در حال بارگذاری ...
  • پیوستن منطقه آزاد اروند به سامانه جامع گمرکی


    استقرار سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در مناطق آزاد کشور بر اساس تفاهم نامه ای صورت می گیرد که پیش از این به امضای فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران و مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور رسیده بود ‌.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، منطقه آزاد اروند به عنوان اولین منطقه آزاد کشور رسما به سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک پیوست .

    سامانه جامع گمرکی از امروز در منطقه آزاد اروند آغاز بکار کرد و اطلاعات کالاهای ورودی به این منطقه در سامانه های الکترونیکی گمرک ثبت می شود . با این اقدام در منطقه آزاد اروند انجام دوراظهاری کالاهای ورودی از طریق سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به عنوان اولین منطقه آزاد کشور از امروز اجرایی شد .

    با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با سازمان مناطق آزاد و جلسات آموزشی تشکیل شده در منطقه آزاد اروند ، از امروز تمام اظهارنامه های ورودی منطقه آزاد اروند به عنوان اولین منطقه در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به روش دوراظهاری ثبت می شود .

    استقرار سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در مناطق آزاد کشور بر اساس تفاهم نامه ای صورت می گیرد که پیش از این به امضای فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران و مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور رسیده بود ‌.

    بر اساس این تفاهم نامه قرار است سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در تمامی مناطق آزاد کشور پیاده سازی و مستقر شود و کلیه مناطق آزاد کشور زیر چتر سامانه های الکترونیکی گمرک بروند و بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده در گمرک قرار است در گام بعدی این سامانه در منطقه آزاد ارس اجرایی شود .

    سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی بزرگترین طرح تحول گمرک ایران به شمار می رود که در اواخر سال ۱۳۹۳ از سوی مسعود کرباسیان رئیس کل وقت گمرک ایران پیاده سازی شد و در حال حاضر تشریفات صادرات ، واردات و ترانزیت در گمرک ایران تحت پوشش این سامانه قرار دارد و تا این لحظه با کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی تبادل اطلاعات گمرک ایران با ۲۹ سازمان همکار به صورت الکترونیکی انجام می شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، جلسه کارگروه نحوه استقرار سامانه‌های گمرکی در گمرکات اجرایی کشور با حضور مدیران و معاونین دفاتر ستادی و گمرکات اجرایی و ...

    |

    صنایع خودروسازی مدیران با ۱۳ درصد ، کرمان موتور با ۹.۶۵ درصد و کوروش موتور آریا با ۵.۳۵ درصد از ارزش کل واردات اجزاء و قطعات خودرو ، بیشترین میزان را به خود اختصاص دادند . چین ، امارات متحده عربی و ترکیه ۳ کشور عمده طرف معامله برای واردات اجزاء و قطعات خودرو در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وصولی‌های گمرک و واریزی به خزانه در سال ۱۴۰۲ با ۵۴ درصد افزایش نسبت به سال ماقبل به رقم ۲۴۷ هزار میلیارد تومان رسید . ...

    |

    بیشترین میزان واردات از کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در سال ۱۴۰۲ از مبدا کشورهای امارات متحده عربی ، ترکیه ، عمان ، پاکستان ، مالزی ، عراق ، ازبکستان و اندونزی بوده است .

    |

    عملیاتی کردن تبادل الکترونیکی داده‌ها و اطلاعات با تشکیل تیم اجرایی از سوی دو طرف ، ارائه تسهیلات گمرکی برای تسهیل تهاتر کالایی در منطقه آزاد چابهار و امکان تردد کامیون‌های ایرانی به عمق سرزمینی پاکستان از جمله توافقات بین ایران و پاکستان بود .

    |

    نظرات کاربران