در حال بارگذاری ...
  • آینده ای روشن برای توسعه و پیشرفت در سواحل مکران


    دیوان محاسبات کشور همه توان خود را برای کمک به توسعه سواحل مکران به کار خواهد گرفت . شهرک پتروشیمی مکران هر چند خصوصی است ، اما با این وجود برای رفع مشکلات پیش رو و راه اندازی آن هرگونه رایزنی را انجام خواهیم داد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس دیوان محاسبات گفت : سواحل مکران آینده روشنی برای توسعه و پیشرفت دارد و نیاز است مسئولان به این مساله توجه بیشتری داشته باشند .

    عادل آذر در سفر به چابهار و بازدید از توانایی‌ها و ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی منطقه نظیر شهرک پتروشیمی و بندر اظهار کرد : آبادسازی سواحل مکران از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و باید همه مسئولان برای اجرای به موقع طرح‌های زیرساختی این منطقه تلاش کنند . اجرای طرح‌های بزرگی نظیر پتروشیمی در منطقه محروم سیستان و بلوچستان اشتغالزا است و موجب توسعه و رونق این منطقه می‌شود . چابهار با توجه به موقعیت مناسب تجاری ، اقتصادی و ترانزیتی به عمران و آبادانی سیستان و بلوچستان و کشور کمک شایانی می‌کند .

    وی پیشرفت طرح‌هایی نظیر پتروشیمی و افتتاح مرحله نخست بندر شهید بهشتی چابهار را خوب ارزیابی و تصریح کرد : در تمام نقاط ایران کار و تلاش زیادی برای کاهش محرومیت در حال انجام است .

    آذر از نبود هماهنگی میان مسئولان مختلف برای توسعه سواحل مکران انتقاد کرد و گفت : از هیچ کوششی برای آبادانی و اجرای به موقع طرح‌ها دریغ نخواهیم کرد و هرجا نیاز به کمک باشد ورود پیدا می‌کنیم . دیوان محاسبات کشور همه توان خود را برای کمک به توسعه سواحل مکران به کار خواهد گرفت . شهرک پتروشیمی مکران هر چند خصوصی است ، اما با این وجود برای رفع مشکلات پیش رو و راه اندازی آن هرگونه رایزنی را انجام خواهیم داد .

    رئیس دیوان محاسبات کشور و هیات همراه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های تجاری ، اقتصادی ، صنعتی ، گردشگری ، ترانزیتی ، بندر شهید بهشتی و ترمینال مسافری چابهار دیدن کردند و با مسائل و مشکلات منطقه آشنا شدند .

    شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان‌های نیکشهر ، قصرقند و سرباز ، از شرق به کشور پاکستان ، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است .

    شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی ، دشتیاری و پلان ، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است .




    مطالب مرتبط

    شرکت هندی فقط در بخشی از فعالیت‌های تخلیه و بارگیری و انبارش کالا با بندر چابهار همکاری خواهد داشت و مدیریت اسکله‌ها و ورود و خروج کشتی‌ها همه با سازمان بنادر و اداره‌ ‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خواهد بود . هندی‌های با وارد کردن تجهیزات ، از ظرفیت‌های ایجاد ...

    |

    در سواحل مکران ۶۱ سازه دریایی ، شامل ۵ سازه بنادر تجاری ، ۳۱ بندر صیادی ، ۷ بندر صنعتی ، ۸ بندر نظامی ، ۷ سازه تأسیساتی ، ۲ مجموعه گردشگری و ۱ مجموعه نفتی وجود دارد .

    |

    نظرات کاربران