در حال بارگذاری ...
  • گشایش بزرگترین پایانه کانتینری خودکار در شهر شانگهای


    این پایانه می تواند نزدیک به چهار میلیون کانتینر ۲۰ فوتی را برای مصارف تجاری جابجا کند و در صورتی که فعالیت آن گسترش یابد این رقم به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار کانتینر خواهد رسید .

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی Iranway ، بندر آبهای عمیق یانگشان بزرگترین پایانه کشتیرانی کانتینری جهان به صورت خودکار است که در شهر شانگهای در شرق چین گشایش یافت .

    مراحل بهره برداری نهایی از این بندر به نوشته خبرگزاری شین هوا چین روز گذشته انجام شد و از هم اکنون این پایانه کانتینری خودکار ، فعال شده است .

    این پایانه در دهانه جنوبی پل جونگهای ایجاد شده است و مساحتی در حدود دو میلیون و ۲۳۰ هزار کیلومتر مربع دارد و خط ساحلی آن نیز به دو هزار و ۳۵۰ متر می رسد.

    این پایانه می تواند نزدیک به چهار میلیون کانتینر ۲۰ فوتی را برای مصارف تجاری جابجا کند و در صورتی که فعالیت آن گسترش یابد این رقم به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار کانتینر خواهد رسید .

    بسیاری از ماشین آلات بارگیری ، تخلیه بار ، جرثقیل ها و خودروهای باری و ریلی بکار گرفته شده در بندر ، ساخت چین هستند و به صورت خودکار عمل می کنند .

    چین می گوید یک سامانه خودکار مدیریتی ایمن را نیز برای این پایانه که در جهان نظیر ندارد، طراحی کرده است . این پایانه به دلیل خودکار بودن تجهیزاتش و دوستی با محیط زیست باعث کاهش آلاینده ها می شود .

    بخش زیادی از اقتصاد بزرگ چین از طریق بنادر و دریاها صورت می گیرد ، این کشور هماهنگ با گسترش اقتصادی و راه اندازی بنادر داخلی است در صدد تسخیر راه‌های دریایی و ایجاد بنادر در سراسر جهان نیز هست، سرمایه‌گذاری چین در بنادر کشورهای خارجی از مرز ۲۰ میلیارد دلار گذشته است .

    چین با نیروی تمام در بنادر 'دالیان' ، 'چینگ دائو' ، شانگهای ، 'نین بو' ، 'شیا من' و 'شن جن' اسکله‌های کانتینری آبهای عمیق را احداث کرده و برای ساخت بنادر کنترل کلیدی کانتینری بنیان لازم را بنا نهاده است .

    ظرفیت حمل ونقل برخی بنادر بزرگ چین از ۱۰۰ میلیون تن تجاوز کرده و نام ۸ بندر شانگهای ، 'شن جن' ، 'چینگ دائو' ، 'تیان جین' ، 'گوانگ جو' ، 'شیا من' ، 'نین بو' و 'دا لیان' در فهرست ۵۰ بندر برتر جهان ثبت شده است .




    نظرات کاربران