در حال بارگذاری ...

آسفالت همه راه‌های روستایی شهرستان کبودرآهنگ استان همدان


محور شیرین سو با توجه به اینکه در شاهراه کبودرآهنگ به زنجان قرار دارد نیازمند احداث راهدارخانه است که عملیات آن سال آینده اجرایی می‌شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کبودرآهنگ در استان همدان گفت : خوشبختانه هیچ‌گونه راه روستایی فاقد آسفالت در این شهرستان وجود ندارد و همه راه‌های روستایی آسفالت شده‌اند .

سهراب فتحی در نشست ستاد راهداری زمستانی و هم‌اندیشی به منظور رفع موانع و مشکلات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت : طول راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان کبودرآهنگ ۸۴۱ کیلومتر است که از این مقدار ۵۳۳ کیلومتر راه روستایی است . بیش از ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان آسفالت شده‌اند که به جرأت می‌توان گفت این مهم در کشور نخستین بار است .

فتحی به عملیات راهداری زمستانی این شهرستان اشاره و گفت : در بحث راهداری زمستانی خوشبختانه همه موارد مهیا است و ۹۵ درصد ماشین‌آلات این اداره آمادگی کامل را برای خدمات‌رسانی در فصل زمستان دارد . در بحث نمک‌پاشی نیز هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و حتی می‌توان گفت بیش از دو سال نمک و ماسه این اداره در فصل زمستان فراهم است .

رئیس راهداری شهرستان کبودرآهنگ به وجود ۷ راهدارخانه در این شهرستان اشاره و افزود : از این تعداد سه راهدارخانه سیار و چهار راهدارخانه ثابت است .

فتحی به راهدارخانه روستای کیتو در این شهرستان نیز  اشاره کرد و گفت : با توجه به وجود این راهدارخانه در این روستا، این راهدارخانه نیاز به حصارکشی و انبار نمک دارد .

این مسئول با اشاره به اینکه راهدارخانه سوباشی نیز در حال توسعه و تجهیز است ، یادآور شد : محور شیرین سو نیز با توجه به اینکه در شاهراه کبودرآهنگ به زنجان قرار دارد نیازمند احداث راهدارخانه است که عملیات آن سال آینده اجرایی می‌شود .

فتحی نبود ترمینال را از جمله دغدغه‌های این شهرستان بیان کرد و از مسئولان مربوطه خواست نسبت به ایجاد این مهم در این شهرستان اقدام کنند .




مطالب مرتبط

در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

|

کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

|

۳۵۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سبک و سنگین در ۴۷۸ پایگاه راهداری و ۲۴۸ گردنه استراتژیک کشور در راه‌های شریانی مستقر و مشغول فعالیت برفروبی هستند .

|

با توجه به کاهش دما در سطح محورهای کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته‌ باشند .

|

به‌طور میانگین در این مدت شاهد برف و کولاک ١۴٨ ساعته در جاده‌های استان برف بوده‌ایم که با بهره گیری از ١۴۴ دستگاه خودرو سبک و سنگین نسبت به اجرای عملیات راهداری زمستانی اقدام کردند .

|

نظرات کاربران