در حال بارگذاری ...
  • عملیاتی شدن کریدور شمال - جنوب تا یک ماه آینده


    هدف از این پروژه ارتقاء ارتباطات تجاری بین مراکز مهم تجاری نظیر بمبئی ، مسکو ، تهران ، باکو ، بندرعباس ، آستراخان و بندر انزلی به یکدیگر است .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، کریدور حمل و نقل بین المللی شمال - جنوب که بمبئی هند را به سن پترزبورگ روسیه متصل خواهد کرد تا اواسط ژانویه ۲۰۱۸ عملیاتی می شود .

    هرچند این پروژه که اجرای آن ۱۷ سال زمان برده ، در ماه آینده میلادی شاهد ارسال اولین محموله صادراتی از هند به روسیه خواهد بود ، اما عملیاتی شدن کامل آن چند ماه بعد از شروع به کار رسمی این کریدور اتفاق خواهد افتاد . تمام سهامداران کلیدی این کریدور ، اقدامات مقدماتی قابل توجهی را برای تکمیل حلقه های مختلف این زنجیره انجام داده اند .

    یک شبکه مواصلاتی ۷۲۰۰ کیلومتری متشکل از مسیرهای دریایی ، ریلی و جاده ای با هدف ارسال کالا از هند به ایران ، افغانستان ، ارمنستان ، آذربایجان ، روسیه ، اسیای میانه و شرق اروپا ایجاد شده است .

    هدف از این پروژه ارتقاء ارتباطات تجاری بین مراکز مهم تجاری نظیر بمبئی ، مسکو ، تهران ، باکو ، بندرعباس ، آستراخان و بندر انزلی به یکدیگر است . به همین منظور یک خط ریلی میان کشورهای ایران - ترکمنستان و قزاقستان به طول ۶۷ کیلومتر در سال ۲۰۱۴ با هزینه ۶۲۰ میلیون دلاری احداث شده است .

    بر اساس اعلام رسانه های روسی ، این پروژه به افزایش مبادلات تجاری هند و روسیه و رسیدن آن به ۳۰ میلیارد دلار در طی ۱۰ سال آینده کمک خواهد کرد .

    در قالب این پروژه محموله ها از هند به بندر چابهار ایران ارسال خواهد شد و سپس از داخل خاک ایران و کشورهای آسیای میانه به روسیه و شرق اروپا ترانزیت خواهد شد . هم اکنون محوله های صادراتی هند برای رسیدن به روسیه باید مسیر طولانی دریای سرخ ، کانال سوئز ، دریای مدیترانه ، کانال مانش و دریای بالتیک را طی کنند .




    مطالب مرتبط

    یکی از برنامه‌های راهبردی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ، توسعه و استفاده حداکثری از ظرفیت بندر چابهار است که در این راستا برنامه منظم و عملیاتی در قالب سند راهبردی گروه تدوین شده است .

    |

    مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان ، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد . سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار ، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده ...

    |

    انبارداری و نگهداری کالا در بنادر بخش حساسی از خدمات لجستیک بندری محسوب می شود، لذا ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانبندی پروژه و با کمترین تاخیر انجام شود تا بتوان در کنار سایر پروژه‌ها در قالب زنجیره لجستیک بندر چابهار مورد بهره گیری قرار گیرد .

    |

    تسهیل تردد جاده‌ای و توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف مورد بحث قرار گرفت و مطرح شد که هم توسعه پارکینگ‌ها و هم مناسب‌سازی معابر تردد باید مورد توجه قرار گیرد . مشکلات برخی رانندگان ایرانی در خصوص لزوم اخذ ویزا و اجازه ورود تنها تا ۵۰ کیلومتر به کشور پاکستان از جمله دغدغه‌هایی بود ...

    |

             

    |

    نظرات کاربران