در حال بارگذاری ...

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری


با توجه به ضرورت تداوم هر ساله برگزاری مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ و نقل ، رانندگان و راهداران ، از همه پیشکسوتان ، فعالان ، همکاران و صاحب‌نظران تقاضا داریم جهت ارتقای کیفی این مراسم ، پیشنهادها و دیدگاه‌های خود را به دفتر روابط‌ عمومی ارسال نمایند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ و‌ نقل ، رانندگان و راهداری با حضور بیش از یک هزار نفر از مسئولین عالی‌رتبه کشوری و لشگری فعالان و پیشکسوتان حوزه حمل‌ و نقل جاده‌ای و راهداری ، نمایندگانی از بخش‌های خصوصی ، مسئولین تشکل‌های صنفی حمل‌ و نقل و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با خدمات بخش حمل‌ و نقل ، در سالن همایش بین المللی رازی تهران برگزار می‌شود .

ناصر رزاق‌منش مدیرکل روابط‌ عمومی این سازمان ضمن تبریک هفته حمل‌ و‌ نقل ، رانندگان و راهداری با بیان این مطلب اظهار داشت : این مراسم با هدف ارج نهادن به خدمات فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای و راهداری ، همچنین پیشکسوتان ، با حضور وزیر محترم راه و شهرسازی ، وزرای محترم سابق این وزارتخانه در سه دهه پس از انقلاب اسلامی مدیران ستادی و استانی ، مسئولان و دست‌اندرکاران اجرایی مرتبط با خدمات بخش حمل و نقل و راهداری و تشکل‌های صنفی حمل و نقل جاده‌ای ، روز یکشنبه ۲۶ آذر سال‌جاری از ساعت ۱۴:۳۰ لغایت ۱۸ در سالن همایش‌های بین المللی رازی برگزار می‌شود .

وی با اشاره به محورهای این مراسم ، افزود : در این مراسم تجلیل از رانندگان نمونه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای ، به نمایندگی از سوی جامعه تلاشگر رانندگان ، منتخبین راهداران ، از ادارات کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای سراسر کشور همچنین فعالان و سرمایه‌گذاران برجسته در حوزه حمل‌ و نقل و راهداری ، همچنین تقدیر از خانواده‌‌های  راهدارانی که در یک سال گذشته در حین انجام مأموریت و خدمت ، دعوت حق را لبیک گفته و به دیار باقی شتافته‌اند، در دستور کار قرار دارد .

رزاق‌منش گفت : یقین داریم که در این فرصت گرانقدر بسیاری از گروه‌ها و قشرهای کاری مرتبط با حمل و نقل ، شایسته قدردانی و تجلیل هستند . اما به لحاظ محدودیت‌های زمانی و مکانی این امکان میسر نیست تا از همه‌ آنها تجلیل شود ، گرچه همه آنها از نظر ما برتر و شایسته تقدیر هستند اما به ناچار رکن اصلی تقدیر که فلسفه وجودی این هفته نیز بر پایه تلاش آنها شکل گرفته (رانندگان و راهداران) ، است .

مدیر کل روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با تأکید بر این که مشابه مراسم فوق در تمامی ادارات کل راهداری و حمل‌ و‌ نقل جاده‌ای استان‌ها در ایام هفته یادشده به صورت مفصل برگزار و منتخبین بخش مورد تجلیل قرار خواهند گرفت ، تصریح کرد : با توجه به ضرورت تداوم هر ساله برگزاری مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ و نقل ، رانندگان و راهداران ، از همه پیشکسوتان ، فعالان ، همکاران و صاحب‌نظران تقاضا داریم جهت ارتقای کیفی این مراسم ، پیشنهادها و دیدگاه‌های خود را به دفتر روابط‌ عمومی ارسال نمایند .

یادآور می‌شود ، فلسفه ۲۶ آذر که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز حمل‌ و نقل و رانندگان نام گرفته ، بر مبنای مجاهدت و تلاش جهادگونه رانندگان و فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در سال ۱۳۶۲ به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برای تخلیه بنادر از کالاهای استراتژیک و مایحتاج مردم در دوران دفاع مقدس بوده است که به همت و پیگیری متولیان امر در سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای ، در تقویم کشور ثبت شده است و ۱دی نیز به عنوان شروع اولین روز زمستان و اوج تلاش و فداکارای و آمادگی راهداران برای نگه‌داری راه‌ها و باز نگه داشتن آنهاست که بر اساس سنت همه ساله از این روز نمادین به عنوان روز راهدار یاد می‌شود .

لذا فاصله ۲۶ آذر تا ۱ دی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تحت عنوان «هفته حمل‌ و نقل ، رانندگان و راهداری» قرار و تعیین گردیده و با بزرگداشت آن ، برای حفظ جایگاه تاریخی و معرفی خدمات بخش همواره تلاش می‌گردد . ​




مطالب مرتبط

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

نظرات کاربران