در حال بارگذاری ...
  • آخرین اخبار

     
  • انجام مذاکرات خرید ریل میان شرکت راه آهن و شرکت هندی سیل


    بر اساس اطلاعات رسیده از کشور روسیه در سال ۲۰۱۶ ، ۷ میلیون تن کالا بین هند و روسیه جابجا شده است که تلاش داریم با جابجایی این بار از طریق ایران ، کالاهای هندی سریعتر به روسیه برسد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار تدوین برنامه زمان بندی برای رسیدن به نتایج فاینانس شد و ضمن اشاره به مذاکرات خرید ریل با شرکت هندی سیل(SAIL) گفت : تلاش داریم تا در همکاری ها با شرکت سیل ، از حضور شرکتهای ایرانی برای تولید ریل نیز بهره ببریم و از دولت هند انتظار داریم تا برای رسیدن به توافق مشترک با این شرکت ، ما همکاری های لازم را داشته باشیم .

    در این دیدار ، سعید محمد زاده مدیرعامل راه آهن ضمن تاکید بر همکاری های مشترک میان ایران و هند ابراز امیدواری کرد تا این همکاری ها با روندی رو به رشد ادامه داشته باشد .

    وی با اشاره به در حال اجرا بودن پروژه ساخت راه آهن چابهار - زاهدان از محل اعتبارات دولتی افزود : شرکت راه آهن به عنوان بهره بردار شبکه ریلی نیز علاقمند است تا این پروژه بزودی به بهره برداری برسد .

    مدیرعامل راه آهن با اشاره به وابستگی فرآینده همکاری دو طرف به مسائل تامین مالی ، در مورد تمدید قرار داد میان دو طرف اظهار داشت : با توجه به گفتگوهای انجام شده می توان دریافت که دولت هند با موضوع فاینانس موافقت کرده است و فرآیند فاینانس بزودی آغاز می شود .

    وی خواستار تدوین برنامه زمان بندی برای رسیدن به نتایج فاینانس شد و به مذاکرات که خرید ریل با شرکت هندی سیل(SAIL) اشاره و خاطر نشان کرد : تلاش داریم تا در همکاری ها با شرکت سیل ، از حضور شرکتهای ایرانی برای تولید ریل نیز بهره ببریم و از دولت هند انتظار داریم تا برای رسیدن برای رسیدن به توافق مشترک با این شرکت ما همکاری های لازم را داشته باشیم . اگر شرکت سیل از خود انعطاف نشان دهد می توانیم در دو تا سه ماه آینده LC را فعال کنیم .

    وی با یادآوری اینکه راه آهن در نظر دارد از خط اعتباری میان ایران و هند برای تامین خرید بیشتری از این شرکت اقدام کند ، افزود : همچنین به منظور تامین مالی چند پروژه با وزیر بازرگانی و صنعت هند مکاتباتی را انجام داده ایم که یکی از آنها تدارک خرید ۲۵۰ دیزل لوکوموتیو از یک شرکت هندی است که در این پروژه و قرارداد به راحتی سهم شرکت های هندی و ایرانی قابل تعیین است .

    مدیر عامل راه آهن با اشاره به اینکه اگر طرفین در این مورد به موافقت برسند ، این قرارداد زودتر از ۶ ماه آینده منعقد می شود خاطر نشان کرد : در مسئله تامین تدارک ۲ هزار دستگاه سوزن و سویچ لازم است که مذاکراتی با طرف هندی صورت گیرد .

    محمد زاده بر استفاده از شبکه راه آهن ایران برای ترانزیت میان هند و روسیه و هند و اروپا تاکید و خاطر نشان کرد : با توجه به اقدامات انجام شده در شبکه ریلی، شرکت راه آهن می تواند بار را از بمبی تا مسکو طی ۱۴ روز انتقال دهد در حالیکه هم اکنون زمان انتقال بار میان هند و روسیه به ۲۱ روز می رسد .

    وی همچنان با بیان اینکه ایران برای رسیدن به روسیه هم از شرق و هم از غرب خزر کریدورهای ریلی تعریف کرده است ، افزود : بر اساس اطلاعات رسیده از کشور روسیه در سال ۲۰۱۶ ، ۷ میلیون تن کالا بین هند و روسیه جابجا شده است که تلاش داریم با جابجایی این بار از طریق ایران ، کالاهای هندی سریعتر به روسیه برسد .

     

     

    محمد زاده با یادآوری اینکه تبادل تجاری هند و آسیای میانه از اتصال ۲ مرز اینچه برون و سرخس نیزبه راحتی ممکن است اظهار داشت : همچنین ارتباط ریلی ما با افغانستان در هرات نیز برقرار شده است .

    وی با بیان اینکه حجم بسیار زیادی از کالا از هند به اروپا صادر می شود تصریح کرد : می توان این کالاها ر ا از ایران به مسیر ترکیه ، آذربایجان و گرجستان به راحتی به سمت اروپا جابجا کرد .

    مدیر عامل راه آهن گفت : با توجه به اهمیت این موضوع میان کشورها مرتبط ۲ کارگروه فعال راه اندازی شده است و به صورت مرتب مشغول پیگیری این امر هستیم و می خواهیم که طرفهای هندی نیز در آن فعال شوند .

    محمد زاده با اشاره به راه اندازی کریدور جنوب به غرب تاکید کرد : انتظار داریم با همکاری طرفین و صاحبان و خریداران کالا از این کریدورها نهایت استفاده و بهره برداری شود و تلاش می کنیم تا حداکثر سرویس ها را در این کریدورها ارائه دهیم و آن را دارای مزیت رقابتی کنیم .

    محمد زاده با اشاره به اینکه برای فعال سازی راه آهن چابهار به زهدان می توان در حال حاضر بخشی از کالاهای این منطقه را به بندرعباس منتقل و کریدور این منتقل را فعال کرد ، گفت : فعال شدن این کریدور در اجرایی شدن پروژه چابهار – زاهدان تاثیر زیادی دارد . یکی از مهمترین عواملی که می تواند دولت ایران را به سرمایه گذاری هر چه بیشتر در حوزه حمل و نقل ریلی ( خرید لوکوموتیو و تجهیزات ریلی ، کار با شرکتها سازنده ریل ، برقی کردن خطوط و ...) ترغیب کند ، فعال شدن هر چه بیشتر ترانزیت است و هند مهمترین نقش را در این باره می تواند ایفا کند .

    محمد زاده با اشاره به علاقمندی دو طرف برای افزایش ترانزیت ، لازمه این امر را هماهنگی ، اقدام مشترک و تعجیل در تصمیم گیری ها دانست و گفت : پیشنهاد می کنم با صاحبان کالا و بار و وزارت بازرگانی هند در این باره مذاکره و جلسات مستمری در این باره برگزار شود و ایران آمادگی برگزاری این جلسات مشترک را حتی قبل از سفر وزیر راه و شهر سازی به هند دارد .

    همچنین در این دیدار سوراب کومار( Saurabh Kumar ) سفیر هند در ایران از سفر هیات هندی به ایران برای مذاکره با شرکت های ساخت خبر داد و اظهار داشت : راه اندازی خط آهن زاهدان - چابهار نقش مهمی در توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی دو کشور دارد و امیدواریم بزودی شاهد تکمیل و بهره برداری آن باشیم زیرا این طرح بسیار حائز اهمیت است و کشور هندوستان نیز از ظرفیت های آن استفاده کند .

    وی با اشاره به سفر هیاتی از هند به ایران گفت : این هیات قرار است با شرکتهای ایرانی درباره قرارداد پروژه چابهار و زهدان مذاکره کنند .




    مطالب مرتبط

    شکل‌گیری دوره جدید شورای فنی در شرکت ساخت و توسعه

    شکل‌گیری دوره جدید شورای فنی در شرکت ساخت و توسعه

    به منظور تعامل با بخش خصوصی و انعکاس مشکلات و مسایل مرتبط فی مابین ، رییس انجمن شرکت‌های راهسازی ایران ، دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی و نماینده جامعه مهندسان مشاور نیز عضو شورای فنی شرکت بوده و در جلسات حضور خواهند داشت .

    |

    افزایش ظرفیت ریلی در غرب دریای خزر با اتصال ریلی رشت به آستارا

    افزایش ظرفیت ریلی در غرب دریای خزر با اتصال ریلی رشت به آستارا

    طی این سال‌ها خوشبختانه سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات جدی در زمینه توسعه حمل‌ونقل ریلی رخ داده است . به‌صورت متوسط طی سال‌های گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار به‌طور مستقیم از جانب دولت در حمل‌ونقل ریلی سرمایه‌گذاری شده است و این جدا از سرمایه‌گذاری‌هایی است که از طریق سایر ...

    |

    نظرات کاربران