در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • افزایش نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای تهران


    عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت ، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل و تجهیزات ایمنی ، صدور بارنامه دارای مغایرت ، استفاده غیرمجاز از کارت هوشمند سایر رانندگان و غیره بوده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، ایجاد آرامش به‌ویژه در بخش‌های حمل و نقل مسافر و کالا و همچنین کاهش تخلفات شرکت‌ها و موسسات حمل و نقلی می‌تواند نقش اساسی در تحقق سفرهای امن و خاطرانگیز در استان تهران داشته باشد .

    در شرایطی که حجم قابل توجهی از سفرهای داخلی کشور توسط حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود و با توجه به حجم قابل توجه تصادفات جاده‌ای تأمین سفر امن و راحت مهم‌ترین دغدغه مسئولان ذی‌ربط است در همین راستا رصد وضعیت ناوگان ، رانندگان و عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل در سطح کنترل در مبدا سفر و همچنین کنار جاده‌ای در مسیرهای ارتباطی باید با جدیت انجام شود .

    ضمن اینکه کنترل تجهیزات ایمنی و فنی ، وضعیت معاینه فنی معتبر وسیله نقلیه ، نحوه مهار بار در بارگیر ، داشتن بارنامه یا صورت وضعیت دولتی ، نداشتن بار بیش از ظرفیت مجاز ، رعایت مقررات عبور و مرور تردد بارهای ترافیکی نیز باید با دقت و حساسیت ویژه مورد بررسی قرار گیرد .

    در واقع مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل در افزایش ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان نقش مهمی دارند این افراد باید حس مسئولیت‌پذیری و نظارت بیشتری بر شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر استان داشته باشند ، چرا که بی‌‌توجهی به موارد فنی و ایمنی ناوگان قبل از سفر ، از جمله سیستم‌های ایمنی ، ترمز ، فرمان ، لاستیک‌ها ، برف پاک‌کن و تجهیزات ایمنی مورد نیاز همچون کپسول آتش‌نشانی ، مثلث‌ شبرنگ در ناوگان‌ها ، می‌تواند خسار‌ های جبران‌ناپذیری را وارد کند .

    در همین راستا یکی از رانندگان ترمینال مسافربری شرق گفت : بحث نظارت بر روند فعالیت رانندگان خوب است ، البته به شرطی که شرایط لازم برای بهبود فعالیت ما هم فراهم شود . اکثر اتوبوس‌ها فرسوده است یا به تعمیرات جدی نیاز دارد که در همین زمینه باید تسهیلات مناسب با شرایط بازپرداخت راحت برای ما فراهم شود تا بتوانیم قدم خوبی برداریم .

    پذیرش یکی از تعاونی‌های این پایانه مسافربری عنوان کرد : در اواخر هفته و مناسبت‌های مختلف که حجم مسافر بیشتر است ، کار ما بیشتر و دشوارتر می‌شود هر چند ممکن است کمبودهایی وجود داشته باشد اما تلاش من و همکارانم ارائه خدمات مطلوب به مسافران محترم است .

    یکی از مسافران این پایانه که دانشجو بوده و هر هفته مسیر تهران تا بابلسر را طی می‌کند تصریح کرد : من هر هفته این مسیر را می‌روم و اکثر مواقع بلیط را به صورت اینترنتی تهیه می‌کنم که در برخی موارد تخفیف‌های اینترنتی مناسب است . البته در برخی موارد عدم همخوانی بین صندلی انتخاب شده اینترنتی و آنچه به شکل عملی صورت می‌گیرد مشکلاتی به وجود می‌آورد که باید رسیدگی بیشتری به این موضوعات انجام شود . در مواردی پذیرایی در اتوبوس یا انجام نمی‌شود و یا با تأخیر و به شکل نامناسب ارائه می‌شود ، ضمن اینکه فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی نیز هنوز در بین مردم نهادینه نشده و تنها با تذکر شاگرد اتوبوس در هنگام نزدیکی به پلیس راه به شکل نمادین انجام می‌شود .

     

     

    در همین زمینه مجیدرضا نصرالله نژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران نیز ، با اشاره به ضرورت اجرای دقیق مقررات اظهار داشت : با هدف کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوطه از جمله کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ استان به تخلفات رانندگان شرکت‌های تعاونی و خصوصی رسیدگی می‌شود .

    وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون مورد تخلفات شرکت‌ها و موسسه‌های حمل و نقلی و ۷۰ مورد تخلف رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در سطح استان تهران رسیدگی و احکام متناسب صادر شد تصریح کرد : از این تعداد تخلف‌ ۲۵۷ مورد مربوط به شرکت‌های حمل و نقل کالا و ۷۳ مورد مربوط به شرکت‌های حمل و نقل مسافری بوده است . جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسه‌های حمل و نقل جاده‌ای برون شهری و کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای برگزار می‌شود .

    نصرالله‌نژاد با بیان نوع تخلفات گفت : عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا شامل صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت ، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل و تجهیزات ایمنی ، صدور بارنامه دارای مغایرت ، استفاده غیرمجاز از کارت هوشمند سایر رانندگان و غیره بوده است . مواردی شامل عدم رعایت بغل نویسی ، استفاده نکردن از لباس فرم ، رعایت نکردن نحوه سوار و پیاده کردن مسافر همچنین نبود قرارداد همکاری از جمله موارد تخلف‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر بوده که در جلسه‌های کمیسیون ماده ۱۲ به آنها رسیدگی و احکام مربوطه صادر شده است .

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در مورد تخلفات انجام شده توسط رانندگان بخش حمل و نقل مسافر نیز خاطرنشان کرد : مواردی از قبیل نرساندن مسافران به مقصد ، توزیع نکردن پذیرایی ، نصب نکردن برچسب توشه و ارائه نکردن خدمات مناسب عمده تخلفات رانندگان بخش حمل و نقل مسافر بوده است که به تناسب تخلفات ارتکابی ، احکامی مبنی بر محرومیت از رانندگی در بخش حمل و نقل جاده‌ای از یک ماه تا سه ماه صادر و اجرا شده است .




    مطالب مرتبط

    ایمن سازی ترافیکی مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام خمینی (ره)

    ایمن سازی ترافیکی مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام خمینی (ره)

    با توجه به برگزاری مراسم ‌بیست‌ و نهمین سالگرد ارتحال امام راحل ، محورهای منتهی به تهران ترافیک سنگینی دارند . از این رو تدابیری اتخاذ گردیده همچون سنوات گذشته طی هماهنگی‌های لازم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تهران به تدریج و با برنامه منظم‌ ، مسافران وارد ...

    |

    آغاز مطالعات طرح TOD در استان قزوین

    آغاز مطالعات طرح TOD در استان قزوین

    طرح ( TOD ) در خرداد ماه سال ۹۶ در شورای عالی راه و شهرسازی مصوب شد و مقرر شد در مدت ۴ ماه نقشه راه تهیه شده و به ادارات ابلاغ شود و با استقبالی که در استان صورت گرفت وزارتخانه نیز برای اجرا مصمم شد .

    |

    سوانح رانندگی از آفت های اصلی کشور

    سوانح رانندگی از آفت های اصلی کشور

    در حالی که ۳۰ ارگان در حمل و نقل دخیل هستند ، اما الان در حوزه حمل و نقل ، پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، در سیبل و پیشانی کار قرار دارند .

    |

    نظرات کاربران