در حال بارگذاری ...
  • آغاز برقی کردن خط آهن گرمسار - اینچه برون در نیمه اول سال ۲۰۱۸


    قرارداد برقی کردن راه آهن گرمسار - ساری - گرگان - اینچه برون به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو میان شرکت راه آهن ایران و شرکت دولتی راه آهن روسیه منعقد شده است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، معاون اول شرکت راه‌آهن روسیه اعلام کرد : اجرای طرح برقی کردن خط آهن گرمسار - اینچه برون از ژانویه سال ۲۰۱۸ (دی - بهمن) آغاز می شود .

    آلکساندر میشارین معاون اول مدیرکل شرکت راه آهن روسیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت : از ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ طراحی برق کردن خط راه آهن گرمسار - اینچه برون در ایران آغاز خواهد شد .

    وی با بیان اینکه توافقنامه ۱.۲ میلیارد یورویی بین ایران و روسیه برای برقی کردن این خط آهن امضا شده است ، گفت : در نیمه اول سال آینده میلادی فعالیت های ساخت و ساز این خط آهن شروع می شود .

    قرارداد برقی کردن راه آهن گرمسار - ساری - گرگان - اینچه برون به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو میان شرکت راه آهن ایران و شرکت دولتی راه آهن روسیه منعقد شده است .

    قرارداد برقی‌ کردن این خط ‌به طول ۴۳۰ کیلومتر ۴ ساله است و منابع مالی آن به‌ صورت فاینانس کم‌ بهره از محل منابع روسی تأمین می‌شود . این خط آهن از مازندران می گذرد و ایران را به ترکمنستان و سپس قزاقستان متصل می کند .

    خبرگزاری اسپوتنیک به تازگی در مطلبی درباره طرح برقی کردن خط آهن گرمسار - اینچه برون نوشت : برقی کردن این مسیر به کاهش سطح آلودگی صوتی و هوا، کم شدن مصرف سوخت و بروز حوادث کمک خواهد کرد و همچنین سبب رشد دو برابری حمل کالا تا ۷،۵ میلیون تن در سال خواهد شد . مسیر گرمسار تا اینچه برون دومین مسیر برقی راه آهن ایران خواهد بود و نخستین پروژه ۴۰ سال پیش در تبریز ساخته شد .

    اسپوتنیک در ادامه نوشته است : از ۴۹۵ کیلومتر این طرح ، ۲۰۳ کیلومتر کوهستانی است و ساخت ۳۲ ایستگاه ، ۹۵ تونل ، هفت مرکز نگهبانی ، ۱۱ پست برش ، شش واحد ارتباط خطوط و همچنین ساختمان خدمات رسانی در نظر گرفته شده که در برآوردهای اولیه زمان اجرای آن ۳۶ ماهه است .




    نظرات کاربران