در حال بارگذاری ...
  • تایرهای بی کیفیت یکی از علل تصادفات مرگبار رانندگی


    در جلسات مشترکی که بین سازمان استاندارد ، پلیس راهور و اعضای انجمن صنعت تایر برگزار شد ، تایرهای چینی بی‌کیفیت به‌عنوان متهم اصلی تصادفات ناشی‌از ترکیدن تایر اعلام شدند .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، قاچاق تایرهای بی‌کیفیت چینی به کشور و استفاده از آنها در ناوگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای ، متهم اصلی تصادفات مرگبار در جاده‌های کشور است .

    تایرهای چینی که به‌صورت غیر‌قانونی و بدون در اختیار داشتن استانداردهای لازم ، تنها به‌دلیل قیمت پایین‌تر و شرایط خرید آسان‌تر توسط رانندگان وسایل‌نقلیه برون‌شهری استفاده می‌شوند ، در بسیاری از موارد منجر به تصادف‌های سنگین ، جرح و فوت در جاده‌های کشور شده‌اند .

    مصطفی تنها ، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر با اشاره به آمارهای استخراج‌شده از کارشناسی تصادفات رانندگی نقش اصلی تایرهای چینی و غیراستاندارد در بازی مرگ جاده‌ها را تایید می‌کند و می‌گوید : براساس آمار به‌دست آماده و بررسی‌های انجام‌شده روی تصادفات جاده‌ای مشخص شده است تایرهای تولید داخل با شرط رعایت میزان سائیدگی تایر تا به‌حال در شرایط عادی منجر به تصادفات رانندگی ناشی از ترکیدگی تایر نشده‌اند و بررسی‌های سازمان استاندارد ، پلیس راهور و دستگاه‌های نظارتی حکایت از نقش اصلی تایرهای بی‌کیفیت چینی قاچاق در این تصادفات دارند .

    وی علت استقبال رانندگان از این تایرها را قیمت ارزان و شرایط متنوع فروش می‌داند و معتقد است می‌توان با افزایش تولید تایرهای باری اتوبوسی در کارخانه‌های داخلی و نظارت بیشتر بر واردات تایر به کشور ، به‌صورت چشمگیری از میزان تصادفات رانندگی ناشی‌از کیفیت پایین تایر‌های باری اتوبوسی کاست .

    سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر بیان کرد : در جلسات مشترکی که بین سازمان استاندارد ، پلیس راهور و اعضای انجمن صنعت تایر برگزار شد ، تایرهای چینی بی‌کیفیت به‌عنوان متهم اصلی تصادفات ناشی‌از ترکیدن تایر اعلام شدند .

    در حالی‌که مسئولان انجمن صنفی صنعت تایر این کالاهای بی‌کیفیت را عامل اصلی ترکیدگی تایر و تصادفات ناشی‌از آن در جاده‌ها می‌دانند ، پیگیری از مسئولان پلیس راهور برای مشخص کردن سهم تایرهای بی‌کیفیت در تصادفات منجر به جرح و فوت به‌دلیل در اختیار نبودن آمار تفکیکی در این حوزه سرانجامی نداشت ، چراکه بخش فنی پلیس راهنمایی و رانندگی تا به‌حال تقسیم‌بندی مجزایی برای مشخص کردن نقش ترکیدگی تایر در ایجاد تصادفات نداشته است .

    کمبودی که با برطرف‌شدن آن می‌توان برنامه‌ریزی بهتری برای جلوگیری از ورود تایرهای بی‌کیفیت به کشور انجام داد و از تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی به‌ویژه در حمل‌و‌نقل جاده‌ای کاست .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا کرمی مصمم رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات پلیس راهور در نخستین رویداد راه هوشمند گفت : ما از تمام ایده هایی که بتواند باری را از دوش همکاران بنده ...

    |

    نظرات کاربران