در حال بارگذاری ...

لزوم ارتقا شبکه پروازی و منابع انسانی با ورود هواپیماهای جدید


نوع ملخ و موتوری که هواپیماهای ATR دارد میزان مصرف سوخت آن را نسبت به سایر هواپیماها به شدت کم می‌کند که این امر کاهش آلاینده‌های محیط‌ زیستی و صوتی را نیز به همراه خواهد شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هواپیماهای ATR جدید طول عمر ناوگان هوایی کشور را به یک سال کاهش داده و به حدود ۲۰ سال می‌رساند گفت : این امر نشان می‌دهد که ما باید برای تحویل گرفتن هواپیماهای بیشتر و بهتر قدم‌های بزرگتری را برداریم .

فرزانه شرفبافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مراسم ورود هفتمین و هشتمین هواپیمای ATR به کشور اعلام کرد : امروز ۹ دی روز حماسه است . امروز ۹ دی سال ۱۳۹۶ و روز حماسه‌ای از جنس دیگر برای تامین ناوگان جدید در صنعت حمل و نقل هوایی کشور است . این حماسه بر مبنای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، تصمیم سازنده دولت تدبیر و امید و حمایت‌های دلگرم‌کننده وزارت راه و شهرسازی استوار بوده و نتیجه‌اش تحویل ۱۱ فروند هواپیمای نو به هما است .

همچنین شرفبافی افزود : باعث افتخار من است که توانسته‌ایم صنعتی پیچیده با تکنولوژی بالا و همچنین مشکلات و محیطی پر التهاب را بدین گونه مدیریت کنیم و مطمئن باشید نمی‌توان یک صنعت پیچیده را با نگرشی ساده انگارانه به این خوبی مدیریت کرد . ما در هما دارای بیش از ۵۰ دهه تجربه هستیم . همه شما می‌دانید بهترین منابع انسانی ، بهترین تکنولوژی و همچنین بهترین امکانات در این مدت در اختیار هما بوده است که در حال حاضر نیازمند بازسازی ناوگان ، منابع انسانی و ساختار خود است تا بتواند بار دیگر در اوج قرار گرفته و طبق گفته ریاست محترم جمهور لازم است تا برای تحقق این امر ضمن حمایت یکدیگر و همچنین مدیریتی اندیشمندانه این ناوگان را به بهره‌وری لازم برسانیم .

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هواپیماهای ATR جدید طول عمر ناوگان هوایی کشور را یک سال افزایش داده و به ۲۰ سال می‌رساند گفت : این امر نشان می‌دهد که ما باید برای تحویل گرفتن هواپیماهای بیشتر و بهتر قدم‌های بزرگتری را برداریم . این در حالی است که تحویل گرفتن هواپیماها تنها موضوع مورد توجه ما نیست بلکه استفاده بهینه از آن‌است که امر مهمی به شمار می‌رود .

به گفته این مقام مسئول ما باید به کارگیری این هواپیماها را در حد بهینه یاد گرفته و شبکه پروازی ، تکنسین‌ها و منابع انسانی قوی ، متخصص و متعهد خود را ارتقا دهیم تا به هدف خود برسیم .

شرفبافی ضمن سپاسگزاری از تمامی دست‌اندرکارانی که زمینه‌ساز انعقاد و پیگیری قراردادهای خرید هواپیما از سوی هما شدند گفت : هواپیماهای ATR برای فعال شدن احتیاج به همیت تمامی قسمت‌های هما دارند . در این راستا تلاش می‌کنیم تا با توجه به فشار کار بالا و شرایط سخت اقتصادی موجود تصمیمات درستی را در این حوزه بگیریم و منجربه بازگشت هما به جایگاه واقعی خود در کشور شویم .

 

 

وی همچنین در خصوص مزیت‌های هواپیماهای ATR گفت : این هواپیماها دارای مزیت رقابتی عجیبی با سایر انواع خود هستند . چرا که کوتاه‌برد بوده و امکان نشست و برخاستی با ایمنی بالاتر را در اکثر فرودگاه‌های کشور به ویژه مناطق کم‌برخوردار و شهرهای کوچک را دارند .

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قطعا افزایش تردد هواپیماها در یک شهر منجر به گسترش فعالیت‌های اقتصادی در آن منطقه می‌شود افزود : قطعا ارتقای صنعت حمل و نقل هوایی به دلیل ایمنی بالایی که دارد می‌تواند در مواقع بحرانی بسیار کارساز باشد . به همین دلیل است که در حال حاضر مورد استقبال زیادی از سوی شهرهای مختلف کشور برای پرواز این هواپیماها از سوی مسئولین وجود دارد . طبق قراردادهای هما با شرکت ATR ، ۲۰ هواپیما باید به ایران تحویل داده شده و ۲۰ مورد دیگر از جمله تقاضاهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود . تاکنون ۸ مورد از این هواپیماها وارد کشور شده و امید است ۱۲ مورد دیگر هرچه سریعتر به هما تحویل داده شود .

به گفته این مقام مسئول هواپیماهای ATR نباید با مدل هواپیماهای دور برد مدیریت شود بلکه باید بهره‌وری آن افزایش یافته و بیش از ۱۰ ساعت کار کند تا برای ما سودآور باشد .

وی با تاکید براینکه سعی می‌کنیم ظرفیت استفاده مسافر در این صنعت را افزایش دهیم گفت : امید است با ورود هواپیماهای جدید شرایط لازم برای افزایش درآمد و چرخه اقتصادی برای هما فراهم شود .

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به مصرف سوخت پایین این هواپیماها افزود : نوع ملخ و موتوری که هواپیماهای ATR دارد میزان مصرف سوخت آن را نسبت به سایر هواپیماها به شدت کم می‌کند که این امر کاهش آلاینده‌های محیط‌ زیستی و صوتی را نیز به همراه خواهد شد . هواپیماهای ATR می‌تواند در زمان‌هایی که هواپیماهای جت قادر به کار در فرودگاه نیستند به فعالیت خود ادامه دهد .




مطالب مرتبط

پیش بینی و تمهیدات لازم برای ارتقا سطح کیفی و ارائه خدمات مطلوب به زائرین در عملیات حج عمره ۱۴۰۳ جهت کاهش ایستایی زائرین با رعایت ملاحظات مربوطه در دستور کار قرار گرفته است .

|

برنامه تامین هواپیما طبق روال گذشته در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، شمس الدین فرزادی پور ، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با موضوع اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در ...

|

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در این ایام توانسته است به ۷۲ پرواز شرکت‌های ایرتور ، اتا ، قشم ایر و کاسپین نیز به بیش از هشت هزار و ۵۹۳ مسافر خدمات رسانی کند .

|

در پروازهای داخلی در مدت یاد شده تعداد ۵۹۸ پرواز انجام و نزدیک به ۵۷ هزار صندلی عرضه شده که این تعداد شامل پروازهای برنامه ای و فوق العاده می باشد و پیش بینی می‌شود با پایان یافتن تعطیلات این میزان افزایش یابد .

|

نظرات کاربران