰۰ تن مصرف نمک و شن داریم که با تمهیدات انجام شده برای امسال تمام این مقدار خریداری و در راهدارخانه‌ها و گردنه‌ها ذخیره شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیر کل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به فعالیت ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات در طرح راهداری زمستانی گفت : برای امسال اولین راهدارخانه نوین کشور با تجهیزات کامل در دامغان ساخته و تعداد ۴ دستگاه نمک پاش مکانیزه و ۳ دستگاه خودروی گشت راهداری خریداری شده است .

سیدعبدالمجید نجات صفوی در خصوص تمهیدات زمستانی این استان برای امسال اظهار کرد : همانند سال‌های قبل برای طرح راهداری زمستانی برنامه‌ریزی شده و ۲۲ اکیپ راهداری در گردنه‌های برفگیر و نقاط صعب العبور مستقر هستند که ۵ تیم پشتیبانی آن‌ها را حمایت می‌کنند  .

وی با بیان اینکه ۲۶۷ نفر نیروی راهداری به صورت مستقیم در طرح راهداری زمستانی فعالیت می‌کنند ، افزود : افراد شاغل در سطح اداره کل راهداری نیز در زمان‌های مورد نیاز خدمات‌رسانی می‌کنند .

مدیر کل راه و ترابری استان سمنان با اشاره به فعالیت ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات در طرح راهداری زمستانی تصریح کرد : ۲۲ راهدارخانه ثابت داریم که تمام آن‌ها به طور کامل تجهیز شده و علاوه بر این تعداد ، ۵ راهدارخانه سیار نیز خدمات‌‌رسانی می‌کنند که ۲ راهدارخانه سیار در حوزه شهر‌های سمنان و دامغان و ۳ راهدارخانه در محل اداره کل قرار دارند و تمام راهدارخانه‌ها به صورت شبانه روزی به تمام مسافران خدمات ارائه می‌کنند .

وی درباره گردنه‌های برفگیر و اولویت دار استان سمنان اظهار داشت : با توجه به اینکه استان سمنان در مسیر ترانزیتی قرار دارد ، در مجموع ۱۶ گردنه حادثه خیز شناسایی شدند که بسیاری از راهدارخانه‌ها مانند راهدارخانه‌های آبخوری، چایخوران و آهوان نیز در این نقاط قرار دارند . با توجه به اینکه ۶۶۰ کیلومتر از بزرگراه تهران - مشهد در استان سمنان قرار دارد ، بعد از گردنه آهوان سمنان تا مسیر خروجی استان به سمت میامی و عباس آباد برفگیر است که خدمات راهداری شامل برفروبی و نمک پاشی در این مسیر انجام می‌شود .

 

 

وی درباره روش‌های یخ‌زدایی متداول در محور‌های استان سمنان گفت : برای یخ‌زدایی در محور‌های استان از مخلوط شن و نمک استفاده می‌شود که در مجموع در طول سال با توجه به بارش برف ، ۲ هزار تا ۲۵۰۰ تن مصرف نمک و شن داریم که با تمهیدات انجام شده برای امسال تمام این مقدار خریداری و در راهدارخانه‌ها و گردنه‌ها ذخیره شده است . در برخی مکان‌ها نیز با توجه تجربیات گذشته ، در کنار جاده‌ها در طول مسیر به خصوص بزرگراه‌ها شن و نمک ذخیره شده تا همکاران راهدار و مسافران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند .

وی درباره تغییرات برنامه‌های راهداری زمستانی امسال استان سمنان نسبت به سال گذشته تصریح کرد : با پیگیری‌های انجام شده و با توجه به ضرورت ، تعداد ۴ دستگاه نمک پاش مکانیزه خریداری و به تجهیزات راهداری اضافه شده ، همچنین ۳ دستگاه ایسوزو گشت راهداری که در تیم‌های گردشی در طول محور‌ها موثر است از سازمان راهداری دریافت کردیم که براساس برنامه ریزی‌ها در نظر داریم ۳ دستگاه ماشین آلات معمولی را به مکانیزه تبدیل کنیم . همچنین برای امسال تعداد راهدارخانه را افزایش دادیم و در دامغان نیز برای اولین بار راهدارخانه نوینی با تجهیزات و امکانات کامل شامل مهمانسرا به عنوان یک الگوی جدید ساخته شده است که در مواقع بروز بحران‌های احتمالی و جاده‌ای می‌توان از آن استفاده کرد .

وی به زائرانی که از این استان عبور می‌کنند ، توصیه کرد : برنامه‌ریزی کردیم تا هموطنان از استان سمنان تنها به عنوان راه عبور به مشهد مقدس استفاده نکنند و در این استان توقف داشته و از آثار تاریخی و موهبت‌های طبیعی آن بهره ببرند تا با کاهش خستگی و خواب‌آلودگی شاهد کاهش تصادفات در محور‌ها و بزرگراه استان باشیم . هموطنان در طول مسیر به توصیه‌های پلیس راه توجه و با آن‌ها همکاری کنند ، تجهیزات لازم مانند غذا ، وسایل گرمایشی و زنجیرچرخ را همراه داشته و در اولین پمپ بنزین سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند تا در مواقع مسدود شدن جاده در هنگام بارش برف ، خودرو‌های خود را روشن نگه دارند .




مطالب مرتبط

محورهای مواصلاتی استان از طریق بیش از ۴۸ دوربین نظارتی تصویری به شکل آنلاین توسط مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل در حال رصد و پایش است که به محض تغییرات جوی و شروع بارش‌ها ، اقدامات پیشگیرانه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود .

|

با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی پیرامون بارندگی و سیلاب خصوصا در شهرستان‌های نهبندان ، سربیشه ، بیرجند ، زیرکوه ، خوسف و طبس احتمال انسداد راه‌ها، تخریب پل و اختلال در سفرهای بین شهری وجود دارد .

|

با توجه به اعلام تشدید بارندگی در شهرستان های خاش ، سراوان ، گلشن ، سیب و سوران و مهرستان هماهنگی های لازم جهت استقرار اکیپ های راهداری در این محورها اندیشیده شده است و راهدارخانه های این شهرستان ها جهت کمک به مسافران تجهیز شده است .

|

در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی استان مازندران ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار فعالیت می‌کنند که ۳۵۰ نفر از راهداران سخت کوش و پرتلاش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه‌های برفگیر و کوهستانی استان به انجام ...

|

راه حدود ۱۷۸ روستا مسدود شده است که در بخشی از آنها همچنان جریان آب برقرار است و امکان بازگشایی تا فروکش کردن آب وجود ندارد و سایر نقاط که آب فروکش کرده با خاکریزی امکان برقراری تردد فراهم شده است و برنامه ریزی شده است تا حداکثر ظرف ۱۰ روز تمام مقاطعی که دچار آب بردگی شده ، ...

|

نظرات کاربران