در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی احداث راه‌آهن زاهدان - مشهد


    قطعه اول طرح راه‌آهن زاهدان - مشهد از شمال به طول ۴۸ کیلومتر از ایستگاه یونسی از خط ریلی مشهد - بافق منشعب می‌شود و پس از عبور از مسیر دشت و تپه ماهور به ایستگاه گناباد منتهی می‌شود .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : با آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان - مشهد بخش دیگری از کریدور ریلی شمال - جنوب تکمیل می‌شود .

    خیراله خادمی از آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن زاهدان - مشهد خبر داد و گفت : این خط ریلی بخشی از کریدور ریلی شمال - جنوب شرق کشور است که کشور‌های آسیای میانه را از طریق راه‌آهن سرخس به شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران و سپس به بندر چابهار و آب‌های آزاد متصل می‌کند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی این خط ریلی را موجب توسعه شبکه ریلی در شرق کشور دانست و خاطرنشان کرد : قطعه اول طرح راه‌آهن زاهدان - مشهد از شمال به طول ۴۸ کیلومتر از ایستگاه یونسی از خط ریلی مشهد - بافق منشعب می‌شود و پس از عبور از مسیر دشت و تپه ماهور به ایستگاه گناباد منتهی می‌شود .

    وی همچنین راه‌آهن زاهدان - مشهد را نقطه اتصال ریلی بین استان‌های سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی و خراسان رضوی معرفی کرد و افزود : این طرح بخشی از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب شرقی است و نقش مهمی در بهره‌مندی از مزایای ترانزیت ریلی کالا بین کشور‌های آسیای میانه و آب‌های آزاد برای استان‌های همجوار دارد .

    خادمی در ادامه اعلام کرد : سرعت طرح ۹۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار‌های باری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار‌های مسافری است .

    وی تصریح کرد : این محور دارای ۴۵ دستگاه پل و آب‌رو و یک دستگاه پل بزرگ است و یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری ، یک میلیون متر مکعب خاکریزی ، ۹۸ هزار متر مکعب بتن‌ریزی نیز احجام عملیاتی در این خط ریلی بایستی انجام شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه راه‌آهن همدان - سنندج با حضور رئیس ...

    |

    اجرای راه‌آهن همدان - سنندج اتصال مرکز کشور را به سمت غرب کشور به صورت ریلی برقرار می‌کند ولی برای اینکه بتوانیم شرایط کریدور را ارتقا دهیم باید به مرز باشماق اتصال انجام شود و از آن طریق به شبکه ریلی عراق متصل شویم تا به این ترتیب از طریق شبکه ریلی عراق به سوریه دسترسی یابیم .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    نظرات کاربران