در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی


    سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی که در دو دوره‌ی قبل با عنوان همایش شهرسازی ریل‌پایه برگزار گردید ، به تاکید بر محورهای دو همایش قبل پرداخته خواهد شد و اقداماتی که تا کنون انجام شده است شرح داده می‌شود و در انتها فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه خواهد شد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، ایران در انتقال از دوره روستانشینی به شهر نشینی طی دهه های اخیر با چالشهای عمیق و اساسی رو به رو شده است . به طوری که بسیاری از مبانی ارزشی سرمایه‌های معنوی و مادی و  از جمله سرمایه‌های بین‌نسلی کشور در معرض تهدید قرار گرفته است . یکی از جنبه‌های مهم این چالش‌ها تهدیدات کالبدی در شهرها و نواحی پیرامونی است که به شکل سکونت‌گاه‌های نامناسب و غیر رسمی بروز نموده است . رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی این ویژگی را دارد که در عین حال که ارزش‌های فرادست جامعه از جمله انسان‌مداری و سایر ارزش‌های انسانی را در بر دارد از راهکارها و شاخصه‌های بارز کالبدی نیز برخوردار است به عبارت دیگر توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی می تواند رویکرد مهمی در حفظ و ارتقاء ارزشی کشور در عین برخورداری از کالبدی سزاوار زندگی انسان‌های این مرز و بوم بوده در عین حال به توسعه اقتصادی جامعه نیز یاری رساند .

    سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی که در دو دوره‌ی قبل با عنوان همایش شهرسازی ریل‌پایه برگزار گردید ، به تاکید بر محورهای دو همایش قبل پرداخته خواهد شد و اقداماتی که تا کنون انجام شده است شرح داده می‌شود و در انتهای فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه خواهد شد .

    لازم به ذکر است که با توجه به زمان اندکی که تا برگزاری این همایش فرصت باقیست ، کمیته علمی و اجرایی ، عدم دریافت مقالات علمی در این زمینه را تصویب نمود و یقینا در همایش چهارم ، فرصت ارسال مقالات علمی و داوری آن برای متخصصین عزیز ، فراهم خواهد گردید .

    موضوعات مورد طرح :

     روش های تسریع در اجرای TOD

     آیا مسئله ترافیک کلان شهرها را باید حل کرد ؟

     TOD ایده آل و حداقل

     آیا تراکم خوب است یا بد ؟

     آیا فضای کافی در کلان شهرها برای ایجاد TOD وجود دارد ؟

     آیا TOD هزینه بر است ؟

    دبیرخانه : تهران ، میدان آرژانتین ، ابتدای بلوار آفریقا، ساختمان وزارت راه و شهرسازی ، طبقه ۹ شمالی ، معاونت حمل و نقل

    شماره تماس : ۸۸۶۴۶۱۰۱-۰۲۱

    پست الکترونیک : rbudconf.info@gmail.com




    مطالب مرتبط

    رانندگان سواری و کرایه کشور در انتظار مساعدت دولت در بحث یارانه بیمه

    رانندگان سواری و کرایه کشور در انتظار مساعدت دولت در بحث یارانه بیمه

    ناوگان حمل و نقل ما فرسوده است و باید ناوگانی داشته باشیم که جدا از ایمن و استاندارد بودن در شأن مردم و رانندگان کشورمان باشد . با این حال تسهیلات داده شده و نوسازی ناوگان عمومی باید مقرون به صرفه باشد و امیدواریم با همراهی دولت بتوانیم تسهیلاتی ارزان در اختیار بگیریم .

    |

    عزم و اراده محکم وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکلات رانندگان و کامیونداران

    عزم و اراده محکم وزارت راه و شهرسازی برای حل مشکلات رانندگان و کامیونداران

    وقتی برای شرکت حمل و نقلی که در روز سه تا چهار بارنامه صادر می‌کند ، صرفه اقتصادی نداشته باشد به جای ۸ درصد کمیسیون قانونی ۲۰ تا ۳۰ درصد کمیسیون دریافت می‌کند . این ساختار باید اصلاح شود و اجزای حمل و نقل در جایگاه اصلی خودشان تعریف شوند .

    |

    ضرورت تهیه سند برنامه جامع نیروی انسانی توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها

    ضرورت تهیه سند برنامه جامع نیروی انسانی توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها

    سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته وزارت راه و شهرسازی در این راستا می‌بایست سند برنامه جامع نیروی انسانی را تهیه و تدوین کرده و طی برنامه‌های پنج‌ساله ، چشم‌انداز آینده نیروی انسانی مورد نیاز را ترسیم نمایند و براساس این برنامه مجوزهای جذب نیروهای مورد نظر از سازمان امور اداری ...

    |

    ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی و دوری از خودرومحوری

    ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی و دوری از خودرومحوری

    استراتژی‌های موجود در حوزه حمل و نقلی این استان باید در شورای حمل و نقل پیگیری شود ، در حال حاضر استراتژی‌های مختلفی در حوزه حمل و نقل طراحی و‌ تدوین شده که در آن ۱۰۴ اقدام‌ استراتژیک شناسایی و ۵۰ مورد از آن برای اقدام در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    نظرات کاربران