در حال بارگذاری ...
  • انتشار آمار واردات خودرو با استفاده از سامانه های الکترونیکی گمرک


    با کمک گمرک الکترونیک ، گواهی های ترخیص خودرو نیز به صورت الکترونیکی جهت شماره گذاری خودرو در اختیار مرکز شماره گذاری خودرو قرار می گیرد .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، گمرک ایران با استفاده از قابلیت های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی آمار خودروهای وارداتی به کشور را از ابتدای سال جاری تا امروز منتشر کرد .

    بر این اساس از ابتدای سالجاری تا امروز ۵۸ هزار و ۶۳۷ دستگاه انواع خودرو وارد کشور شده است . ارزش این تعداد واردات خودرو در مدت یاد شده به میزان یک میلیارد و ۵۵۹ میلیون دلار بود . تشریفات ترخیص خودرو در گمرک هوشمند شده و واردات خودرو بدون ثبت سفارش امکان پذیر نیست .

    با پیاده سازی سامانه جامع گمرکی و الکترونیکی شدن تشریفات ترخیص تمامی کالاها به کمک سامانه جامع گمرکی ؛ ارتباط گمرک ایران با ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی الکترونیکی شده و پس از اخذ مجوز ثبت سفارش انواع خودرو با در نظر گرفتن مجوزهای ورود شامل  استاندارد ، نمایندگی رسمی و دیگر مجوزهای مرتبط با واردات خودرو اطلاعات ثبت سفارش به تفکیک شماره شاسی خودروهای وارداتی به صورت الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی می نشیند .

    همچنین با کمک گمرک الکترونیک ، گواهی های ترخیص خودرو نیز به صورت الکترونیکی جهت شماره گذاری خودرو در اختیار مرکز شماره گذاری خودرو قرار می گیرد .

    گمرک ایران اعلام کرد : مشخصات فنی تمامی خودروهای وارداتی در زمان ثبت سفارش توسط سازمان توسعه تجارت اخذ و به صورت الکترونیکی به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی ارسال می شود و در زمان اظهار تاییدیه نمایندگی های رسمی خودرو به صورت الکترونیکی از سازمان توسعه تجارت استعلام و تاییدیه نمایندگی ها به صورت الکترونیکی از طرف سازمان توسعه تجارت ثبت می شود .

    در زمان اظهار صاحب کالا کد ثبت سفارش را ارائه و تشریفات گمرکی خودروهای وارداتی بر اساس مشخصات فنی صورت می گیرد که قبلا مجوز ثبت سفارش برای همان خودرو با مشخصات فنی کامل از جمله شماره شاسی اخذ شده است . پس از تطبیق مشخصات فنی خودرو در زمان ترخیص نظر ارزیاب به صورت سیستمی ثبت و کاملا هوشمند با اطلاعات ثبت سفارش هر دستگاه خودرو شامل نوع خودرو ، نشان تجاری ، تیپ ، سال ساخت ، مدل ساخت ، کشور سازنده ، تعداد سیلندر ، حجم موتور ، تعداد محور ، تعداد چرخ ، تعداد درب ، رنگ ، شماره شاسی ، شماره موتور و نوع سوخت تطبیق داده می شود و همان اطلاعات به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع گمرکی در اختیار مراکز شماره گذاری خودرو قرار می گیرد .

    بر این اساس و با عنایت به حذف گواهی‌نامه‌های کاغذی ؛ کلیه صاحبان کالا ، مراکز شماره‌گذاری خودرو ، دستگاه‌های اجرایی و سایر مراکز مربوطه می‌توانند جهت استعلام رسید پروانه الکترونیک خودروهای وارداتی به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک در آدرس اینترنتی epl.irica.ir/ecl مراجعه نموده و کلیه اطلاعات مورد نیاز را از این طریق کسب کنند .




    مطالب مرتبط

    در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۱۱ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۸۴ هزار دلار وارد کشور شد .

    |

    تقویت گمرک به عنوان متولی اصلی نظارت بر تجارت در نواحی مرزی و پرهیز از دخالت های غیرحرفه ای را در امر مبارزه با قاچاق حائز اهمیت دانست .

    |

    ارزش صادرات ایران به کشور های عراق ، ترکیه ، جمهوری آذربایجان ، ترکمنستان ، ارمنستان ، کویت ، قطر و عربستان سعودی با کاهش و با کشورهای همسایه امارات متحده عربی ، پاکستان ، افغانستان ، عمان ، فدراسیون روسیه ، قزاقستان و بحرین با افزایش روبرو بوده است .

    |

    در ۱۱ ماهه سال جاری ترانزیت خارجی از مبدا گمرک پرویز خان با ۳۶۳ درصد رشد به ۳ میلیون و ۴۹۲ هزار تن رسیده که به عنوان دروازه ترانزیتی نوظهور در ایران در رتبه دوم گمرکات عمده مبدا ترانزیت خارجی پس از گمرک منطقه ویژه شهید رجایی قرار گرفته است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در ۱۱ ماهه امسال ۵ هزار و ۸۵۷ دستگاه کشنده به ارزش ۷۵۲ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار در جهت نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان جاده ای کشور ...

    |

    نظرات کاربران