در حال بارگذاری ...
  • تأمین فاینانس ۳۰ فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس شرکت آسمان توسط بوئینگ


    مجوز‌های اوفک در حال اخذ است و قرار شده است کمپانی بوئینگ فاینانس هر ۳۰ فروند هواپیمای پکیج اول را بر عهده بگیرد که اولین فروند آن سال ۲۰۲۰ میلادی وارد کشور می‌شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه بخش اعظمی از زیان ۱۲۰۰ میلیارد تومانی آسمان کاهش یافته است ، گفت : در قرارداد ۳۰+۳۰ فروندی شرکت آسمان با کمپانی بوئینگ بابت خرید هواپیما‌های بوئینگ ۷۳۷ مکس کمپانی سازنده تأمین فاینانس ۳۰ فروند پکیج اول را بر عهده گرفت .

    بازدید مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا از شرکت هواپیمایی آسمان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این هلدینگ امروز انجام شد و در آن خبرنگاران از آشیانه شرکت هواپیمایی آسمان و هواپیما‌های در حال اورهال بازدید کردند .

    در حاشیه این بازدید ، ولی آذروش ، مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا اظهار کرد : در سال اقتصاد مقاومتی هستیم و به تأکید مقام معظم رهبری سال تولید و اشتغال مولد است .

    وی به مشکلات شرکت هواپیمایی آسمان در گذشته اشاره کرد و گفت : این شرکت هواپیمایی زمانی به دلیل مشکلات زیاد مشمول ماده ۱۴۱ شده بود یعنی زیان انباشت داشت ، اما امروز مفتخریم که بدون هیچ گونه اخراج نیروی انسانی ساختار نیروی انسانی در آسمان اصلاح شد و زیان انباشته‌های این شرکت در حد زیادی کاهش یافت .

    مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا به انجام تعمیرات اساسی هواپیما و موتور در آشیانه شرکت هواپیمایی آسمان توسط متخصصان داخلی اشاره کرد و گفت : تاکنون ۱۲ موتور هواپیما توسط متخصصان داخلی این شرکت اورهال شده است، همچنین ۵۰ موتور به ناوگان هوایی ما اضافه شده است .

    آذروش افزود : تلاش کردیم تعداد هواپیما‌های آسمان را از ۸ فروند به ۲۵ فروند برسانیم که ۱۵ فروند آن هواپیمای ملکی است و در چند سال اخیر اضافه شده است . شرکت هواپیمایی آسمان قراردادی ۳۰+۳۰ فروندی با کمپانی بوئینگ برای خرید صد فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس دارد که امیدواریم به نتیجه برسد ، البته با این کار‌های اشتباه رئیس جمهور آمریکا ممکن است مشکلاتی رخ دهد . در حالی که آن‌ها ادعای حمایت از حقوق انسانی را دارند خود برای دیگران این موضوع را رعایت نمی‌کنند .

    مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا با بیان اینکه توسعه همه‌جانبه در شرکت هواپیمایی آسمان در حال انجام است ، گفت : این ایرلاین در ایام اربعین با انجام پرواز‌های نجف تلاش کرد رضایت مسافران را کسب کند .

    آذروش در پاسخ به سؤالی مبنی بر سرنوشت جذب فاینانسر برای این ۳۰ فروند اول بوئینگ‌های آسمان ، گفت : مجوز‌های اوفک در حال اخذ است و قرار شده است کمپانی بوئینگ فاینانس هر ۳۰ فروند هواپیمای پکیج اول را بر عهده بگیرد که اولین فروند آن سال ۲۰۲۰ میلادی وارد کشور می‌شود .

     

     

    وی با بیان اینکه شرکت هواپیمای آسمان به مناطق محروم سفر می‌کند ، اظهار کرد : بیشترین پرواز‌های ما بعد از مهرآباد در فرودگاه‌های شیراز ، ایلام ، کرمانشاه ، بجنورد و زاهدان است .

    مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا بیان کرد : از ۲۰ سال پیش هواپیما‌های ATR را در ناوگان آسمان داشتیم . آسمان زیان انباشته زیادی داشت که به ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده بود، اما امروز بخش عمده بدهی این شرکت هواپیمایی تسویه شده است . وی پیش‌بینی کرد که با ورود هواپیما‌های بوئینگ به ناوگان آسمان تا ۳۰ هزار نفر اشتغال در این شرکت هواپیمایی ایجاد شود .

    راه‌اندازی اپلیکیشن گردشگری با محوریت هواپیمایی آسمان

    مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا گفت : در شرکت آتیه صبا در حال تدوین اپلیکیشنی هستیم که شرکت هواپیمایی آسمان را با مجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی خود ترکیب کنیم و مجموعه‌ای گردشگری برای ارائه خدمات مناسب به مردم و همچنین تخفیف ویژه به بازنشستگان داشته باشیم . ۶۵ هتل ما در بخش گردشگری خدمات می‌دهد که همه آن‌ها بهسازی و نوسازی شده است .

    آذروش با بیان اینکه تلاش می‌کنیم اغلب شرکت‌های زیرمجموعه آتیه صبا را از زیان‌دهی و زیان انباشته خارج کنیم ، گفت : پیگیری مطالبات کاری زمان‌بر و نیازمند مسائل حقوقی است . برنامه‌ریزی در بحث اخذ مطالبات در حال انجام است که یکسری املاک و یکسری ارقام حقوقی است که در این حوزه حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات را کسب کرده‌ایم .

    مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا در پاسخ به سؤالی مبنی بر روند اجرای پروژه‌های آزادراه کنارگذر شرق اصفهان (سپاهان) و همچنین قطار سریع‌السیر تهران - مشهد توسط هلدینگ آتیه صبا گفت : این پروژه‌ها در گذشته مطرح شده بود ، اما تلاش می‌کنیم پروژه‌های زیان‌ده و کم بازده را از فعالیت‌های این شرکت حذف کنیم و فعلاً این موارد در اولویت کاری ما قرار نگرفته است .

    آذروش ادامه داد : همچنین خرید مابقی سهام شرکت‌هایی نظیر تجهیزات ایمنی راه‌ها که زیرمجموعه این هلدینگ است انجام می‌شود . هدف‌گذاری کرده‌ایم پروژه‌هایی که توجیه مالی و حتی زیست محیطی و فنی ندارند اجرا نکنیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پروازهای فرودگاه شهدای ایلام در مسیر تهران - ایلام - تهران از روز یکشنبه مورخ یکم بهمن ماه به ۲۴ سورتی پرواز در طول هفته ...

    |

    نظرات کاربران