در حال بارگذاری ...

حذف قطارهای عادی از شبکه ریلی محور جنوب


در مسیر اهواز به تهران علاوه بر قطارهای قبلی ، یک قطار چهارتخته لوکس فدک که بهترین نوع قطاری هست که هم اکنون در شبکه ریلی ایران فعالیت می کند در این مسیر ایجاد شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مدیرکل راه آهن جنوب گفت : قطار عادی از فردا از شبکه ریلی محور جنوب حذف و قطار لوکس ترکیبی ۶ و ۴ تخته جایگزین آن می شود .

عبدالکریم درویش زاده ظهر امروز در نشست هم اندیشی روسای ادارات آموزش و تحقیقات راه آهن جمهوری اسلامی در سالن مرکز کنترل راه آهن جنوب اظهار کرد : تعداد قطارهای ما در حال حاضر محدود است و دو قطار به سمت مشهد داریم که یک قطار به صورت یک روز در میان است و یک قطار هم هر روز به سمت مشهد می رود . در صورت وجود تقاضا از جانب مردم برای سفر به مشهد می توانیم قطارهای روزانه را افزایش می دهیم .

مدیرکل راه آهن جنوب تصریح کرد : همانطور که به مردم خوزستان قول دادیم قطار عادی از شبکه ریلی محور جنوب حذف و قطار لوکس ترکیبی ۶ و ۴ تخته جایگزین آن می شود و از فردا فعالیت خود را شروع می کند .

درویش زاده اضافه کرد : در مسیر اهواز به تهران علاوه بر قطارهای قبلی ، یک قطار چهارتخته لوکس فدک که بهترین نوع قطاری هست که هم اکنون در شبکه ریلی ایران فعالیت می کند در این مسیر ایجاد شده است .

وی با بیان اینکه این قطار یک روز در هفته حرکت دارد و باز در صورت وجود تقاضا ابتدا به صورت یک روز در میان و سپس هر روزه می شود ، گفت : در ایام نوروز متناسب با تقاضا ، قطار اضافه می شود و علاوه بر آن قطار گردشگری را در ایام نوروز خواهیم داشت .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

|

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

|

نظرات کاربران