در حال بارگذاری ...
  • اجرای بیش از ۳۰ هزار متر تونل در آزادراه تهران - شمال


    بزرگترین تونل کشور در منطقه دو آزادراه تهران - شمال به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر بزرگترین تونل خاورمیانه است که کوهستانی بودن و شرایط جوی منطقه اجرای آن را با سختی روبه رو کرده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت :‌ اجرای بیش از ۴۰ هزار متر تونل در طرح‌های آزادراهی اقتصاد مقاومتی از مهمترین اقدامات در حوزه راهسازی محسوب می‌شود که از این میزان بیش از ۳۰ هزار متر در آزادراه تهران - شمال اجرایی شده است .

    خیراله خادمی از اجرای بیش از ۴۰ هزار متر تونل در سه طرح اقتصاد مقاومتی آزادراهی خبر داد و گفت : در برنامه‌ریزی برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی شش طرح به طول ۲۲۳ کیلومتر در حوزه آزادراهی تعریف شده است و تنها در سه پروژه آزادراه تهران - شمال ، آزادراه اراک - خرم‌آباد و آزادراه همت - کرج بیش از ۴۰ هزار متر تونل طراحی و در حال اجرا شدن است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صعوبت اجرای تونل در آزادراه تهران - شمال افزود : بیش از ۳۱ هزار متر از این رقم مربوط به این آزادراه است که دارای ۳۹ دستگاه تونل است.

    خادمی با تاکید بر اجرای بزرگترین تونل کشور در منطقه دو آزادراه تهران - شمال گفت : این تونل به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر بزرگترین تونل خاورمیانه است که کوهستانی بودن و شرایط جوی منطقه اجرای آن را با سختی روبه رو کرده است .

    وی با اشاره به اجرای بیش از هشت هزار متر تونل در آزادراه اراک - خرم‌آباد خاطرنشان کرد : این آزادراه یکی از مهمترین حلقه‌های کریدور آزاداه شمال به جنوب کشور است که موجب اتصال نواحی شمالی کشور به بندر امام خمینی می‌شود و با تکمیل آن اتصال بین آزادراه اراک – سلفچگان – ساوه و خرم آباد – پل زال برقرار خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    از ۴۷۰ کیلومتر هدف‌گذاری ساخت و توسعه آزادراه در کشور ؛ امسال آزادراه شیراز - اصفهان به طول ۲۱۲ کیلومتر ، منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و آزادراه منجیل - رودبار نیز به طول هشت کیلومتر آماده بهره‌برداری است .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در افتتاحیه پانزدهمین همایش قیر ، آسفالت و ماشین آلات گفت امسال ...

    |

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    نظرات کاربران